    From: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: I jeszcze raz o dialerach 0-700 ..
    Date: Sat, 19 Jul 2003 22:41:05 +0200

    Arek wrote:

    > Hehe - nie doczytałaś do końca:
    > "Rzeczpospolita" dodaje, że przed kilkoma dniami jeden z klientów wygrał
    > proces sądowy z TP SA w sprawie płatności za usługi świadczone za
    > pośrednictwem numerów 0-700.
    > Bardzo ułatwi nam to udowodnienie racji naszych klientów w sądzie :)

    Ja bym sie tak na waszym Arnoldzie miejscu nie cieszyła, bo Onet troszkę
    niedokładnie zacytował, a tekst w "Rzeczpospolitej" brzmi tak:

    "/.../podmiotem świadczącym te usługi w stosunku do abonentów i ponoszącym
    wobec nich odpowiedzialność jest TP SA - twierdzi URTiP. - Tym samym
    podnoszona przez TP SA teza, że odpowiedzialność wobec abonentów ponoszą
    wytwórcy treści, jest nieuzasadniona".
    Przypomnijmy, że przed kilkoma dniami, wykorzystując *tę tezę operatora*,
    jeden z klientów TP SA wygrał proces sądowy z TP SA w sprawie płatności
    za usługi świadczone za pośrednictwem numerów 0-700."

    Według podawanych o tym procesie informacji, sąd przyznał rację prawnikom
    pozwanego o zapłatę b. dużej sumy klienta (nie wiem czy to nie błąd literowy,
    ale podawano sumę 850 tys zł!), którzy to prawnicy twierdzili, że TP SA nie
    ma podstaw domagać się płatności za usługę 0-700 skoro sama twierdzi, że
    _nie jest_ podmiotem świadczącym tę usługę :))) i oddalił pozew.
    W związku z tym, ustalenia kontroli przeprowadzonej w kilka dni po procesie
    wydają mi się ... jakby to ująć ... ciekawe :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl