  • 1. Data: 2004-07-26 18:13:28
    Temat: Internet a spoldzielnia, warto walczyc?
    Od: "olleo" <o...@t...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu (ze 2-3 miesiace) pojawilo sie ogloszenie autorstwa
    spoldzielni, iz spoldzielnia (SM Energetyk) nie wydala do tej pory zadnej
    firmie pozwolenia na instalacje dostepu internetu, jak na razie sie na to
    nie zapowiada, a jesli w ogole, to raczy o tym powiadomic, a na razie mozemy
    sie wypchac dialogiem, albo tepsa. Przeszukalem wtedy internet i usenet i
    wynika z moich poszukiwan, ze spoldzielnia nie tylko nie ma prawa zabraniac
    i wydawac pozwolenia, ale ma obowiazek umozliwic, o ile instalacja jest
    zgodna z prawem budowlanym. Dzis pojawilo sie takie oto w tresci ogloszenie:

    INFORMACJA
    Informujemy lokatorow, iz Spoldzielnia nie wyrazila zgody na instalacje
    sieci internetowej na naszych budynkach przez firme "xxxxx". Instalowanie
    tej sieci jest samowola budowlana, wykonana na obiektach MSN "Energetyk". Po
    dniu 26.07.2004r wszystkie zainstalowane przewody i przekazniki w/w sieci
    zostana usuniete. O samowolnej instalacji sieci internetowej na terenie
    naszej Spoldzielni zostal powiadomiony Powiatowy Inspektorat Nadzoru
    Budowlanego we Wroclawiu.

    Miedzyzakladowa Spoldzielnia Mieszkaniowa
    "Energetyk"

    Co mozemy my, wlasciciele mieszkan, zrobic w tej sprawie? Nie chodzi akurat
    o te firme dostepowa, ale to by otworzylo furtke do ewentualnej konkurencji
    (lepszej jakosciowo i cenowo).
    Olleo

  • 2. Data: 2004-07-26 18:39:45
    Temat: Re: Internet a spoldzielnia, warto walczyc?
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    Użytkownik "olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co mozemy my, wlasciciele mieszkan, zrobic w tej sprawie?

    zmienić mieszkanie na obojętnie jakiego developera
    na Poleskiej to już nawet konkurencja jest w osiedlówkach (do tego Dialog -
    zaraz DSL, i tepsa)

    --
    radar

  • 3. Data: 2004-07-26 19:47:53
    Od: "olleo" <o...@t...pl>

    > zmienić mieszkanie na obojętnie jakiego developera

    chyba sie nie spodziewasz, ze bede sie zamienial na mieszkania, badz kupowal
    drugie tylko z powodu internetu?
    --
    Olleo

  • 4. Data: 2004-07-26 19:54:04
    Od: "olleo" <o...@t...pl>

    Linka do tego pierwszego ogloszenia:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&selm=c301dt%24q
    vr%241%40absinth.dialog.net.pl
    --
    Olleo

  • 5. Data: 2004-07-26 20:26:51
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    > chyba sie nie spodziewasz, ze bede sie zamienial na mieszkania, badz
    kupowal
    > drugie tylko z powodu internetu?

    ja bym się nie wachał, spółdzielnia to najgorsze zło
    teraz nie żałuję, co prawda nasza wspólnota jest spora i ciężko się głosuje
    ale jestem zadowolony

    --
    radar

  • 6. Data: 2004-07-26 21:13:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości

    Na pewno możecie wszcząć procedurę zmiany zarządu.

    Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że Inspektorat Nadzoru
    Budowlanego jest mało właściwy do tego typu spraw. Położenie kabli na
    ścianach jest z punktu prawa budowlanego porównywalne z dołożeniem sobie
    dodatkowego gniazdka. Zezwolenia na to nie potrzeba przecież.
    Prawdopodobieństwo, że konstrukcja budynku ulegnie zawaleniu w wyniku
    obciążenia kilkoma kabelkami znikome.

    Natomiast Spółdzielnia, jako właściciel budynku ma prawo do dysponowania
    nim. Ale to wynika z przepisów prawa cywilnego, a nie prawa budowlanego.

