    From: "jacek" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Interpretacja przepisu PRAWA....
    Date: Sat, 10 May 2003 11:56:11 +0200

    > Jak chcesz naprawde popasc w stan glebokiego zamotania sie to przeczytaj
    uwaznie
    > art 504 KC.U nas na cwiczeniach kiedys asystent po prostu machnal reka i
    > powiedzial "a sami sobie rozpracujcie ten przepis bo ja wam tego w sposob
    > zrozumialy nie wytlumacze"
    > PS
    > A co do wykladni i Miodka to wiedz ze wykladnia jezykowa jest punktem
    wyjscia do
    > interpretacji,wiec masz racje,prof.Miodek jest tu jak najbardziej na
    miejscu.
    > Pozdrawiam

    hi hi...znam ten "przykład" - zacytuję bo być może pozostali grupowicze
    nie wiedzą o co chodzi....
    >"Art. 504. Zajęcie wierzytelności przez osobę trzecią wyłącza umorzenie tej
    wierzytelności
    przez potrącenie tylko wtedy, gdy dłużnik stał się wierzycielem swego
    wierzyciela dopiero po
    dokonaniu zajęcia albo gdy jego wierzytelność stała się wymagalna po tej
    chwili, a przy tym
    dopiero później aniżeli wierzytelność zajęta. >>>

    .... z pozoru "masło-maślane" ... ale mamy do dyspozycji orzecznictwo sądów
    oraz tezy z piśmiennictwa ....
    .... a więc już coś mamy.

    W problemie opisywanym przeze mnie .... nikt się jeszcze nie wypowiedział.
    ..... nie istotne czy Twoje zdanie będzie słuszne czy nie ....
    ze zwykłej ciekawości (luźnej) chciałbym je poznać.

    pozdrawiam
    jacek