  • 31. Data: 2004-04-04 20:33:31
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie)
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > A tak przy okazji - dlaczego ochrona w supermarketach tak krzywo
    > patrzy na plecaki, a np. na torby przewieszone przez ramię
    > nie (zaobserwowane w którymś z hipermarketów)??? Przecież
    > łatwiej coś niepostrzeżenie schować do takiej torby, niż
    > do plecaka... O co tu chodzi???

    Ja myślę, że torby to są u nas przyjęte jako nieodzowna część kobiecej
    garderoby. A plecaki już nie.
    Moim zdaniem cały ten cyrk to wielka bzdura i ograniczanie mojej
    swobody, ale jak do tej pory nikt nic konkretnego w tej sprawie nie
    napisał :-/

    chester

    --
    "Symetria: estetyka idiotów." (Julian Tuwim)

  • 32. Data: 2004-04-04 20:35:04
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że do wyciągania konsekwencji trzeba by być
    > poszkodowanym. Sama informacja po prostu nie jest wiążąca, dopiero próba
    > wyłgania się od odpowiedzialności za straty klienta niosłaby za sobą
    > konsekwencję skutecznego oskarżenia.
    A co z wprowadzaniem klientów w błąd?

  • 33. Data: 2004-04-04 20:43:21
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie) [OT]
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > A co z wprowadzaniem klientów w błąd?

    IMHO jeśli nie poniosłeś strat, to nie ma o czym gadać.
    Co innego, gdyby od ciebie coś wyłudzono, obrażono cię czy doprowadzono
    do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Ale tak naprawdę póki cię to
    nie zaboli, to nie ma o czym gadać.
    To takie moje nieprawnicze gdybanie, ale chyba uzasadnione. Ale to jest
    OT - ten wątek jest o możliwości wchodzenia do sklepu z plecakiem wbrew
    zdaniu ochrony.

    chester

    PS. tnij cytaty :-)

    --
    "Ruch jest przyczyną wszelkiego życia." (Leonardo Da Vinci)

  • 34. Data: 2004-04-04 21:17:41
    Od: "Binek" <binek1(cut)@go2.pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Nigdy nie miałem problemu z wchodzeniem do sklepu z plecakiem.
    > Oczywiście ochroniarz się czepiał, bo to jego zadanie, ale mówiłem, że mam
    > komputer i nie zostawię plecaka.
    > Efekt: mówił, że przy wyjściu mogę zostać skontrolowany. Ja mu mówiłem, że
    > się zgadzam i wchodziłem.
    > Nigdy mnie nie kontrolowali.
    > Bardzo dużo zależy od tego jak wyglądamy i jak się zachowujemy.

    Czytam sobię tą dyskusję i myśl, że jest bardzo potrzebna. Ja też czasm
    wchodzę do hipermarketów (zobaczyć asortyment i ceny z racji mojego
    zajęcia).
    Raczej chodzę rano , kiedy nie ma tłoku. Zawsze chodzę z aktówką bo mam w
    niej rożne dokumenty, telefony, aparat ( laptopa na szczęscie nie mam:)
    Bywa że zaczepia mnie ochrona i che abym pokazał zawartosc teczki przed
    wejsciem a czem po wyjsciu lub oddał do przechowalni. ( czego nie zrobię)
    Myslę że trudno cos (hipotetycznie) konmkretnego wyniesc w zapełnionej
    teczce czego by nie mozna schowac do ubrania. Tzn wiecej lub wiekszy
    przedmiot mozna ew. schwac w luznym plecaku.
    Czy więc ubrania tez mamy zostawiac w przechowalni i wchodzic nago?? Czy
    ochroniarze łamią prawo w w/w sytuacjach?
    Mozna oczywiscie wyjsc z takiego sklepu ale czy o to chodzi?

    Binek

  • 35. Data: 2004-04-04 21:53:21
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

> [...]
    > nie (zaobserwowane w którymś z hipermarketów)??? Przecież
    > łatwiej coś niepostrzeżenie schować do takiej torby, niż

    bo dresy zwykle chodzą w obskurnych dresach i plecakach na plecach.

