  • 1. Data: 2004-12-21 12:46:24
    Temat: Jak sie zabrac do odzyskania paszportu
    Od: "Pawel" <n...@p...onet.pl>

    Mialem nieprzyjemnosc wynajmowac pokoj w Gdansku. Wlascicielka najpierw
    zgodzila sie zalozyc Internet a po 5 dniach zmienila zdanie. Ja tez zmnienilem
    w zwiazku z tym i umowilem sie ze nastepnego dnia da mi informacje ile moze mi
    zwrocic z niewykorzystanego miesiaca. Nastepnego dnia zamiast pieniedzy
    dostalem w twarz od sympatycznego mlodego strongmena zaprzyjaznionego z ta
    starsza Pania i zostalem wyrzucony na ulice. Sprawa trafila do prokuratury.
    Niestety bardziej dotkliwa strata byl paszport ktory niestety pozostal w tym
    mieszkaniu. Chcialbym sie poradzic jak sie zabrac do:

    - wyrobienia nowego paszportu (w przypadku utraty placi sie chyba 300 zl) -
    ale w tej sytuacji oplata chyba raczej nie obowiazuje po przedstawieniu
    jakichs dokumentow - jakich?

    lub

    - odzyskania egzemplarza ktory zostal w Trojmiescie (o ile nie trafil do kosza)

    Pawel

  • 2. Data: 2004-12-21 21:12:12
    Temat: Re: Jak sie zabrac do odzyskania paszportu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wezwij rzeczoną staruszkę pisemnie do wydania rzeczonego dokumentu. W razie
    odmowy złóż zawiadomienie o przestępstwie i weź zaświadczenie o tym fakcie.
    Nawet jeśli prokuratura umorzy postępowanie, to samo zaświadczenie
    wystarczy, byś paszport wyrobił za100, a nie 300 zł.

  • 3. Data: 2004-12-21 21:22:33
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > jakichs dokumentow - jakich?
    >
    > lub
    >
    > - odzyskania egzemplarza ktory zostal w Trojmiescie (o ile nie trafil do

    Idz na policje i zglos przestepstwo
    Art. 276 KK. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    to co oni zrobili jest ukrywaniem dokumentu którym nie maja prawa
    rozporzadzac