  • From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Imieniny
    Date: Fri, 19 Apr 2002 09:57:53 +0200

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 19:01:38 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Jak to ustawi? Przecież nadal możesz sobie w ten dzień obchodzić, tak samo
    >jak w dowolny inny. Nikt cię za to nie potępi.

    No tak, ale idea imienin jest taka, że wiadomości o nich są publicznie
    dostępne -- np. radio ogłasza, że dzisiaj imieniny Gwidona, ja lecę do
    Ciebie z życzeniami, a Ty mówisz, że Twój portal ma inny zestaw i
    imieniny miałeś dwa dni temu, a ja zapomniałem i cham jestem wogóle...

    >To ogranicz się do portali z szukarkami (np. Hoga).

    ??? Hoga chce za taki zestaw coś ze 100zł, a poza tym -- czemu akurat
    HOGA ma mieć rację? To chcę ustalić!

    >Kup tonę kalendarzy i je porównaj :)

    No ależ mówię, że czasami wersje są tak rozbieżne, że nieporównywalne!

    >A czy zdajesz sobie sprawę że w krajach zachodnich imienin zupełnie nie
    >obchodzi się?

    No i? Czy ja proponowałem, Radę Jezyka ZACHODNIEGO? czy też raczej
    POLSKIEGO?

    >Są przecież powiązane z kultem świętych, a protestanci od
    >tego odeszli. Toteż i u nas ten zwyczaj powoli zanika wśród młodego
    >pokolenia.

    Może i zanika... Polacy mają tendencję do oddawania się w okupację
    zwyczajów niepolskich... Jakby komu imieniny przeszkadzały. Życzenia
    złożyć ciężko?

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)