  • 1. Data: 2008-03-27 10:18:21
    Temat: Prawa autorskie do utworów spoza Polski
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam ponownie,

    Jeśli dobrze się doczytałem w ustawie prawa autorskie wygasają po 70
    latach od daty śmierci autora (o ile jest znany). A co jeśli autor nie
    był mieszkańcem Polski? Czy w innych krajach okres obowiązywania praw
    autorskich jest taki sam jak w Polsce? A jeśli jest inny (na przykład
    krótszy), to czy po upływie praw autorskich obowiązujących w kraju
    delikwenta w Polsce też przestają obowiązywać?

    I drugie pytanko z tym związane. Załóżmy na potrzeby tego postu, że tym
    utwoerem będzie książka. Czy jeżeli ja tę książkę przetłumaczę na polski
    to czy mam prawa autorskie do tłumaczenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-03-27 11:09:39
    Temat: Re: Prawa autorskie do utworów spoza Polski
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.03.2008 Tapatik <t...@b...adresu> napisał/a:
> [...]
    > krótszy), to czy po upływie praw autorskich obowiązujących w kraju
    > delikwenta w Polsce też przestają obowiązywać?

    A co mówi art.5?

    > I drugie pytanko z tym związane. Załóżmy na potrzeby tego postu, że tym
    > utwoerem będzie książka. Czy jeżeli ja tę książkę przetłumaczę na polski
    > to czy mam prawa autorskie do tłumaczenia?

    Jak najbardziej ale jest to utwór zależny, czyli o ile prawa do utworu
    pierwotnego nie wygasły, to nie możesz go bez zgody autora tego drugiego
    opublikować.

    --
    Marcin