  • 1. Data: 2002-02-18 17:16:16
    Temat: 21 postulatów anno domini 2001
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Gdyby w tym roku nastąpił oddolny wybuch niezadowolenia społecznego w postaci
    ogólnokrajowych strajków to jak wyglądałaby lista postulatów? Nie czekajmy do
    sierpnia - zacznijmy przygotowywać ją już teraz....
    ------------------
    Z bezpartyjnym pozdrowieniem
    z...@b...pl
    http://www.bezpartyjni.pl/

  • 2. Data: 2002-02-18 22:42:56
    Temat: Re: 21 postulatów anno domini 2001
    Od: "mp" <s...@h...pl>

    21 POSTULATÓW UPR
    1. Podatki mają być proste i zrozumiałe nie tylko dla firm doradczych. Ich
    nałożenie nie może podlegać uznaniu lub interpretacji urzędnika.
    2. Podatki muszą być sprawiedliwe. Podatki sprzeczne z podstawowymi zasadami
    moralnymi, jak grabież wdów i sierot ("spadkowy") - muszą być natychmiast
    zniesione.
    3. Podatki muszą nakłaniać do pracy a nie do lenistwa. Sprzeczne z tym
    podatki dochodowe, zwłaszcza progresywne, muszą być zniesione.
    4. Podatki nie mogą przeszkadzać. Sprzeczne z tym podatki trzeba
    zlikwidować.
    5. Podatki muszą być niskie - i nakładane w miarę równo. W celu pobudzenia
    gospodarki należy zlikwidować lub znacznie zmniejszyć VAT, wprowadzając w
    miejsce podatku dochodowego - ryczałtowy podatek osobisty.
    6. Państwo powinno szczególną opieką otaczać kobiety i rodzinę. Kobiety
    pracujące na równi z mężczyznami powinny płacić taki sam podatek - kobiety
    wybierające pracę w domu powinny być zeń zwolnione całkowicie.
    7. Podatki nie mogą nakłaniać do oszustw. Trzeba zlikwidować podatki,
    których dokumentowanie jest trudne i niejasne.
    8. Podatki muszą być nakładane i wydawane oszczędnie. To obywatele poprzez
    Parlament mają decydować, ile pieniędzy mogą zapłacić - a państwo ma
    gospodarować w tych ramach.
    9. Podatki mogą, iść tylko na cele, z których wszyscy podatnicy tak samo
    korzystają. System podatkowy nic może zamieniać społeczeństwa w stado, gdzie
    silniejsi grabią słabszych, a państwo dzieli i rządzi.
    10. Podatki nie mogą być nakładane na nasze dzieci i wnuki. Konstytucja
    powinna zakazywać deficytu budżetowego.
    11. Podmioty gospodarcze muszą mieć równe szanse. Jeśli podatki nakładane są
    na działalność gospodarczą, to administracja nie może mieć prawa udzielania,
    jakichkolwiek zwolnień, ulg - a także subwencji i dotacji.
    12. Specjalny podatek zwany akcyzą powinien zostać zmniejszony, a jego
    zakres ograniczony. Przede wszystkim dotyczy to energii i paliw, gdzie
    wysoka akcyza zdecydowanie hamuje rozwój gospodarki.
    13. Podatek graniczny zwany cłem, powinien być zniesiony; cło między Polską
    a Czechami jest równie szkodliwe jak cło między Śląskiem a Mazowszem.
    14. Emerytura nie może być "świadczeniem społecznym", przy którym
    nieustannie manipuluje Rząd; musi być wypłacana z Funduszu Emerytalnego,
    wspomaganego przez podatek na rzecz likwidacji zadłużenia socjalistycznego
    państwa. Nie wolno wyprzedawać państwowych zakładów, nie rezerwując
    odpowiedniej puli akcji dla emerytów, z których składek były budowane.
    15. Składka ubezpieczeniowa nie może być podatkiem. Trzeba znieść przymus
    ubezpieczeń, traktując je jako umowę cywilną, na straży której stoi państwo.
    16. Podatki służące opłacaniu usług świadczonych obywatelom za pośrednictwem
    urzędników państwowych muszą być zlikwidowane, jeśli obywatele mogą opłacać
    te usługi bezpośrednio lub przez instytucje społeczne.
    17. Podatki muszą być traktowane tak samo, jak inne sprawy cywilne. To nie
    podatnik ma wykazać skąd ma pieniądze - to Urząd musi starać się udowodnić,
    że zarobił je nieuczciwie.
    18. Urząd podatkowy nie powinien mieć wglądu w księgowość, która powinna być
    tajemnicą przedsiębiorstwa.
    19. Urząd podatkowy nie powinien gromadzić o obywatelach informacji,
    umożliwiających wkraczanie w ich życie prywatne - co może robić dziś w
    stopniu większym niż w reżimach totalitarnych pozbawionych komputerów.
    20. Obecne podatki od nieruchomości powinny być zmniejszone i opłacane w
    zależności od wielkości i wartości nieruchomości.
    21. Raz zmieniony system podatków powinien być trwały. Zmiany powinny być
    wprowadzane dopiero po sześciu latach od chwili ich uchwalenia.

    Tak to wygląda według Unii Polityki Realnej. Popieram 20 poza 21.
    Pozdrawiam

    ------