  • 1. Data: 2002-03-16 22:45:23
    Temat: Podział majątku - proszę o radę
    Od: "Urszula" <u...@s...pl>

    Jestem po rozwodzie. Obecnie czeka mnie podział majątku. Chciałabym się
    dowiedzieć, czego mogę się spodziewać w mojej sytuacji. Otóż przed pięcioma
    laty zaciągnęliśmy w banku PKO BP kredyt hipoteczny "Alicja" na zakup domu w
    kwocie 42000 zł. Od dwóch lat sama spłacam raty kredytu. Mąż wyprowadził się
    wtedy z domu i do tej pory nie partycypuje w kosztach kredytu, utrzymania
    domu itp. Alimenty na troje dzieci (w sumie 500 zł) wypłaca mi ZUS. Mąż
    pojawia się w domu sporadycznie i korzysta ze wszystkiego nie zwracając
    uwagi na moje protesty. Dom jest stary, wymaga generalnego remontu i sporych
    inwestycji. Tymczasem z trudem daję sobie radę spłacając raty kredytu, które
    będą rosły. Ostatni monit z banku naszego długu opiewa na sumę 69000 zł.
    Zrozumiałam, że nigdy nie uda mi się uporać z kredytem. Mąż wprawdzie
    zaproponował mi, że zrzeknie się domu, jeśli oddam mu 25a działki, która
    jest poza hipoteką,ale dojazd do niej przebiega pod oknami domu i obawiam
    się,że będę miała trudności z jego sprzedażą, która wydaje mi się jedynym
    rozsądnym rozwiązaniem w tej sytuacji.Nie mogłam się więc na to zgodzić.Poza
    tym mąż przedstawił w sądzie fałszywe zaświadczenie o zwolnieniu z pracy,
    więc nie mogę podwyższyć alimentów. Obawiam się,że będzie się to powtarzać.
    Czy mogę wobec tego liczyć na odzyskanie włożonych wcześniej pieniędzy przy
    podziale majątku? Jakich wariantów podziału mogę się spodziewać?
    Z poważaniem Urszula.