  • 1. Data: 2004-12-21 12:13:30
    Temat: Komornik - umorzenie kosztów komorniczych
    Od: "Adrian Lapierre" <a...@n...pl>

    Witam Grupowiczów,

    Wiem, że temat komorników przewija się na grupie często, lecz w archiwum nie
    znalazłem nic co mogło by mi pomóc.
    Sprawa wygląda tak, wczoraj mój szef dostał od komornika pismo o zajęciu
    wynagrodzenia - jestem zatrudniony na stawce minimalnej - z grupy wiem, że
    w takim przypadku komornik nic nie może zrocić. Ja jednak chcę spłacić te
    należności, ale w taki sposób żeby to jak najmniej mnie kosztowało. Cała
    kwota, której żąda komornik to około 3300, z czego należności jest około 600
    zł.

    Czytałem że mogę starać się o umorzenie zadłużenia w części lub całości - na
    podst. art. 51 kkw oraz o odroczenie i rozłożenie na raty - na podstawie
    art. 49 kkw - jednak jak to w praktyce wykonać? Czy mam pisać do sądu, czy
    do komornika? A może próbować się dogadać z wierzycielem (PKO BP i GE
    Capital Bank)?

    Czy są jakiś formularze, potrzebne dokumenty itd...

    Sprawa druga, oprócz etatu pracuję na umowę o dzieło, z inną firmą (co
    miesiąc nowa umowa), czy takie wynagrodzenie może zająć komornik? Czy jeżeli
    urząd skarbowy nie zna mojego numeru konta, komornik będzie potrafił do
    niego dotrzeć i je zająć?

    Dodam tylko, że z mojej pęsji utrzymuje niepracującą żonę (bez prawa do
    zasiłku) i 3 miesiącznego syna, nie mam żadnego majątku, ani nieruchomości.

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-21 13:41:36
    Temat: Re: Komornik - umorzenie kosztów komorniczych
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Adrian Lapierre" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należności, ale w taki sposób żeby to jak najmniej mnie kosztowało. Cała
    > kwota, której żąda komornik to około 3300, z czego należności jest około

    To zapłać bezpośrednio wierzycielowi. Po ostatniej nowelizacji ustawy o
    komornikach sądowych i egzekucji, należy im się opłata stosunkowa jedynie od
    wyegzekwowanego roszczenia. Jeśli mimo to zostaniesz obciążony kosztami
    (może się zdarzyć, bo komornicy mają problemy z nadążaniem za zmieniającym
    się stanem prawnym), to złóż w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia o
    kosztach skargę na czynności komornika do sądu. Powołaj się na naruszenie
    art. 45 lub 49 tej ustawy (nie mam pod ręką a nie pamiętam - sprawdź).

> [...]
    > podst. art. 51 kkw oraz o odroczenie i rozłożenie na raty - na podstawie
    > art. 49 kkw - jednak jak to w praktyce wykonać?

    Kodeks karny wykonawczy? A co on ma do rzeczy? Chyba, że piszesz o jakiejś
    innej ustawie...

    > Czy mam pisać do sądu, czy
    > do komornika? A może próbować się dogadać z wierzycielem (PKO BP i GE
    > Capital Bank)?

    Dogadywanie się ma sens tylko i wyłącznie z wierzycielem.

    > Czy są jakiś formularze, potrzebne dokumenty itd...

    Zależy od wierzyciela.

> [...]
    jeżeli
    > urząd skarbowy nie zna mojego numeru konta, komornik będzie potrafił do

    Jak znajdzie, to może.

    > Dodam tylko, że z mojej pęsji utrzymuje niepracującą żonę (bez prawa do
    > zasiłku) i 3 miesiącznego syna, nie mam żadnego majątku, ani
    nieruchomości.

    To akurat nikogo nie obchodzi i nie ma znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko