  • 11. Data: 2011-02-11 14:28:43
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J" <n...@n...email.here.org>

    > A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie
    > jakiś przykład ?

    Jak się chce korzystać ? Każdy ?

  • 12. Data: 2011-02-11 14:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Za to zarzutów nie można przedstawić - naruszenie licencji może być
    > najwyżej podstawą do cywilnego pozwu.

    Zgadza się.

    > Prokurator za to powinien zająć się kwestią "wycieknięcia" takich
    > informacji do podmiotu potencjalnie tym zainteresowanego.

    Nie rozumiem argumentacji - przecież "potencjalnie zainteresowany"
    doskonale wiedział, że nie odnowili licencji!
    Jak to mawiają: "z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością"
    można przyjąć ze taki był kierunek przepływu danych :>

    Naruszeniem prawa była akcja policji, która wiedząc to dokonała
    czynności o ch-rze postępowania karnego.
    Ciekawe, że w wielu innych opisywanych przypadkach (awantury,
    hałasy, groźby itede) ta sama policja umie znaleźć powody aby
    NIE wszcząć żadnej akcji.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-02-11 15:11:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości

    > ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy

    Złamanie umowy cywilnej może być powodem do przypuszczeń, że doszło do
    przestępstwa - w pewnych wypadkach - a w takim wypadku zasadnym jest
    wykonanie czynności w oparciu o kpk, choćby po to, by zweryfikować te
    informacje. Napsiałbym więcej, ale odnoszę wrażenie, że koniecznie chcesz
    wywołać sensację, a nie zależy Ci na merytorycznej dyskusji. Jeśli sie
    mylę, to daj znać, a podyskutujemy - ale merytorycznie i bez ubijania
    piany.

  • 14. Data: 2011-02-11 15:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, niusy.pl wrote:

    > Kwestia raczej czy znalezienie
    > jest podstawą do postawienia nowych zarzutów jeśli o te inne znalezione nikt
    > się nie upominał wcześniej.

    Wedle opisów, zdaje się Robert Tomasik kiedyś tak pisał, policja ma
    "zebrane z góry" oświadczenia podmiotów w rodzaju "niektórych dużych
    producentów oprogramowania" ;), które to podmioty zobowiązują się
    (podobnoż) do wszczęcia postępowania karnego wobec naruszających.
    Zarzut "braku upomnienia wcześniej" byłby więc nietrafiony :)
    (ale patrz uwaga niżej)

    Z góry zapowiadam, że mi się takie wyjaśnienie nie podoba, jako że:
    - nie uzyskałem zadowalającej odpowiedzi na pytanie, czy takie "prywatne
    zgłoszenie z góry" jest konstytucyjnie zgodne z prawem, a tłumacząc
    na polski - czy i gdzie jest taka baza wpisów tudzież jak np. mały
    producent oprogramowania może tam się wpisać, aby mieć zapewnione
    *takie samo traktowanie* jak giganci (policja chyba nie jest na
    usługach *tylko* paru wielkich firm, które co najmniej fundowały
    w przeszłości szkolenia a może i "szkolenia" funkcjonariuszom,
    głównie w celu wyedukowania ich we własnym punkcie widzenia,
    prawda?). Potwiedzam, że pamietam iż padł link do takich wpisów,
    ale dotyczący *INNYCH* przepisów - przepisów o ochronie własności
    przemysłowej, nie prawa autorskiego!
    (i to chyba u celników było, nie w policji)
    - wydaje mi się, że od czasu do czasu przez media przewijają się
    informacje o zawieraniu ugód, które uchylają działanie przepisów
    karnych; po prawdzie nie mam danych, ale jeśliby tak postępowały
    podmioty które jakoby złożyły oświadczenia/deklaracje jak
    wyżej, to owo oświadczenie wiadomo ile jest warte - opieranie
    się na jego treści stanowiłoby więc zarzut który stawiasz
    - jeszcze coś mi błysnęło jak czytałem posta, ale nim napisałem
    odpowiedź ... wyparowało :) (jak ktoś ma pomysł na zastrzeżenie
    to bardzo proszę o dopisek)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-02-11 16:12:27
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,90868
    33,Agencja_reklamowa_przylapana_na_piractwie__Progra
    my.html

> [...]
    > firmie pracuje się na komputerach z zainstalowanym nielegalnym
    > oprogramowaniem. W toku działań okazało się, że były to między innymi
    > programy graficzne i inne, które nie mają aktualnej licencji. Właściciel
    > agencji nie przedłużał umowy licencyjnej, która prawie dwa lata temu
    > straciła ważność. Dodatkowo na komputerach zainstalowane były także
    > nielegalne pakiety biurowe."
    >

    > przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal
    > licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co
    > pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

    Dziwne, zwykle pracuje się na programach Adobe- ful wypas najnowszy zestaw
    to ok 10 tys. wystarczający to ok 3 tys. x 8 komputerów daje taką sumę?? No
    i pierwsze słyszę o 2 letniej licencji?? ??!!
    Trudno tu coś ocenić bo jeśli rzetelność informacji jest jak powyżej ..to
    wszystko jest wyssane z palca.

  • 16. Data: 2011-02-11 16:15:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J" <n...@n...email.here.org> napisał w wiadomości

    > A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie
    > jakiś przykład ?

    Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander,
    taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

  • 17. Data: 2011-02-11 16:33:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Ława napisal:
    > "Abonament" na używanie winzgrozy...

    Ale to było w Rumunii. Nie u nas OIDP.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2011-02-11 16:36:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J napisal:
    > A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś
    > przykład ?

    Ot, pierwsze z brzegu, które mam o wyciągnięcie ręki: Statistica, Minitab.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2011-02-11 16:47:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > Jak to mawiają: "z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością"
    > można przyjąć ze taki był kierunek przepływu danych :>

    Chodziło mi o wycieknięcie informacji, że faktycznie nadal używali.

    > Naruszeniem prawa była akcja policji, która wiedząc to dokonała
    > czynności o ch-rze postępowania karnego.

    To też.

    > Ciekawe, że w wielu innych opisywanych przypadkach (awantury,
    > hałasy, groźby itede) ta sama policja umie znaleźć powody aby
    > NIE wszcząć żadnej akcji.

    Forsa, forsa, forsa. I układziki.

  • 20. Data: 2011-02-11 16:48:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-11 17:15, Robert Tomasik pisze:

    > Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander,
    > taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

    Hmm, a licencja na TC nie jest dożywotnia?

    --
    spp