  • 1. Data: 2005-10-22 23:03:11
    Temat: Prawo amerykanskie dot. drukarek
    Od: "Hattori Hanzo" <h...@p...onet.pl>

    witam

    Ostatnio w sieci bylo glosno o odkryciu przez kogos faktu, ze drukarki
    wyprodukowane w USA nadrukowuja niewidzialne na pierwszy rzut oka znaki,
    naki te to numer seryjny drukarki na jakiej dokument zostal wydrukowany.
    Dzieki temu majac np. kartke wydrukowana z pogrozkami :) mozemy dojsc
    do tego z jakiej drukarki zostala wydrukowana i dzieki temu mozna mniej wiecej
    okreslic kto tego dokonal.

    Dowiedzialem sie ze to wszystko dlatego, zeby spelniac wymogi prawne USA.
    Rozumiem zatem ze jest gdzies taki zapis w ich prawie, ktory wymaga od
    producentow drukarek dodawania tajnego podpisu.

    Poszukuje tego zapisku w prawie amerykanskim, jesli ktos zna sie na ichniejszym
    prawie to prosze o pomoc. Gdzie moglbym o tym przeczytac?

    pozdrawiam
    hh

  • 2. Data: 2005-10-22 23:37:09
    Temat: Re: Prawo amerykanskie dot. drukarek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hattori Hanzo" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:04bd.000001b6.435ac52e@newsgate.onet.pl...

    Nie znam prawa amerykańskiego, ale silnie powątpiewam w istnienie
    takiego zapisu. Drukarka komputerowa pozostawia na drukowanej kartce
    papieru wystarczająco wiele indywidualnych znaków pozwalających na
    identyfikację indywidualną przez eksperta, o ile tylko wiemy, z jaką
    drukarką ją porównywać. A jak nie wiemy, to i numer fabryczny nie
    pomoże, bowiem przecież nikt kupujących drukarki nie legitymuje.

  • 3. Data: 2005-10-23 00:04:14
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

    > pomoże, bowiem przecież nikt kupujących drukarki nie legitymuje.

    Nie trzeba legitymować, wystarczy, że zapłaci kartą na przykład.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.

  • 4. Data: 2005-10-23 00:30:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hattori Hanzo wrote:

    > Ostatnio w sieci bylo glosno o odkryciu przez kogos faktu, ze drukarki
    > wyprodukowane w USA nadrukowuja niewidzialne na pierwszy rzut oka znaki,
    > naki te to numer seryjny drukarki na jakiej dokument zostal wydrukowany.

    ROTFL

    Mają osobny, tajny zbiorniczek z tonerem/atramentem ujawniającym się
    dopiero przy podświetleniu utrafioletem? ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-10-23 00:30:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Goomich wrote:

    > Nie trzeba legitymować, wystarczy, że zapłaci kartą na przykład.

    Także jak zapłaci kradzioną? ;->

  • 6. Data: 2005-10-23 01:03:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w
    > Nie trzeba legitymować, wystarczy, że zapłaci kartą na przykład.

    A na slipie masz numer drukarki? Albo na paragonie fiskalnym?

  • 7. Data: 2005-10-23 01:05:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:djelig$sva$3@opal.futuro.pl...
    > ROTFL
    > Mają osobny, tajny zbiorniczek z tonerem/atramentem ujawniającym się
    > dopiero przy podświetleniu utrafioletem? ;)

    Teoretycznie mógł by to być rodzaj mikrodruku.

  • 8. Data: 2005-10-23 01:15:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Teoretycznie mógł by to być rodzaj mikrodruku.

    To by wymagało ukrycia dodatkowej, bardzo precyzyjnej drukarki ;)

    Wszystko inne będzie tak czy inaczej widoczne.

  • 9. Data: 2005-10-23 01:33:53
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > A na slipie masz numer drukarki? Albo na paragonie fiskalnym?

    Nie widziałem tych hamerykańskich, to nie wiem. Ale może być np. na
    jakimś kwicie w rodzaju gwarancja, czy wydanie z magazynu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 10. Data: 2005-10-23 01:34:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > To by wymagało ukrycia dodatkowej, bardzo precyzyjnej drukarki ;)

    Może mają chochliki drukarskie na etacie? ;-)

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    A bus station is where buses stop. A train station is trains stop. On my desk is a
    work station...