  • 81. Data: 2016-10-25 12:47:28
    Temat: Re: Inernet
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    z <...@...pl> wrote:

    > Utnijmy tę dyskusję torentową bo wiadomo że torent jak pobiera to i
    > udostępnia (przynajmniej domyślnie i nie każdy umie/chce to zmienić)

    Ciekawe co gdyby ktoś umiał, ale mimo tego dostał wezwanie, bo jakiś
    idiota założył, że skoro ściągał, to na pewno udostępniał.

    > PS. I to wszystko jeszcze w kontekście podatku który wszyscy już płacimy
    > bo jest wliczony w ceny nośników czy piracimy, czy pobieramy do
    > dozwolonego użytku domowego, czy używamy całkiem nie w temacie praw
    > autorskich do archiwizacji danych.
    > Co za świat?...

    Świat, w którym jesteś karany za możliwość...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 82. Data: 2016-10-25 12:51:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    cef <c...@i...pl> wrote:

    > Dla mnie głupotą jest już samo korzystanie z asystentów pobierania.
    > Przeciętnie wykształcony użytkownik internetu wie, że w takich
    > asystentach siedzi jakieś g... a to do monitorowania a to do czegoś innego.

    Przeciętny (średnio techniczny) użytkownik Internetu spodziewa się, że
    ściągając program ze strony z dobrą reputacją ściągnie program, który
    chce ściągnąć, a nie jakieś gówno, które narobi mu szkód.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 83. Data: 2016-10-25 13:19:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 12:47, Liwiusz pisze:
    > Ale ściągnął, nie zapłacił, czyli osiągnął korzyść majątkową.

    Nie ma za to pewności czy autor osiągnąłby ten dodatkowy zysk gdyby
    delikwent nie ściągnął.

    A dalej idąc w zaparte.

    Właśnie słucham sobie nagranych z radia utworów na magnetofonie
    kasetowym Condor ;-) (jest od groma stacji nadających całe utwory i to
    bez reklam)

    Nagrałem sobie a mogłem kupić oryginalną kasetę. Osiągnąłem korzyść i
    pójdę siedzieć? Czy może zapłaciłem już podatek za to słuchanie w cenie
    czystych kaset? :-)

    Ale dochodzimy do absurdu NIE :-)

  • 84. Data: 2016-10-25 13:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 13:19, z pisze:

    > Nie ma za to pewności czy autor osiągnąłby ten dodatkowy zysk gdyby
    > delikwent nie ściągnął.

    Nie to jest przedmiotem rozważań.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2016-10-25 13:32:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2016 o 12:47, Liwiusz pisze:

    > Ale ściągnął, nie zapłacił, czyli osiągnął korzyść majątkową.

    Ale na tej zasadzie jak kupiłeś podróbkę rolexa, to osiągnąłeś korzyść
    równą różnicy ceny oryginalnego Rolexa i podróbki. W końcu rolex wygląda
    tak samo i tak samo wskazuje czas. Różni się tym, że podróbka i nie ma
    opakowania - dokładnie jak ściągnięty z sieci film. Podobnie kiedyś
    obliczali ile to Autodesk stracił, bo go źli studenci polibudy okradali
    na miliardy, a teraz rozdają to samo oprogramowanie tym samym studentom
    i ponoć im się opłaca. To znaczy, że w ten sposób obstrachujemy od
    punktu odniesienia, którym jest realna (albo przynajmniej
    prawdopodobna), a nie wymyślona sobie przez kogoś kasa.

    Idąc dalej dojdziesz do słynnego oprogramowania open sorce;)

    Shrek.

  • 86. Data: 2016-10-25 13:35:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 13:32, Shrek pisze:

    > Ale na tej zasadzie jak kupiłeś podróbkę rolexa, to osiągnąłeś korzyść
    > równą różnicy ceny oryginalnego Rolexa i podróbki.

    I jest na to paragraf, tak jak na utwory?

    > Idąc dalej dojdziesz do słynnego oprogramowania open sorce;)

    Ściągając OS nie osiągam korzyści majątkowej, ponieważ wartość rynkowa
    tego oprogramowania to 0zł.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2016-10-25 13:58:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2016 o 13:35, Liwiusz pisze:

    > I jest na to paragraf, tak jak na utwory?

