  • 1. Data: 2002-03-16 22:50:41
    Temat: Jak to jest z wolnościa slowa ?
    Od: "Łukasz Lachowicz" <l...@f...com>

    Witam, mam następujący problem:

    napisałem na grupie dyskusyjnej: "ciężko mi uwieżyc że
    istnieje taki zakompleksiony kretyn i idiota"

    dosatałem odpowiedź:

    ---
    Masz jakiś problem ze mną związany, że mnie publicznie znieważasz?

    Jak chcesz to mogę się do Ciebie przejechać, pod warunkiem, że
    powiesz mi prosto w oczy to co napisałeś wyżej i wtedy bardzo
    namacalnie się przekonasz, że istnieję.
    To jak będzie?
    Mam do Ciebie przyjechać czy przeprosisz mnie na
    grupie za swoje słowa ?
    ----

    odpisałem:

    ---
    Po pierwsze nigdzie nie użylem twojego imienia ani nazwiska wieć nei masz
    dowodow ze to chodiz o ciebie, moze mi sie watki pomylily? moze pisalem na
    inna grupe?
    to takie wyjasnienie w kwestii formalnej gdybys chcail mnie pozwac do
    prokuratury.

    Żyjemy w kraju w ktorym kazdy ma prawo wyglaszac to co chce - w granicach
    przyjetej notmy. ja tej normy nei pzrekroczylem, nei uzywalem slow
    wulgarnych a jedynei wyrazilem opinei na czyjs temat.

    Ja ci mojego adresu nie dam, jak bede chcial sie z
    toba spotkac to pzryjade na xxxxxxxxxxx i bede cie szukal. Nie
    licz na zadne pzreprosiny bo nei zorbilem nic nielegalnego - wyrazielm tylko
    swoja opinie o kimś, opinie której nie zaluje.

    ---

    ale dostaęlm kolejna odpowiedź:

    ---
    > Po pierwsze nigdzie nie użylem twojego imienia ani nazwiska wieć nei masz
    > dowodow ze to chodiz o ciebie, moze mi sie watki pomylily? moze pisalem na
    > inna grupe?

    Może. Zapytam jednak w sądzie kilkanaście osób z grupy, czy mają
    wątpliwość o kogo chodziło. Potem możesz przed sądem pajacować,
    że Ci się pomyliły grupy. Życzę powodzenia bo sędziowie bardzo
    lubią jak ktoś drwi z ich inteligencji.

    > Żyjemy w kraju w ktorym kazdy ma prawo wyglaszac to co chce - w granicach
    > przyjetej notmy. ja tej normy nei pzrekroczylem, nei uzywalem slow

    Uważasz, że publiczne obrażanie jest w granicach normy?
    Ciekawe masz normy.

    > wulgarnych a jedynei wyrazilem opinei na czyjs temat. Mam do tego pelne

    A Lepper tylko pytał. Mów tak dalej, ze śmiechu umrze najpierw Twój
    adwokat a potem cały sąd.

    > Ja ci mojego adresu nie dam, jak bede chcial sie z

    Cóż - poda mi go w takim razie prokurator.

    > nie licz na zadne pzreprosiny bo nei zorbilem nic
    > nielegalnego - wyrazielm tylko swoja opinie o kimś
    > opinie której nie zaluje.

    Zapytam więc na grupie o kogo Ci konkretnie chodzi.
    -----

    i teraz sam już nie wiem nic...

    Czy moja opinia krytyczna na temat jakiejś osoby (nie publicznej) jest
    karalna ?
    Czy zlamałem prawo ?
    Jaki moze byc final tej sparwy w sądzie?
    Czy prokurator ma prawo dać jemu moj adres?

    moge prosic o jakąś pomoc - z góry dziekuję za odp.

    --

    ---
    Łukasz Lachowicz

  • 2. Data: 2002-03-18 01:22:00
    Temat: Re: Jak to jest z wolnościa slowa ?
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    > Czy moja opinia krytyczna na temat jakiejś osoby (nie publicznej) jest
    > karalna ?
    Potencjalnie tak.

    > Czy zlamałem prawo ?

    Cholera pogubilem sie w tych cytatach wiec nie wiem

    > Jaki moze byc final tej sparwy w sądzie?

    Zwykle do sprawy nie dochodzi gdyz wystarczajaca (studzaca glowy) jest
    przeszkoda w postaci wpisu od prywatnego aktu oskarzenia (bo to przestepstwo
    prywatnoskargowe) - 300 zl.

    212/2 kk do 2 lat pierdla bo to pomawianie za pomoca srodkow masowego
    komunikowania (internet)

    > Czy prokurator ma prawo dać jemu moj adres?

    Prokurator raczej w ogole nie zainteresuje sie taka sprawa - co innego gdyby
    byla to osoba publiczna.

    Cezar