    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: IDEA ciąg dalszy
    Date: Tue, 13 Jan 2004 00:35:20 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc232.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:11zi9nw7zklrk$.dlg@olgierd.gov.pl...

    > Tak, ale zrobią to w postępowaniu nakazowym, więc niczego nie będą
    > musieli udowadniać, wystarczy, że przedstawią fakturę, którą sami sobie
    > wystawią. Bać się zaczniesz jak przyjdzie do sporządzania sprzeciwu, na
    > prawnika wydasz drugie tyle co za tę karę. Jeśli ten prawnik dobrze
    > będzie motywował, za jakiś rok uda Ci się sprawę załatwić, jak sądzę, po
    > Twojej myśli.
    > Moim skromnym zdaniem gra nie jest warta zachodu. Centersrel zawsze w
    > takich przypadkach mówi "proszę bardzo, ale zapłać zgodnie z umową", nie
    > patyczkują się.

    Nie jestem przekonany, czy w wypadku faktury niezaakceptowanej przez
    klienta i faktu jego sprzeciwu sąd wyda nakaz zapłaty. Zauważ, że
    warunkiem jego wydania jest bezsprzeczność żądania. Do wniosku o nakaz
    będą musieli dołączyć nie tylko fakturę, ale i umowę oraz wypowiedzenie
    umowy. A z tych dokumentów będzie wynikało, że niekoniecznie mają rację.
    Nie spodziewam się, by sąd w tym wypadku wydał nakaz.

    Gdyby była tak, jak piszesz, to każdy by mógł wystawić sobie bzdurną
    fakturę na kogokolwiek i wysłać ją do sądu z żądaniem wydania nakazu
    zapłaty. A później pozwany musiał by udowadniać, ze nie kupił tony węgla u
    powoda.

    Operator telekomunikacyjny bez większego problemu dostanie nakaz na
    fakturę za usługi. Ale na jakieś dodatkowe płatności, to sama faktura nie
    wystarczy.