  • 21. Data: 2014-03-28 16:56:00
    Temat: Re: Jak się bronić przed gangsterami z UPC?
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 28.03.2014 16:51, fifak wrote:

    > do czego to doszło, pierdolony zgniły żydokapitalizm
    >

    > niedługo będzie można kredyt wziąć na rozmowę telefoniczną

    Ale tylko w opcji:

    Kasy nie dostaniesz, ale kredyt splacac trzeba ;D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 22. Data: 2014-03-28 17:10:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 28.03.2014 11:32, Krzysztof Jodłowski pisze:
    /.../
    > Nasłuchałeś się... Windykator nic nie robi poza straszeniem. Żadnych
    > kosztów windykacji, opłat karnych ani w ogóle żadnych opłat nie musisz
    > im płacić.
    > To dopiero komornik będzie ściągał ewentualną należność po wcześniejszym
    > procesie sądowym. A w czasie procesu w pierwszej kolejności operator
    > będzie musiał dowieść, że miał Twoją zgodę.
    > Więc na upartego nawet teraz nie musisz chodzić do żadnych BOKów. Efekt
    > uboczny będzie taki, że odetną ci kablówkę za wyimaginowane niepłacenie.

    Skarga do UKE, UKIKU? Nie można pouczać Narodu o bierności. Czy UPC ma
    jakiegoś rzecznika konsumenta czy coś?

  • 23. Data: 2014-03-28 22:47:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-28 16:55, Baczek pisze:
    > Ktoś z mojej rodziny podał się za mnie i wycofał rezygnację z NC+.
    > Chciał regularnie płacić za satkę, i byłoby OK, gdyby nie to,
    > że się spóźnił z opłatą.
    > Poprosiłem BOK NC+ o przesłanie nagrania.
    > Odpowiedź " ze względu bezpieczenstwa jest to niemożliwe", mogę jechać
    > do BOK Kraków (600km do przejechania) i tam odsłuchać.
    To odpowiadasz, że płacic nie będziesz, spotkacie się w sądzie, a jak
    chcą ci udowodnić - to niech przyjadą do ciebie z tym nagraniem 600km.
    Aczkolwiek narobisz smrodu temu komuś z rodziny, za podszywanie się...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2014-03-28 23:21:38
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2014-03-28 15:45, Maciej Bebenek pisze:

    > Umowa może być również zawarta w formie ustnej, tylko operator powinien
    > potwierdzić ją w formie pisemnej.
    > Zaznaczam, że "powinien" a nie "powinien pod rygorem nieważności". To
    > taki kruczek prawny ;-)

    Jak to?

    Rozdział 1
    Świadczenie usług telekomunikacyjnych użytkownikom końcowym
    Art. 56.
    1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na podstawie umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych.
    2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie
    pisem-nej lub elektronicznej za pomocą formularza udostępnionego na
    stronie interne-towej dostawcy usług. Wymóg formy pisemnej lub
    elektronicznej nie dotyczy umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
    zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych obejmujących w
    szczególności umowy o świadczenie usług przedpłaconych świadczonych w
    publicznej sieci telekomunikacyjnej, pu-blicznie dostępnych usług
    telefonicznych świadczonych za pomocą aparatu pu-blicznego lub przez
    wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług.

  • 25. Data: 2014-03-28 23:45:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.03.2014 15:45, Maciej Bebenek pisze:

    > Umowa może być również zawarta w formie ustnej, tylko operator powinien
    > potwierdzić ją w formie pisemnej.
    > Zaznaczam, że "powinien" a nie "powinien pod rygorem nieważności". To
    > taki kruczek prawny ;-)

    Ale najwyraźniej nie może potwierdzić w jakiejkolwiek formie innej niż
    "mi system mówi co innego".

    > I nie ma mowy o żadnym wyłudzeniu. Człowiek korzysta z usługi? Korzysta,
    > sam się przyznał ;-)

    Wyłudzenie dotyczyło nienależnej opłaty karnej za rozwiązanie.

    > Problem jedynie w kwestii jej rozwiązania.

    No popatrz.

  • 26. Data: 2014-03-29 14:25:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie, że "mogą spadać", tylko że ich to nie obchodzi. Jeśli nie zapłacę
    > kary w określonym terminie, to kierują sprawę do firmy windykacyjnej, a
    > windykator w ogóle nie zajmuje się tym, czy ja w 2012 roku coś
    > podpisałem, czy nic. Po prostu windykuje opłatę karną z kosztami
    > windykacji.