    Skoro ścigają "chińczyków" z podróbkami, czasem nawet w kominiarkach, to
    pewnie jest. Pewnie nawet lepszy niż na kilka filmów na dysku, których
    to posiadanie jest tak samo legalne jak podróbki rolexa.

    Trzymajmy się tego Autodesku - wyliczali, że tracą miliardy, zmienili
    zdanie i okazało się, że jednak na tym zyskują. Więc znaczy, że albo
    poprzednie wyliczenia albo te teraz są z dupy wzięte. A przypominam, że
    zasadniczo jak nie wiadomo które są wzięte z dupy, to obowiązuje
    domniemanie niewinności i należy przyjąć te bardziej korzystne dla
    obwinionego:P

    > Ściągając OS nie osiągam korzyści majątkowej, ponieważ wartość rynkowa
    > tego oprogramowania to 0zł.

    Wiem. Podobnie jak wartość rynkowa filmu wokół którego toczy się
    dyskusja jest nieznana, natomiast prawdopodobnie wynosi koło zera (jakby
    sprzedawali za złotówkę, to prawdopodobnie tiktaki na półce obok
    ciszyłyby się większym powodzeniem).

    Albo inaczej - jakby sprzedawali DVD za 50 PLN (oczywiście bez
    powodzenia) to jaka jest wartość rynkowa tego gniota? Jak się zmienia
    jeśli ktoś go wrzucił w torrenty a jak jeśli dołączą go za free do
    "Twojego Imperium"?

    Ogólenie śliski temat. Kancelaria korzysta z tego, że ktoś się
    przestraszy i pójdzie na ugodę. Na żadne odszkodowanie czy
    zadośćuczynienie wyrokiem sądu nie liczą, bo wiedzą że w rzyciu (nie
    poprawiać) swoich strat nie udowodnią (bo są one z rzyci wzięte i każdy
    to udowodni - jak wyżej). Zna ktoś jakąś sygnaturę akt, gdzie nakazali
    jakieś zadośćuczynienie ze względu na utratę dochodu przez piractwo?

    Shrek

  • 88. Data: 2016-10-25 14:05:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 13:58, Shrek pisze:

    > Skoro ścigają "chińczyków" z podróbkami, czasem nawet w kominiarkach, to
    > pewnie jest. Pewnie nawet lepszy niż na kilka filmów na dysku, których
    > to posiadanie jest tak samo legalne jak podróbki rolexa.

    Nie, to nie jest to samo. Widzę, że w ogóle nie czujesz nawet o czym
    dyskutujesz, bo rzucasz przykłady które nawet nie są analogiczne, i są
    oparte zupełnie o inne przepisy, brak zatem nawet materialnoprawnej
    tożsamości.

> [...]
    > zasadniczo jak nie wiadomo które są wzięte z dupy, to obowiązuje
    > domniemanie niewinności i należy przyjąć te bardziej korzystne dla

    Bez związku z dyskusją. Mówimy o korzyści majątkowej dla ściągającego, a
    nie dla wydawcy.

> [...]
    > dyskusja jest nieznana, natomiast prawdopodobnie wynosi koło zera (jakby
    > sprzedawali za złotówkę, to prawdopodobnie tiktaki na półce obok

    Wartość jest taka, jaką trzeba by zapłacić, chcąc kupić ją w sklepie.

> [...]
    > powodzenia) to jaka jest wartość rynkowa tego gniota? Jak się zmienia
    > jeśli ktoś go wrzucił w torrenty a jak jeśli dołączą go za free do

    Jak wysoka jest wartość to już kwestia wtórna, mało istotna.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2016-10-25 14:08:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 12:51, Adam Wysocki pisze:

    > Przeciętny (średnio techniczny) użytkownik Internetu spodziewa się, że
    > ściągając program ze strony z dobrą reputacją ściągnie program, który
    > chce ściągnąć, a nie jakieś gówno, które narobi mu szkód.

    Konieczność lub nawet tylko propozycja użycia asystenta pobierania
    niszczy reputację danej strony.

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2016-10-25 14:12:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 14:08, RadoslawF pisze:

    > Konieczność lub nawet tylko propozycja użycia asystenta pobierania
    > niszczy reputację danej strony.

    Niewiele pozostaje.

    --
    Liwiusz