  • 81. Data: 2007-06-09 22:51:48
    Temat: Re: Jak sie ma predkosc?
    Od: "SHP" <s...@o...org.kasuj>

    szerszen wrote:

    > byles tam, widziales to przejscie, pewien jestes ze kierowca mogl
    > widziec dwie osoby zblizajace sie do przejscia?

    Skoro nie widział, a mimo to nie zwolnił, to tym bardziej debil. Jeśli on
    nie widział pieszych, to również piesi mogli nie widzieć samochodu,
    zwłaszcza takiego, który jedzie nieco szybciej, niż sięga wzrok.. Czasami
    się zastanawiam, po co w ogóle w polskich przepisach pojęcie przejścia dla
    pieszych, skoro nawet tam nie można czuć się bezpiecznie... Zlikwidować
    przejścia, wprowadzić przepis, że można przełazić w każdym miejscu jezdni na
    własne ryzyko i będzie cacy :-/

    Pozdro
    Tomek

  • 82. Data: 2007-06-09 22:53:04
    Od: "blackbird" <n...@n...org>

    > Zupełnie inaczej jedzie się przez wioskę, przez którą przejeżdża 5
    > samochodów dziennie - tam 50 km/h może być szaleńczą brawurą. Podobnie
    > na bocznych uliczkach/dróżkach osiedlowych w miastach. Nawet jeśli nie
    > jest to strefa zamieszkania - warto zwolnić.

    W kazdym razie, wniosek jest prosty. Predkosc nalezy zawsze dostosowac do
    warunkow, a urzedowe ograniczenia mozna jedynie trakowac jako wskazowke.

  • 83. Data: 2007-06-09 23:24:24
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    666 pisze:
    > Przy czym żeby ZABIĆ dwie osoby to zwykle trzeba mieć konkretną prędkość...
    > 8 lat bez zawiechy byłoby +/- sprawiedliwe.
    > JaC
    > PS. Jesli ktos mysli inaczej niech sobie pomysli, że była to jego córka i brat.

    Tania demagogia.
    Pojeździj sobie po starej Pradze. Zobaczysz sobie jak po Ząbkowskiej i
    Kawęczyńskiej snują się święte krowy bez względu n a to czy jest
    przejście dla pieszych czy nie jest a jeśli jest - to czy ze światłami a
    jeśli ze światłami to jakie akurat się świeci. Nie wiem jak trzeba być
    tępym aby wleżć pod samochód - no po prostu nie wiem. Kierowca choćby
    nei wiem jak szybko jechał to jechał JEZDNIĄ. Jezdnią, która jest dla
    samochodów. A nie chodnikiem, który jest dla pieszych. Jak ja się
    wpierdolę na jezdnię i mnie ktoś załatwi to będzie to tylko i wyłącznie
    moja wina.

    Piesi nie mają z samochodem żadnych szans. Tylko nie sposób im tego
    wytłumaczyć...
    --
    Pozdrawiam - Andrzej Zbierzchowski

    Strzeżcie się kwasu faryzeuszy. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie
    wyszło na jaw, ani nic tajemnego, co by się nie stało wiadome. Dlatego
    wszystko, co powiedzieliście w mroku, w świetle będzie słyszane, a
    coście w izbie szeptali do ucha, głosić będą na dachach (Łk 12,1-3).

  • 84. Data: 2007-06-10 00:06:22
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-06-2007 o 00:51:48 SHP <s...@o...org.kasuj> napisał(a):

    > samochodu [...] który jedzie nieco szybciej, ni? si?ga wzrok

    I znowu dobry dowcip na dobranoc :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 85. Data: 2007-06-10 00:09:43
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-06-2007 o 00:53:04 blackbird <n...@n...org> napisał(a):

    > W kazdym razie, wniosek jest prosty. Predkosc nalezy zawsze dostosowac do
    > warunkow, a urzedowe ograniczenia mozna jedynie trakowac jako wskazowke.

    Wiekszosc, niestety, robi zgodnie z ta druga zasada - ograniczenie jako
    wskazowka a nie obowiazek. Jak slusznie napisales - jest to ograniczenie
    (maksymalnej dopuszczalnej predkosci). Nie jest to predkosc minimalna,
    sugerowana, czy jedyna dozwolona.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 86. Data: 2007-06-10 00:54:36
    Od: venioo <v...@i...pl>

    SHP pisze:
> [...]
    > się zastanawiam, po co w ogóle w polskich przepisach pojęcie przejścia dla
    > pieszych, skoro nawet tam nie można czuć się bezpiecznie...

    ?!? Bezpiecznie to masz we wlasnym domu, i to tez nie zawsze...
    Moze namiot na przejsciu rozbic, skoro to POWINNO byc najbezpieczniejsze
    miejsce na swiecie?
    Szkoda slow...

    > Zlikwidować
    > przejścia, wprowadzić przepis, że można przełazić w każdym miejscu jezdni na
    > własne ryzyko i będzie cacy :-/

    Obojetnie gdzie jest cacy, jak sie tylko patrzy, czy nic nie jedzie, a
    nie wlazi w ostatnim momencie nie patrzac i udajac "pancernego".
    --
    venioo

  • 87. Data: 2007-06-10 01:02:13
    Od: venioo <v...@i...pl>

    PAndy pisze:

    > hm o ile Volvo bylo projektowane z mysla o ratowaniu zycia spadajacym
    > robotnikom budowlanym ;)

    A co ten robotnik robil z katapultujacym sie pilotem?
    Jakby mieli prezerwatywy to by byli bezpieczni, a tak, to ich wina :D
    !LOL!
    --
    venioo

  • 88. Data: 2007-06-10 01:04:07
    Od: venioo <v...@i...pl>

    SW3 pisze:

    > A może by pieprznął o trawnik, w końcu ten samochód był nieprawidłowo
    > zaparkowany.

    A jakby to byla stara Warszawa przerobiona na Cabrio to na miekkich
    kanapach by wyladowal, otrzepal sie, wstal, i poszedl dalej do pracy!
    LOL
    --
    venioo

  • 89. Data: 2007-06-10 05:18:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Moon napisał(a):
    > w prosty. gdyby był trzeźwy, to jego szybkość reakcji byłaby lepsza i
    > może mógłby wyhamować, wyminąć, zahamować, itp.

    może by mógł, może nie

    KG

  • 90. Data: 2007-06-10 06:34:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SHP" <s...@o...org.kasuj> napisał w wiadomości

    > Skoro nie widział, a mimo to nie zwolnił, to tym bardziej debil.

    a patrzac z drugiej strony, skoro piesi poruszajacy sie duuuuzo wolniej i
    zatrzymujacy praktycznie w miejscu, weszli pod kola samochodu to tym
    bardziej debile i tylko darwin sie cieszy
    prawda ze mozna patrzec na to z tej strony

    dodatkowo spaprali chlopakowi zycie

    kazdy kij ma dw konce

    i tak dla wyjasnienia, nie bronie kierowcy, nie bylo mnie tam i nie znam
    szczegolow, ale latwo ferowac wyroki na odleglosc

    > Jeśli on nie widział pieszych, to również piesi mogli nie widzieć
    > samochodu, zwłaszcza takiego, który jedzie nieco szybciej, niż sięga
    > wzrok..

    z tym ze on mogl ich nie widziec spowodu drzew rosnacych przy przejsciu,
    samochodu zaparkowanego z boku itd, oni powinni go i slyszec i widziec, a w
    kazdym razie powinni sie rozejzec przed wejsciem na pasy, w koncu to w ich
    interesie