    Jeśli sprzedadzą nieistnijący dług, to nalepszym sposobem ukrócenia jest
    złożenie zawiadomienia o oszustwie na szkodę windykatora, któy
    nieistniejący dług kupił. To przestępstwo ścigane z urzędu, a po zmianie
    przepisów jako zawiadamiającemu przysługują Ci uprawnienia zbliżone do
    pokrzywdzonego w zakresie zażaleń na postanowienia. Prokurator wyjaśni, czy
    zobowiazanie istniało, czy nie. Może się przy okazji zdarzyć, że
    terlemarketer sfałszował jakiś dokument stwierdzający istnienie
    zobowiązania. Na pewno w każdym razie sprawa zostanie wyjaśniona
    jednoznacznie. Oczywiście mam świadomość, że może się okazać, że procedury
    firmy są tą bezsensowne, że nie da się nikomu przypisać winy, ale wówczas
    masz świtem argument w trakcie ewentualnego postępowania cywilnego.

  • 27. Data: 2014-03-29 19:18:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lh3p2c$uf8$1@speranza.aioe.org...

    > To jest znany problem z windykatorami, iż mogą oni zupełnie
    > bezkarnie "mylić się" w kwestii adresu "dłużnika". Co więcej, te
    > "pomyłki" bardzo im się opłacają, gdyż pozwalają na ściągnie
    > "długów" wymyślonych lub dawno przedawnionych (czy ktoś
    > z Szanownych trzyma dowody zapłaty wszystkich rachunków,
    > które uiszczał przez całe życie - nie? - no to sorry, macie długi).

    Dlatego warto płacić rachunki przelewami z rachunku - bank takie dowody
    trzyma naprawdę długo :-)

  • 28. Data: 2014-03-29 19:20:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > To odpowiadasz, że płacic nie będziesz, spotkacie się w sądzie, a jak
    > chcą ci udowodnić - to niech przyjadą do ciebie z tym nagraniem 600km.
    > Aczkolwiek narobisz smrodu temu komuś z rodziny, za podszywanie się...

    Niekoniecznie, bo ustalenie tożsamości sprawcy na podstawie nagrania to
    skomplikowana sprawa w praktyce.

  • 29. Data: 2014-03-29 20:15:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lh3jhq$onn$2@node2.news.atman.pl...

    > No to jak byłbym wredny o od razu zawiadamiał prokuraturę, że taka firma
    > w osobie przedstawiciela praktycznie przyznała się, że umowy nie ma i
    > chce wyłudzić nienależne opłaty.

    Pomysł dobry, tylko ja bym nieco zmodyfikował sam zarzut. Oszustwo ze
    strony operatora jest moim zdaniem nie do utrzymania, ale w kierunku art.
    287§1 kk podnosząc, że telemarketer zaznaczajac przedłużenie umowy na
    kolejne dwa lata działał w celu osiągnięcia przez siebie korzyści
    majątkowej (prowizja), conajmniej godził się na na wyrządzenie innej osobie
    szkody (kara za wcześniejsze zerwanie umowy), bez upoważnienia (bo aonent
    musiałby go upoważnić do zaznaczenia zawarcia umowy na 24 miesiące)
    wprowadził nowy zapis danych informatycznych). Bo obecne żądania operatora
    tak naprawdę są pochodzą tamtego przestępstwa. Z tym, że jeak się to
    nagranie nie znajdzie faktycznie, to sprawa upadnie, bo będzie wątpliwość,
    czy klient wyraził zgodę na przedłużenie umowy, czy nie, a tę należy
    wyjaśnić nan korzyść potencjalnego oskarżonego.

  • 30. Data: 2014-03-29 20:47:04
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Dlatego warto płacić rachunki przelewami z rachunku - bank takie dowody
    > trzyma naprawdę długo :-)

    To prawda (że bank trzyma i że dowód może się kiedyś przydać),
    natomiast w sprawie, o której piszemy, ma to drugorzędne znaczenie.
    Wspomniałem o tym bardziej dla efektu retorycznego :)

    Clou problemu polega na tym, że pozwany "dłużnik" może z wielkim
    prawdopodobieństwem nie dowiedzieć się na czas, że ma sprawę
    w e-sądzie. Wystarczy, że domniemany wierzyciel nie poda prawidłowego
    adresu (choćby i bez złej woli - dokumenty sprawy są sprzed X lat, adres
    w nich zawarty dawno się zdezaktualizował). Procedura de facto
    dopuszcza brak powiadomienia obwinionego: nie wyróżnia sytuacji,
    kiedy po przejęciu sprawy przez komornika, adres pozwanego
    "magicznie" zmienia się na prawidłowy!

    Moim zdaniem, skuteczne rozwiązanie problemu jest jedno:"państwowa"
    baza PESEL<->adres, aktualizowana przez posiadaczy numerów PESEL,
    w ich własnym interesie. Adres pobierany z tej bazy (o ile istnieje),
    powinien mieć wyższy priorytet od adresu przekazywanego przez
    wierzyciela.