  • 1. Data: 2003-11-03 21:28:34
    Temat: Hipermarket a drobny kupujacy - POTRZEBNA POMOC PROSZE !!!
    Od: "Bartek" <t...@g...pl>

    Witam

    Bardzo prosze o pomoc, Hipermarket atakuje mnie, kto ma racje ??

    Oto krótka historia:

    Zakupilem dzisiaj notebooka w jednym z hipermarketów.
    Po odejsciu od kasy Pani w BOK poinformowala mnie, zebym z podbiciem
    gwarancji zaczekal
    gdyz mam czas (7 dni) na sprawdzenie sprzetu.
    Jesli cos bedzie nie tak w ciagu tego czasu moge oddac i od razu wymienia mi
    na nowy.
    No i stalo sie.
    W domu okazalo sie ze notebook ma wypalonego pixela na matrycy (sam srodek).
    Wracam wiec (po 2-3 godz. od zakupu) do sklepu, Pan w BOK-u dzwoni do
    kierownika, OK mozemy wymienic sprzet.
    Pan wystawil korekte faktury - anulujac zakup.
    Jako ze czlowiek z BOK-u nie umial stwierdzic czy mój nowy nabytek jest
    kompletny (instrukcje, plyty, kable itd.),
    poprosil mnie o podejscie po nowy komputer. Przeszedlem przez kase wraz z
    nowym paragonem (teoretycznie juz na nowy sprzet).
    Otworzylismy pudelko i ... (tu moje wielkie zdziwienie) okazuje sie ze w
    nowym komplecie znajduje sie dodatkowy komplet plyt -
    Windows Recovery Disk (czy jakos tak).
    No i zaczelo sie, czlowiek z BOK zadzwonil do kierownika, który stwierdzil,
    ze w takim razie nie moga wymienic mi towaru na nowy.
    Plyta ta jest dedykowana dokladnie temu modelowi notebooka i nic nie moga
    zrobic.
    Mówi mi, ze moglem sprawdzic czy w pudelku jest caly komplet akcesoriów
    zaraz po zakupie w BOK itd. , ze pewnie przyjade do domu
    i napewno znajdzie sie.
    Jesli nie znajde to moge zapomniec o wymianie komputera.

    Dobrzy ludzie pomózcie, co ja mam teraz zrobic.
    Tyle zbieralem na ten sprzet tyle wyzeczen calej rodziny.

    Czy oni maja racje ?
    Czy naprawde z góry jestem na straconej pozycji ?
    Czy oni mieli prawo sprzedac mi niekompletny sprzet - niezgodny z lista
    akcesoriów w instrukcji ?
    Czy to nie oni powinni odpowiadac za to wszystko ?

    Poradzcie prosze, nie mam do kogo skierowac sie z tym.
    Dziekuje za wszelkie sugestie.

    Rozzalony Bartek

  • 2. Data: 2003-11-03 22:35:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cały problem jest chwili obecnej dowodowy. Czy na pudełku te płyty były
    wymienione jako komplet? No bo jak nie, to skąd niby miałeś wiedzieć co ma
    komplet zawierać. Zresztą skoro fakturę skorygowano, to Komputer nie jest
    już Twój. Ty masz roszczenie o zwrot pieniędzy. Ja bym się przespacerował
    do Inspekcji Handlowej.

  • 3. Data: 2003-11-03 23:16:31
    Od: "Bartek" <t...@g...pl>

> [...]
    > już Twój. Ty masz roszczenie o zwrot pieniędzy. Ja bym się przespacerował

    Informacja n.t. zawartości (płyt, instrukcji itd.) jest oczywiście w środku.
    W jednej z ukrytych instrukcji.

    W tej chwili myślę sobie, że przecież brak tych płyt powinien również być
    uznany jako podstawa do wymiany sprzętu.
    Tylko jak ja im udowodnię że tych płyt nie było ?
    Może to oni powinni udowodnić mi że te płyty były ?

