  • 1. Data: 2004-03-06 22:14:59
    Temat: Jak jest roznica miedzy dochodzeniem a sledztwem?
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Na czym polega roznica miedzy dochodzeniem prokuratorskim w sprawie, a
    sledztwem prokuratorskim w sprawie?

  • 2. Data: 2004-03-07 13:27:04
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia sob 6. marca 2004 23:14 , osobnik podajacy sie za retyw byl laskaw
    napisac:

    > Na czym polega roznica miedzy dochodzeniem prokuratorskim w sprawie, a
    > sledztwem prokuratorskim w sprawie?

    niejestem do konca pewny, ale wydaje mi sie ze jest tak:

    dochodzenie - prowadzi policja - dotyczy drobnych spraw
    sledztwo - prowadzi prokuratura, czynnosci najczesciej wykonuje policja.
    ... w sprawie - bada sie czy zaistnialo przestepstwo i ew.okresla
    okolicznosci
    .....przeciwko - czynnosci zmierzajace do ustalenia udzialu konkretnych
    osob w przestepstwie

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-03-07 13:34:17
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia nie 7. marca 2004 14:27 , osobnik podajacy sie za xmarcel byl
    laskaw napisac:

> [...]
    > ew.okresla okolicznosci
    > .....przeciwko - czynnosci zmierzajace do ustalenia udzialu

    jeszcze dodam, ze roznica jest jeszcze w okresie trwania:
    dochodzenie 1 miesiac
    slectwo 3
    oczywiscie moga byc przedluzane

  • 4. Data: 2004-03-07 15:56:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "retyw" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na czym polega roznica miedzy dochodzeniem prokuratorskim w sprawie, a
    > sledztwem prokuratorskim w sprawie?

    Dawniej przed nowelą prawa procesowego, to różnica polegała na tym, że
    śledztwem nazywano postępowanie prowadzone przez prokuratora a
    dochodzeniem postępowanie prowadzone przez Policję. Prokurator miał prawo
    zlecić wykonanie niektórych czynności policji, ale było kilka ograniczeń
    co do czynności, które musiał wykonać osobiście (np. oględziny miejsca
    znalezienia zwłok, postanowienie o powołaniu biegłego itp.)

    Po ostatniej noweli śledztwa może prowadzić również policja, tak więc
    jedyną różnicą pozostał zakres wymaganych czynności do wykonania.
    Szczegóły znajdziesz w kodeksie postępowania karnego, przy czym prokurator

  • 5. Data: 2004-03-07 18:04:56
    Od: "retyw" <r...@p...onet.pl>

    Napisane jest tak: "wszeto sledztwo. Postepowanie prowadzi Policja pod nadzorem
    Prokuratury".

  • 6. Data: 2004-03-07 18:23:48
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia nie 7. marca 2004 19:04 , osobnik podajacy sie za retyw byl laskaw
    napisac:

    > Napisane jest tak: "wszeto sledztwo. Postepowanie prowadzi Policja pod
    > nadzorem Prokuratury".

    czyli sie zgadza z tym co napisalem

  • 7. Data: 2004-03-07 22:33:57
    Od: "Marcys" <m...@x...pl>

    Uzytkownik "xmarcel" <x...@l...czasopisma.pl> napisal w wiadomosci

    > jeszcze dodam, ze roznica jest jeszcze w okresie trwania:
    > dochodzenie 1 miesiac
    > slectwo 3
    > oczywiscie moga byc przedluzane
    > --

    Dochodzenie - 2 miesiace.

    Praktycznie dla stron róznicy nie ma zadnej.