  • 36. Data: 2004-04-04 22:05:18
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Binek" <binek1(cut)@go2.pl> wrote in message

> [...]
    > ochroniarze łamią prawo w w/w sytuacjach?
    > Mozna oczywiscie wyjsc z takiego sklepu ale czy o to chodzi?

    Trudno nazwać łamaniem prawa prośbę o pokaznie zawatości teczki.
    Zwróć uwagę, że oni tylko proszą.

  • 37. Data: 2004-04-04 22:13:08
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    nie, 04 kwi 2004 o 12:28 GMT Robert Tomasik napisał(a):

    > Jedyne, co tak naprawdę może zrobić ochrona, jeśli klient powie, że nie
    > wyraża zgody na pozostawienie plecaka, to po prostu go pilnować. Mogą
    > sobie nawet za nim chodzić krok w krok. Tego im prawo nie zabrania.

    A jakie są przeciwskazania prawne aby ochrona po prostu nie wpuściła
    na teran sklepu takiej osoby z plecakiem?

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    Koszulki z jajem ;-) Hit SEZONU! Razem ponad 60 oryginalnych wzorów!
    zobacz http://alchemy.com.pl/koszulki/

  • 38. Data: 2004-04-04 22:29:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KLoSS" <N...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    org...

    > A jakie są przeciwskazania prawne aby ochrona po prostu nie wpuściła
    > na teran sklepu takiej osoby z plecakiem?

    Jak napisałem. Nie ma żadnych.

  • 39. Data: 2004-04-05 07:07:36
    Od: "edward u" <e...@w...pl>

    witam
    myślę, że tym akcentem należałoby skończyć ten wątek

    Co może ochrona ?

    1.cyt:

    Jeśli pracownicy ochrony zachowują się grzecznie, uprzejmie proszą o
    pokazanie paragonu lub zawartości torebki, możemy się na to zgodzić, o ile
    uznamy, że sprawa zostanie wyjaśniona, ale jest to nasza dobra wola i nie
    musimy poddawać się kontroli.

    2.cyt:

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami tylko policjant ma prawo przeszukać
    klienta podejrzanego o kradzież towaru, niezależnie czy chodzi o kontrolę
    osobistą, czy też przeszukanie bagażu. Nie może tego zrobić ani sprzedawca
    ani pracownik agencji ochrony. Mają oni natomiast prawo zatrzymać klienta
    sklepu do czasu przyjazdu policji. Oczywiście takie środki mogą zostać
    podjęte tylko w sytuacji, gdy sprzedawca bądź pracownik ochrony mają
    uzasadnione podejrzenie, że klient dokonał kradzieży. Prawa i obowiązki
    pracowników agencji ochrony reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o
    ochronie osób mienia oraz rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 1998 r.
    w sprawie szczegółowych warunków i sposobu użycia przez pracowników ochrony
    środków przymusu bezpośredniego

    3.cyt:

    czy praktyki hipermarketów dotyczące zakazu wnoszeni np. plecaków są prawnie
    uzasadnione. Wyjaśniamy, że w takich przypadkach sklep musi zapewnić
    odpowiednie miejsce na przechowanie rzeczy klientów. Depozyt w szafkach
    zamykanych na klucz lub przechowalnia jest praktyką, którą wprowadzają
    hipermarkety w ramach ustalonego przez siebie regulaminu sprzedaży. Taki
    regulamin obowiązuje osoby wchodzące do sklepu. Jeśli nam to nie odpowiada,
    pozostaje przyjść do marketu bez plecaka lub wybrać konkurencję.

    cytaty pochodzą z
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=189

    Pozdrawiam

    edward u

  • 40. Data: 2004-04-05 07:19:06
    Od: "Jocker Clio 1,4" <s...@p...onet.pl>

    "kam" napisał :
    > kodeks cywilny art.835-845

    Pozostaje jednak kwestia udowodnienia poniesionej straty - z faktem
    zaginienincia ok ,ale udowodnij ze Ci zginal, niech juz bedzie ze ten
    rzeczony laptop...

    Jocker