    Myślę o kontakcie z Inspekcją Handlową lub innymi instytucjami.
    Proszę jednak w wszelkie wasze opinie.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2003-11-03 23:28:51
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bo6n52$1u3$4@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > już Twój. Ty masz roszczenie o zwrot pieniędzy. Ja bym się przespacerował

    A ponadto, tak już czysto praktycznie i jeśli ci zależy na tym notebooku,
    co za problem przełożyć tego twojego do nowego pudełka, a nowego do
    twojego pudełka? Jak uważają że ty zatrzymałeś te płyty to niech wydadzą
    ci drugi "komplet" bez nich i po sprawie. Nie sądzę aby oprogramowanie
    było przypisane do numeru seryjnego komputera w obrębie jednego produktu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-11-03 23:50:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Też o tym myślałem, ale to może być kłopotliwe, bowiem bez sterowników
    notebook może źle pracować. Myślałem nawet, by zrobić kopie tych płyt w
    sklepie, no ale po co piracić, skoro gość za to zapłacił.

    Ja bym się generalnie uparł, że skoro nie ma na pudełku, to niech oni mi
    udowodnią, że były. W końcu kupując produkt nie mam obowiązku zapoznawania
    się ze wszystkimi instrukcjami w pudełku.

  • 6. Data: 2003-11-04 06:32:14
    Od: "Bartek" <t...@g...pl>

    > Też o tym myślałem, ale to może być kłopotliwe, bowiem bez sterowników
    > notebook może źle pracować. Myślałem nawet, by zrobić kopie tych płyt w
    > sklepie, no ale po co piracić, skoro gość za to zapłacił.

    Nie mogę wymienić płyt ponieważ wróciłem do domu ze starym notebookiem.
    Nie chcieli wymienić mi na nowego.
    Również moim zdaniem wszystkie płyty z preinstalowanym windowsem powinny
    pasować
    do wszystkich egzemplarzy w danym modelu.

    Bartek

  • 7. Data: 2003-11-04 08:51:02
    Od: "flashi" <flashi@_usun_to_.pl>

    Użytkownik "Bartek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    wiadomości

> [...]
    > pasować
    > do wszystkich egzemplarzy w danym modelu.

    A masz nadal ten kwit ze zwrotu sprzetu czy Ci go zabrali ?

    W momencie kiedy na pudle niema opisu jakie plytki sa w srodku oni nie moga
    Ci udowodnic ze byly...ani Ty ze ich nie bylo...
    Dodatkowo na przyszlosc ... Jak mogles nie wlaczyc Nota na miejscu ????

  • 8. Data: 2003-11-04 10:21:50
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...home.net.pl...
> [...]
    > akcesoriów w instrukcji ?
    > Czy to nie oni powinni odpowiadac za to wszystko ?
    >
    > Poradzcie prosze, nie mam do kogo skierowac sie z tym.

    Naiwność i bezmyślność ludzka nie mają granic. Nie gniewaj się, ale jak
    można kupić coś za kilka tysięcy i nie sprawdzić na miejscu czy to w ogóle
    działa.
    Moim skromnym zdaniem masz " przechlapane ". Oby było inaczej.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 9. Data: 2003-11-04 15:32:21
    Od: "KK" <k...@i...pl>

> [...]
    > akcesoriów w instrukcji ?
    > Czy to nie oni powinni odpowiadac za to wszystko ?
    >
    > Poradzcie prosze, nie mam do kogo skierowac sie z tym.

    Kurcze tak to juz jest w tych marketach ze ludzie im okradaja pudełka i
    trzeba za każdym razem, nawet gdy pudełko jest zafoliowane dokladnie zajacz
    czas pani w BOK i przegrzebac zawartosc wg opisu.
    W twoim wypadku to juz bułka po musztardzie, jedyna możliwośc to własnie
    dogadanie sie z pracownikiem.
    przekladacie z pudełka do pudełka CD i tyle.
    Raczej ciężko bedzie udowwodnić ze nie było, zaden pracownik nie bedzie
    chciał przecież ponosić odpowiedzialności i płacić za braki no nie?
    kk

  • 10. Data: 2003-11-04 15:37:15
    Od: "Bartek" <t...@g...pl>

    Ufff...