    From: "W...@w...pl" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dostać mieszkanie.........?
    Date: Fri, 27 Jan 2006 10:29:00 +0100

    Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:drb16b$e6p$1@news.interia.pl...

    > W imieniu mojego znajomego który nie posiada sieci internetowej
    > chciałbym zadać kolegom i koleżankom z grupy
    > pytanie: jak dostać mieszkanie ?.
    >
    > Kolega chciałby się wyprowadzić od rodziców i zamieszkać w swoim
    > lokum (wynajmowanym).
    > Słyszałem że jest możliwość zapisania się w kolejkce po mieszkanie ( jak w
    > alternatywach 4 ..che,che)
    > Czy trzeba się zapisać w jakiejś spółdzielni, czy w urzędzie miasta?.
    >
    > Obiło mi się o uszy także że zapis na mieszkanie jest możliwy
    > tylko dla ludzi ubogich
    > poniżej pewnego poziomu dochodów.

> [...]

    Zapewne chodzi o TBS (Towarzystwo Budownictwa Społecznego).
    Warunkiem uzyskania lokalu w TBSie jest:
    1. Stosunkowo niski poziom dochodu (regulowany)
    2. Brak tytułu prawnego do lokalu w danej miescowości

    trzeba się zapisać i wpłacić opłatę wstępną, następnie czynsz za najem.

    istotą TBSu jest to, że TBS bierze kredyt na bardzo preferencyjnych
    warunkach z Banku Gospodarstwa Krajowego (ostatniego banku państwowego),
    przy czym nigdy go nie spłaca - ponieważ odsetki są preferencyjne, to z
    czynszu płaci się tylko odsetki.

    w TBSie często udziałowcem jest gmina, która najczęściej daje w aporcie
    grunty.

    Gdzie się dowiedzieć?
    1. Zapytaj w gminie
    2. Skorzystaj z usług pośrednika w obrocie nieruchomościami - tyle że nie za
    darmo... :(
    3. Gazeta lokalna/nieruchomościowa??
    4. http://www.google.pl/search?hl=pl&q=TBS&btnG=Szukaj&
    lr=lang_pl

    by the by - czynsz wcale nie jest taki niski

    pozdrawiam
    W,