  • 7. Data: 2004-07-27 06:46:35
    Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl>

    > Natomiast Spółdzielnia, jako właściciel budynku ma prawo do dysponowania
    > nim. Ale to wynika z przepisów prawa cywilnego, a nie prawa budowlanego.

    Kiedys znalazlem cos takiego:
    "Zgodnie z ustawą z dn. 02-07-2000 Prawo Telekomunikacyjne (art. 97)
    właściciel nieruchomości ma obowiązek umożliwić instalowanie urządzeń
    telekomunikacyjnych oraz przeprowadzenie linii kablowych operatorom
    wykonującym swą działalność na podstawie stosownego zezwolenia
    telekomunikacyjnego."

    Ktos moze zacytowac bardziej konkretne paragrafy, w miare kompletne?
    --
    Olleo

  • 8. Data: 2004-07-27 07:22:06
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Olleo" <O...@c...tlen.pl> napisał
    w wiadomości news:ce4toc$97s$1@news.mch.sbs.de...

> [...]
    > telekomunikacyjnego."
    >
    > Ktos moze zacytowac bardziej konkretne paragrafy, w miare kompletne?

    http://www.sejm.gov.pl/ + troche pomyślunku + dużo cierpliwości ->

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20000730852

    + IE + Javascript ->

    Tekst ustawy "Prawo telekomunikacyjne" z 21 lipca 2000:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000730852&type=1&name=D20000852.pdf

    Tekst ujednolicony:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000730852&type=3&name=D20000852Lj.pdf

    <cytat>

    Art. 97.

    1. Właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości jest obowiązany
    umożliwić operatorom publicznym instalowanie na nieruchomości urządzeń
    telekomunikacyjnych, przeprowadzanie linii kablowych pod, na albo nad
    nieruchomością oraz umieszczanie tabliczek informacyjnych o urządzeniach,
    a także ich eksploatację i konserwację, jeżeli nie uniemożliwia
    to racjonalnego korzystania z nieruchomości.

    2. Korzystanie z nieruchomości w zakresie określonym w ust. 1 jest
    odpłatne, chyba że linia lub urządzenia telekomunikacyjne służą
    zapewnianiu telekomunikacji właścicielowi lub użytkownikowi
    nieruchomości, na ich wniosek.

    3. Warunki korzystania z nieruchomości przez operatora ustala się
    w umowie, która powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia wystąpienia
    przez operatora o jej zawarcie.

    4. W przypadku gdy strony nie zawrą umowy w terminie, stosuje się przepisy
    art. 124 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
    (Dz.U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543).

    5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio, jeżeli nieruchomość stanowi
    przedmiot użytkowania, najmu, dzierżawy lub trwałego zarządu.

    </cytat>

    Prawie to samo znajdziesz w art. 140 tekstu z 16 lipca 2004
    http://tinyurl.com/555ej
    Link "Powrót do listy rezultatów" znajdzie Ci więcej powiązanych
    dokumentów z 4 kadencji Sejmu.

    HTH
    Maciek

  • 9. Data: 2004-07-27 08:13:23
    Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl>

    > <cytat>
    >
    > Art. 97.

    Dzieki, o to mi chodzilo. Pewnie nic to nie da jesli sobie drukne i zaniose
    do administracji, ale kto wie? Moze nawet jakas odpowiedz dostane?
    --
    Olleo

  • 10. Data: 2004-07-27 10:17:37
    Temat: Odp: Internet a spoldzielnia, warto walczyc?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Dzieki, o to mi chodzilo. Pewnie nic to nie da jesli sobie drukne i zaniose
    > do administracji, ale kto wie? Moze nawet jakas odpowiedz dostane?

    Odpowiedź może dostaniesz, ale z powyższego przepisu wynika tyle, że między
    spółdzielnią a operatorem powinna być zawarta umowa regulująca te kwestie.
    Tymczasem operator działał samowolnie, niezgodniez prawem.

    Położenie kabli na budynku ponadto podlega ustawie prawo budowlane, i trzeba
    mieć na to odpowiednie papiery.

    A tak w ogóle, to jeżeli jesteśc złonkiem spółdzielni, mógłbyś się nią
    zainteresować, pójść na najbliższe zgromadzenie członków i wystapić z
    wnioskiem o podłączenie internetu,a zostanie on poddany pod głosowanie.

    brett