  • 11. Data: 2004-01-14 09:15:47
    Temat: Re: IDEA ciąg dalszy
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > otrzymania faktury, w ktorej niby byl zalaczony regulamin. Jaki IDEA ma
    > dowod, ze ow regulamin zostal wyslany? Czy podstawa taka moze byc ich
    system
    > bilingowy, w ktorym widnieje, ze regulamin zostal wyslany razem z
    faktura??

    krótko - nie dostałeś faktury, zapłaciłeś ponieważ wysyłają smsy o
    wystawieniu faktury
    na taką a taką kwotę, do kiedy płatne wiesz z doświadczenia (nie masz
    przecież u nich telefonu od miesiąca)
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 12. Data: 2004-01-14 22:48:21
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) kam w wiadomości <bu16fg$ldj$1@news.onet.pl> powiedział(a) co
    następuje:

    > Faktura pewnie nie, ale do tego będzie regulamin i oświadczenie o
    > wypowiedzeniu umowy przez klienta.

    Ja bym doradził taki "sposób" na RWD: wyprzedzający pozew z art. 189 kpc
    o stwierdzenie istnienia bądź nieistnienia stosunku prawnego z PTK
    Centertel. W razie pojawienia się sprawy w uproszczonym prejudycjalność
    tego orzeczenia dla wymagalności zobowiązania z faktury będzie
    doskonałym argumentem dla sądu do zawieszenia postępowania (ew. przy
    sprzeciwie).
    Ale zamieszania, wydatków i kłopotu będzie znacznie więcej niż gdybyś
    dał sobie spokój i po prostu czekał na wygaśnięcie cyrografu.

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie