  • 1. Data: 2003-01-12 17:40:56
    Temat: Jak długo prokuratura może trzymać przedmioty w postępowaniu przygotowawczym ?
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Witam !

    Mam następujące pytanie.

    Jak długo prokuratura może trzymać cudzą własność - przedmioty znalezione
    podczas przeszukania ? Dokładnie chodzi o komputery. Rozumiem, że chodzi o
    zgromadzenie ewentualnych dowodów, tylko jak długo to może trwać ? Czy
    istnieją jakieś bariery ? Oczywiście logiczne wydaje się przedawnienie
    ewentualnego przestępstwa ale czy tylko terminem przedawnienia kieruje się
    prokurator ? Czy można jakoś wpłynąć na przyśpieszenie takiego postępowania
    ? Wiadomo iż komputery tracą na wartości.

    Pozdrawiam
    H.

  • 2. Data: 2003-01-12 18:40:01
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Jak długo prokuratura może trzymać cudzą własność - przedmioty znalezione
    > podczas przeszukania ?

    nie napisales blizej dlaczego te przedmioty zostaly u ciebie zabezpieczone.
    czy wazne dla prokuratora byly wszystkie czesci komputera - czy tylko dysk
    twardy. moze byc taka sytuacja, ze albo prokurator podejmie decyzje w
    przedmiocie dowodow rzeczowych, albo tez - jesli sprawa zostamie skierowana
    do sadu - przekaze te komputery do jego dyspozycji i wowczas sad przy wyroku
    odnosi sie rowniez do dowodow rzeczowych. w pewnych sytuacjach, sad moze
    orzec o przepadku zabepzieczonych przedmiotow. tak wiec czasokres - jak
    dlugo -? nie bedzie jednoznacznie okreslony. moze to byc w przypadku
    zakonczenia merytorycznego przez prokuratora postepowania, moze prokurator
    podjac taka decyzje wczesniej, natomiast moze to byc dopiero sad. powinienes
    otryzmac postanowienie o zatrzymaniu przedmiotow, przyslugiwalo ci na nie
    zazalenie- zlozyles?jesli nie a masz jeszcze czas, to zloz. w przypadku
    postepowan prokuratorskich czy czasu trawania "sprawy" trudno sie w ciemno
    wypowiedziec, jesli nie ma przeslanek przyblizajacych z jakim przestepstwem
    mamy do czynienia.

    ssj5

  • 3. Data: 2003-01-12 19:04:07
    Od: "H" <h...@p...fm>

> [...]
    >
    > ssj5
    >
    > Otrzymałem tylko protokół przeszukania i postanowienie o przeszukaniu. Nie
    otrzymałem żadnego postanowienia o zatrzymaniu przedmiotów. Dla prokuratury
    ważne mogą być wyłącznie dyski twarde, dlatego zastanawiam się dlaczego tak
    długo zatrzymane są całe komputery. Trwa to od X.2002 r. Najlepsze jest to,
    że na protokóle przeszukania, komputery zostały opisane jako "jednostka
    centralna" bez podania chociażby numerów dysków, nie mówiąc o opisie
    zawartości tych dysków. W związku z tym jaką wartość dowodową mogą mieć
    takie "jednostki centralne". W okresie tak długim prokuratura mogła zrobić
    wszystko z tymi dyskami, zapisać co tylko chciała. Jeśli by doszło do
    rozprawy zamierzam zdyskwalifikować je jako dowody, nie pamiętam dokładnie
    co się tam znajdowało - na dyskach, kompów używało pare osób. Jeśli chodzi o
    zarzuty mogą one dotyczyć naruszenia praw autorskich - nielicencjonowany
    windows i Office.

  • 4. Data: 2003-01-12 20:04:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik H <h...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avs9ce$gkf$...@S...icm.edu.pl...
> [...]
    > prokurator ? Czy można jakoś wpłynąć na przyśpieszenie takiego
    postępowania
    > ? Wiadomo iż komputery tracą na wartości.
    mogą być przekazane wraz z aktem oskarżenia do sądu i swoje miejsce na czas
    postępowania znajdą w magazynie dowodów rzeczowych...

    Sandra