  • 1. Data: 2002-04-18 09:20:57
    Temat: Imieniny
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    kto ustala imieniny? Piszę właśnie program, w którym chciałbym
    wypisywać imieniny. No i znalazłem kilka różnych wersji, przy czym
    zauważyłem, że portale internetowe są ze sobą zgodne i zgodne z
    kaledarzem drukowanym, jaki posiadam, natomiast znalezione przeze mnie
    wersje w Sieci są niezgodne z tym...

    Czy jest jakiś URZĘDOWY spis imienin? Skąd się to bierze?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-04-18 15:32:26
    Temat: Re: Imieniny
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > kto ustala imieniny? Piszę właśnie program, w którym chciałbym

    Przypomniał mi się taki dowcip Mleczki: na podwyższeniu w otoczeniu
    mieszkańców wsi stoi towarzysz i odczytuje: "niniejszym wprowadza się jako
    obowiązujące następujące przysłowia i porzekadła ludowe..."

> [...]
    > zauważyłem, że portale internetowe są ze sobą zgodne i zgodne z
    > kaledarzem drukowanym, jaki posiadam, natomiast znalezione przeze mnie

    To je jakoś uzgodnij. Nikt się chyba nie obrazi za to że jego imię
    pominięto?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-18 16:34:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 17:32:26 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Przypomniał mi się taki dowcip Mleczki: na podwyższeniu w otoczeniu
    >mieszkańców wsi stoi towarzysz i odczytuje: "niniejszym wprowadza się jako
    >obowiązujące następujące przysłowia i porzekadła ludowe..."

    Niby tak, ale imieniny są dość ważne w ustalaniu. Przecież nie można
    założyć, że Jana jest w 12 maja, 12 grudnia, 15 lipca, bo Jan wtedy
    się nie spodziewa.

    Ja przez całe lata obchodziłem imienyny 30 października i tak było i
    jest. I co, nagle inny zestaw mi ustawi to np. na 12 sierpnia?

    Do i tej pory spotykalem spisy ze sobą zgodne, jak zresztą podaję
    poniżej:

    >To je jakoś uzgodnij.

    Nie tak prosto. portal wypluwa z siebie jeden wpis dziennie, więc
    musiałbym codziennie przez rok szpiegować, żeby wyłapać całość.
    Dodatkowo posiadane przeze mnie wersje są czasami tak rozbieżne, że
    nie ma jak nawet tego połączyć...

    >Nikt się chyba nie obrazi za to że jego imię pominięto?

    Niby dlaczego nie? Własnie o to chodzi, żeby ustalić jakąś wersję i
    ona powinna być obowiązująca. Myślę, że to powinno leżeć w gestii
    jakieś Rady Języka Polskiego czy cóś...

  • 4. Data: 2002-04-18 17:01:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > Ja przez całe lata obchodziłem imienyny 30 października i tak było i
    > jest. I co, nagle inny zestaw mi ustawi to np. na 12 sierpnia?

    Jak to ustawi? Przecież nadal możesz sobie w ten dzień obchodzić, tak samo
    jak w dowolny inny. Nikt cię za to nie potępi.

    > Nie tak prosto. portal wypluwa z siebie jeden wpis dziennie, więc
    > musiałbym codziennie przez rok szpiegować, żeby wyłapać całość.

    To ogranicz się do portali z szukarkami (np. Hoga).

    > Dodatkowo posiadane przeze mnie wersje są czasami tak rozbieżne, że
    > nie ma jak nawet tego połączyć...

    Kup tonę kalendarzy i je porównaj :)

    > Niby dlaczego nie? Własnie o to chodzi, żeby ustalić jakąś wersję i
    > ona powinna być obowiązująca. Myślę, że to powinno leżeć w gestii
    > jakieś Rady Języka Polskiego czy cóś...

    A czy zdajesz sobie sprawę że w krajach zachodnich imienin zupełnie nie
    obchodzi się? Są przecież powiązane z kultem świętych, a protestanci od
    tego odeszli. Toteż i u nas ten zwyczaj powoli zanika wśród młodego
    pokolenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-19 07:57:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 19:01:38 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Jak to ustawi? Przecież nadal możesz sobie w ten dzień obchodzić, tak samo
    >jak w dowolny inny. Nikt cię za to nie potępi.

    No tak, ale idea imienin jest taka, że wiadomości o nich są publicznie
    dostępne -- np. radio ogłasza, że dzisiaj imieniny Gwidona, ja lecę do
    Ciebie z życzeniami, a Ty mówisz, że Twój portal ma inny zestaw i
    imieniny miałeś dwa dni temu, a ja zapomniałem i cham jestem wogóle...

    >To ogranicz się do portali z szukarkami (np. Hoga).

    ??? Hoga chce za taki zestaw coś ze 100zł, a poza tym -- czemu akurat
    HOGA ma mieć rację? To chcę ustalić!

    >Kup tonę kalendarzy i je porównaj :)

    No ależ mówię, że czasami wersje są tak rozbieżne, że nieporównywalne!

    >A czy zdajesz sobie sprawę że w krajach zachodnich imienin zupełnie nie
    >obchodzi się?

    No i? Czy ja proponowałem, Radę Jezyka ZACHODNIEGO? czy też raczej
    POLSKIEGO?

    >Są przecież powiązane z kultem świętych, a protestanci od
    >tego odeszli. Toteż i u nas ten zwyczaj powoli zanika wśród młodego
    >pokolenia.

    Może i zanika... Polacy mają tendencję do oddawania się w okupację
    zwyczajów niepolskich... Jakby komu imieniny przeszkadzały. Życzenia
    złożyć ciężko?

  • 6. Data: 2002-04-20 09:08:20
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > wersje w Sieci są niezgodne z tym...
    >
    > Czy jest jakiś URZĘDOWY spis imienin? Skąd się to bierze?

    IMHO, sprawę imienin (w kwestii kto, kiedy) reguluje kalendarz liturgiczny,
    a i tam zachodzą istotmne zmiany (m.in. Stanisław Kostka, Jerzy). A wszsytko
    co poza nim to już taka nasza "nowa świecka tradycja".

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 7. Data: 2002-04-25 20:46:32
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote
    <Pine.LNX.4.44.0204181859070.1834-100000@localhost>:

> [...]
    >obchodzi się? Są przecież powiązane z kultem świętych, a protestanci od
    >tego odeszli. Toteż i u nas ten zwyczaj powoli zanika wśród młodego

    [OT] i słusznie. Jeśli ktoś mnie szanuje, to pamięta datę moich urodzin. A
    jeśli nie pamięta to lepiej niech nie składa życzeń w ogóle.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."