  • 11. Data: 2005-05-06 14:10:52
    Temat: Re: Jak się zabezpieczyć przed kredytami rodziców?
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:d5ft8j$5e3$1@opal.futuro.pl...
    > Czy ty wogle wiesz co to jest ubezpieczenie kredytu na wypadek choroby
    > lub śmierci kredytobiorcy? Bo z wątku wynika, że o takie ubezpieczenie
    > tu chodzi. I kto niby miałby być "sprawcą" choroby?

    To nie ubezpieczenie kredytu a ubezpieczenie na życie kredytobiorcy.
    Przepraszam. Jestem przyzwyczajony do ścisłego jeżyku. Nie wziąłem pod
    uwagę, że rozmawiam z laikami..

    I też trzeba uważać.. Większość standardowych ofert ubezpieczycieli
    zyciowych się do zabezpieczenia kredytów nie nadaje.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =
    Miesięcznik Ubezpieczeniowy
    http://miesiecznik.ryzyko.pl/
    Dziennik Ubezpieczeniowy
    http://dziennik.ryzyko.pl/

  • 12. Data: 2005-05-06 14:40:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Brodek wrote:

    > To nie ubezpieczenie kredytu a ubezpieczenie na życie kredytobiorcy.
    > Przepraszam. Jestem przyzwyczajony do ścisłego jeżyku. Nie wziąłem pod
    > uwagę, że rozmawiam z laikami..

    Panu specjaliście od ubezpieczeń proponuję obejrzenie przykładowo strony
    http://www.intra-trade.com.pl/RATY/ratyubezp.asp
    Pojawia się jako druga gdy w google wpiszemy "ubezpieczenie kredytu"
    Wygląda na to, że Intra-Trade proponuje produkt wg "specjalisty"
    nieistniejący

  • 13. Data: 2005-05-06 14:50:45
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

> [...]
    > Pojawia się jako druga gdy w google wpiszemy "ubezpieczenie kredytu"
    > Wygląda na to, że Intra-Trade proponuje produkt wg "specjalisty"

    Od kiedy to dowolna strona internetowa jest wyrocznią?..
    I co ja zrobię, że używają niepoprawnej nazwy?..
    'Ubezpieczenie kredytu' poprawnie oznacza coś innego niż to, o czym Ty
    piszesz i co innego niż to, o czym piszą na podanej przez ciebie stronie.
    Polecam podział ryzyk w załączniku do ustawy o działalności
    ubezpieczeniowej..

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =

  • 14. Data: 2005-05-06 14:57:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Brodek wrote:

> [...]
    > piszesz i co innego niż to, o czym piszą na podanej przez ciebie
    > stronie. Polecam podział ryzyk w załączniku do ustawy o działalności

    Wszyscy nazywają to ubezpieczeniem kredytu nie bardzo przejmując się
    ustawą. I jestem pewien, że Jasek pisał dokładnie o takim ubezpieczeniu
    niezależnie od jego ustawowej nazwy.

  • 15. Data: 2005-05-06 18:39:54
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Wszyscy nazywają to ubezpieczeniem kredytu nie bardzo przejmując się
    > ustawą. I jestem pewien, że Jasek pisał dokładnie o takim ubezpieczeniu
    > niezależnie od jego ustawowej nazwy.

    Masz rację.
    Nie bardzo przejmują się ustawą, nie bardzo wiedzą co kupują, na słowo
    wierzą agentowi..
    A później płaczą, że ich oszukali...

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =

  • 16. Data: 2005-05-07 22:33:42
    Od: "NajwertS." <n...@o...pl>

    > w ciągu 6 miesięcy od śmierci można odrzucić spadek

    albo:

    > przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza

    witam!
    a jak i gdzie to zrobić/ogłosić?
    notarialnie?
    w sądzie? w prasie? - wiem, troche cynicznie z tą parsą, ale chcialbym
    wiedzieć, jaka jest droga/procedura, by przyjąć spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza

    pozdrawiam
    N.Świeży

  • 17. Data: 2005-05-08 17:57:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    NajwertS. napisał(a):
> [...]
    > w sądzie? w prasie? - wiem, troche cynicznie z tą parsą, ale chcialbym
    > wiedzieć, jaka jest droga/procedura, by przyjąć spadek z dobrodziejstwem

    Art. 640 kpc
    § 1.Oświadczenie o prostym przyjęciu spadku lub z dobrodziejstwem
    inwentarza albo o odrzuceniu spadku może być złożone przed notariuszem
    lub w sądzie rejonowym, w którego okręgu znajduje się miejsce
    zamieszkania lub pobytu składającego oświadczenie. Notariusz lub sąd
    prześle niezwłocznie oświadczenie, wraz z załącznikami, do sądu spadku.
    § 2. Oświadczenia, o których mowa w paragrafie pierwszym, mogą być
    również składane w sądzie spadku w toku postępowania o stwierdzenie praw
    do spadku.

    KG