  • 1. Data: 2005-10-22 20:52:58
    Temat: prowizja od transkacji karta kredytowa
    Od: sufa <s...@i...pl>

    kupilem w sklepie internetowym sprzet agd. wybralem platnosc karta
    kredytowa, owszem podczas wybierania formy platnosci bylo napisane, ze
    prowizje pokrywa klient, co widac na skrinie, ale uwazam ze jest to taki
    chwyt w stylu 'a nuz nie zauwazy'. nie zauwazylem, poniewaz dokonywalm
    wielu transkacji placac krata i spotkalem sie z taka praktyka po raz
    pierwszy. olsnilo mnie dopiero gdy otrymalem maila potwierdzajacego
    zakup. jednym slowem, koszt obslugi platnosci kartami sprzedawaca
    przerzuca na klienta - to tak jakbym w sklepie musial dolozyc 2,8% bo
    place karta. moim zdaniem jest to nie w porzadku. zreszta sprzedawaca
    pobiera prowizje od kazdej innej formy platnosci poza zwyklym przelewem.
    widac to tutaj http://tinyurl.com/anygf
    nei chodzi o te kilka zlotych, ale czuje sie moze nie oiszukany, ale
    delikatnie nabrany.
    czy federacja konsumentow lub ktokolwiek inny moze sie taka sprawa
    zainteresowac?

    s.
    --
    sig under construction
    http://yowler.go.pl

  • 2. Data: 2005-10-22 21:09:32
    Temat: Re: prowizja od transkacji karta kredytowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "sufa" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > czy federacja konsumentów lub ktokolwiek inny moze sie taka sprawa
    > zainteresowac?

    Zainteresuj swój bank podnoszac, iz zgodnie z umowa miales nie
    pokrywac kosztów operacji gotówkowych karta, bo nie ma tego w TOiP.
    Bank nie jest winien, ale zainteresuje centrum rozliczeniowe
    obslugujace ten sklep. Ostatecznie ktos zwróci sklepowi uwage, bo jest
    to prawie na pewno niezgodne z umowa, jaka ma sklep z centrum
    rozliczeniowym. To wszystko, co mozesz w sprawie zrobic.

  • 3. Data: 2005-10-22 21:23:04
    Od: sufa <s...@i...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > to prawie na pewno niezgodne z umowa, jaka ma sklep z centrum
    > rozliczeniowym. To wszystko, co mozesz w sprawie zrobic.

    na to nie wpadlem. wlasnie jestem po rozmowie z konsultantka w banku
    (citibank), rzkla ona bym monitorowal transkacje poprzez citioline, i
    gdy tylko pojawi sie obciazenie na karcie to zglosil do banku, a oni
    zloza w tej sprawie reklamacje.
    dziekuje :)

    s.
    --
    sig under construction
    http://yowler.go.pl

  • 4. Data: 2005-10-22 21:45:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > to prawie na pewno niezgodne z umowa, jaka ma sklep z centrum
    > rozliczeniowym. To wszystko, co mozesz w sprawie zrobic.

    Wspomniane organizacje mafijne leja na to sikiem prostym ;-( Jedynie
    niedozwolone postanowienia itede czyli droga przez rzecznika
    konsumenta/UOKiK z ewentualnym wsparciem Federacji Konsumentów.

    M.

  • 5. Data: 2005-10-22 22:31:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości
    > Wspomniane organizacje mafijne leja na to sikiem prostym ;-( Jedynie
    > niedozwolone postanowienia itede czyli droga przez rzecznika
    > konsumenta/UOKiK z ewentualnym wsparciem Federacji Konsumentów.

    Tak całkiem "lać" nie mogą, albowiem po reklamacji klienta co do
    wysokości obciążenia wstrzymane zostanie uznanie rachunku sprzedawcy
    należnością. Trzeba to do końca wyjaśnić. W końcu jak rozumiem z posta
    klient zaaprobował obciażenie karty mniejszą kwotą, niż to w
    rzeczywistości nastąpiło. Nie twierdzę, że od razu rozwiążą ze sklepem
    umowę oczywiście, ale po kilku razach może się i tak skończyć.
    Podejzrewanm, że mają jakieś kary umowne przewidziane.

    Rzecznika konsumenta też można powiadomić, ale cóż poza mediacja
    miałby robić? Będzie pozywał w imieniu klienta sklep o te 2 złote?

