  • 1. Data: 2002-02-18 22:19:24
    Temat: Jak pozwać spółkę cywilną?
    Od: "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl>

    Witam,

    mam pytanie jak w temacie. Dla fachowca pewno banalne, ale czy trzeba
    pozywać
    wszystkich wspólników? O ile wiem, spółka cywilna nie ma osobowości prawnej.
    Dzisiaj moja Mama pytała o to adwokata. Nie wiedział. Może pytanie nie jest
    takie banalne :-)

    Pozdrawiam,
    Marcin Jaskólski

  • 2. Data: 2002-02-18 23:07:38
    Temat: Re: Jak pozwać spółkę cywilną?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]

    prawnej.
    > Dzisiaj moja Mama pytała o to adwokata. Nie wiedział. Może pytanie nie

    Wszystkich wspólników.

    BTW po Krakowie krąży anegdotka, jak to jedna pani profesor prawa cywilnego
    jako adwokat pozywała spółkę cywilną :o)
    Radzę pożegnać się na stałe z tym adwokatem.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-19 15:06:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Marcin Jaskólski wrote:

    > mam pytanie jak w temacie. Dla fachowca pewno banalne, ale czy trzeba
    > pozywać
    > wszystkich wspólników? O ile wiem, spółka cywilna nie ma osobowości prawnej.

    Tak.

    > Dzisiaj moja Mama pytała o to adwokata. Nie wiedział. Może pytanie nie jest
    > takie banalne :-)

    Może nie mógł się zdecydować czy s.c. ma zdolność sądową czy nie?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-02-19 15:19:42
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Jaskólski" <m...@n...zodiac.mimuw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:a4rupf$dp$1@news.tpi.pl...
> [...]
    prawnej.
    > Dzisiaj moja Mama pytała o to adwokata. Nie wiedział. Może pytanie nie

    Tylko i wyłącznie wspólników. Zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego z
    3.2.1995r. (II CRN 157/94, PUG 1995, Nr 7, s.24):
    "spółka cywilna osób fizycznych nie może być, także w sprawie
    gospodarczej, pozywana pod nazwą (firmą) przedsiębiorstwa. Jej oznaczenie
    jako strony powinno polegać na wskazaniu imion i nazwisk wszystkich
    wspólników oraz ich adresów".