  • 6. Data: 2005-10-23 02:54:28
    Od: wilma <n...@n...com>

    sufa wrote:

> [...]
    > (citibank), rzkla ona bym monitorowal transkacje poprzez citioline, i
    > gdy tylko pojawi sie obciazenie na karcie to zglosil do banku, a oni

    Czyli dalej licza na to ze klient nie zorientuje sie.

    A ja pytam: co stoi na przeszkodzie komputerowe zablokowanie tranzakcji
    sklepu i zmuszenie go do zaprzestania oszustw.

    Policz sobie, ile nastepnych jelonkow Citioszusci znajda za ten czas,
    kiedy Ty zglosisz ze jednak nic nie zrobili.

  • 7. Data: 2005-10-23 05:49:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "wilma" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    >
    > Policz sobie, ile nastepnych jelonkow Citioszusci znajda za ten czas,
    > kiedy Ty zglosisz ze jednak nic nie zrobili.

    Sorry, to Citi doliczylo prowizje, czy sklep? Nie uzywaj demagogicznych
    argumentów !!

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2005-10-23 06:23:10
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "wilma" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > .

    > Sorry, to Citi doliczylo prowizje, czy sklep? Nie uzywaj demagogicznych
    > argumentów !!

    nie używaj słów, których nasz wielbiciel sztrasburgera nie rozumie.

    On wie jedno. Jezeli jakiś przepis, albo postanowienie umowy jest dla
    człowieka niekorzystne to znaczy, że jest ono nielegalne, niezgodne z
    konstytucją, sprzczne z prawami człowieka, Strasbourg je uchyli, bo
    polscy sędziowie to kurwy w togach, a I prezes SN zaklepał polityczny
    wyrok, a tak w ogóle to jest spisek wielkich korporacji, które kradną
    pomysły innym, a w USA to byłoby nie do pomyslenia, bo tam decydyją
    nieprzekupni przysięgli i dlatego MacDOnald jest winien tego, że wrzątek
    jest gorący, chociaż wiedział, że 900 fajtłapów się poparzyło.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 9. Data: 2005-10-23 06:34:27
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    sufa napisał(a):

    > kupilem w sklepie internetowym sprzet agd. wybralem platnosc karta
    > kredytowa, owszem podczas wybierania formy platnosci bylo napisane, ze
    > prowizje pokrywa klient,

    I to była oferta, i ty ją przyjałeś.

> [...]
    > chwyt w stylu 'a nuz nie zauwazy'. nie zauwazylem, poniewaz dokonywalm
    > wielu transkacji placac krata i spotkalem sie z taka praktyka po raz

    Trudno nie zauważyć. Napisano to taką samą czcionką jak wszystko inne.

    > olsnilo mnie dopiero gdy otrymalem maila potwierdzajacego
    > zakup.

    Na przyszość czytaj co podpisujesz.

    > jednym slowem, koszt obslugi platnosci kartami sprzedawaca
    > przerzuca na klienta - to tak jakbym w sklepie musial dolozyc 2,8% bo
    > place karta. moim zdaniem jest to nie w porzadku.

    A moim zdaniem jak najbardziej. Taka jest oferta sprzedawcy - on nie
    musi akceptować kart, a skoro klienci chcą nimi zapłacić bo jest im tak
    wygodnie to niech pokryja koszty tej operacji. Dlaczego to sprzedawca ma
    byc stratny 2,8%

    > zreszta sprzedawaca
    > pobiera prowizje od kazdej innej formy platnosci poza zwyklym przelewem.
    > widac to tutaj http://tinyurl.com/anygf

    Wolno mu. Jeżeli akceptacja jakiejs formy płatności generuje dla niego
    koszty to oczekuje, że ktoś te koszty pokryje. Wcale nie musi przyjmować
    wpłat w inny sposób niz przelewem.

> [...]
    > delikatnie nabrany. czy federacja konsumentow lub ktokolwiek inny moze sie taka

    Czym? Tym że nie czytasz wszyskich informacji na stronie tylko klikasz
    na ślepo? Byłeś wyraźnie poinfiormowany o dodatkowym koszcie.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 10. Data: 2005-10-23 10:02:35
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    sufa napisał/a:
    >czy federacja konsumentow lub ktokolwiek inny moze sie taka sprawa
    >zainteresowac?
    Zawiadomić możesz (via bank) Polcard, bo idę o zakład, że w umowie z
    nimi sklep jest zobowiązany do pokrywania prowizji, a nie klient.
    Podobnież Intelligo i Masterlink.