  • 11. Data: 2009-03-11 22:39:19
    Temat: Re: Help... bo zaczynam sie denerwowac...
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gp9eas$o89$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote
    >
    > może niech on albo ty złoży zawiadomienie o oszustwie. Wtedy to organa
    > wyjaśnią sprawę, przesłuchają was, będą szukać tego gościa. z pewnością
    > zarekwirują Ci pieczątke, choc nie wiem czy masz ochote..

    no wlasnie to chce zrobic
    pieczatka juz nie jest obowiazkowa wiec pies ja...
    tyle ze z gosciem nie ma rozmowy (tym co chce kase)
    chyba pojde jednakl na komisariat
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 12. Data: 2009-03-11 22:50:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wyjaśnią sprawę, przesłuchają was, będą szukać tego gościa. z pewnością
    > zarekwirują Ci pieczątke, choc nie wiem czy masz ochote..

    I wszystkie długopisy w firmie, bo którymś się może podpisywał :-)

    A poważnie, to normalnie pobiera się wzory pieczątki poprzez jej odbicie
    kilkukrotne na czystej kartce. Dla biegłego to łatwiej, bo nie musi tych
    pieczątek odbijać. Mniejsze zamieszanie, bo do badań się wysyła tylko
    kartki papieru. No i mniejsze zamieszanie w firmie, do której pieczątka
    należy. W badaniu i tak przecież porównuje się odbitki pieczęci, a nie
    pieczątkę z odbitką. Przy czym ma to jakiś głębszy sens, jak pieczątka jest
    choć trochę podobna do oryginalnej. Jak jest zupełnie inna (a tak
    relacjonuje to wątkotwórca), to jaki sens w ogóle to badać?

  • 13. Data: 2009-03-11 23:08:44
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest choć trochę podobna do oryginalnej. Jak jest zupełnie inna (a tak
    > relacjonuje to wątkotwórca), to jaki sens w ogóle to badać?

    kompletnie inna
    orginal ma tylko regon
    falszywa ma jeszcze nip i zupelnie inny uklad
    i dziwne ale na wszystkich domumentach jest idealnie prosto jak wydukowana
    ale mam tylko scany moge sie mylic
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 14. Data: 2009-03-12 08:36:56
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    kontachentami i już go masz to jakiś baran :d

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2009-03-12 17:17:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > A poważnie, to normalnie pobiera się wzory pieczątki

    I co takie wzory pieczątek mogą powiedzieć?

    --
    andreas

  • 16. Data: 2009-03-12 18:41:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:gp9fvb$lnc$1@inews.gazeta.pl...
    > I co takie wzory pieczątek mogą powiedzieć?

    Na tej podstawie można stwierdzić, czy użyto danego egzemplarza pieczęci,
    czy nie. Zakładam, ze komuś do czegoś taka informacja jest potrzebna.

  • 17. Data: 2009-03-12 20:27:09
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > Na tej podstawie można stwierdzić, czy użyto danego egzemplarza pieczęci, czy
    > nie. Zakładam, ze komuś do czegoś taka informacja jest potrzebna.

    No właśnie wtym sęk, że nie mogę się domyśleć po co.

    --
    andreas

  • 18. Data: 2009-03-12 20:39:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:gpblfe$71$2@inews.gazeta.pl...
    > No właśnie wtym sęk, że nie mogę się domyśleć po co.

    Też nie przychodzi mi nic do głowy, ale ktoś kolegę, który pytał o poradę
    straszył, ze mu pieczątkę zabiorą. A to już kompletna bzdura. Moja
    wypowiedź miała na celu uspokojenie zainteresowanego, ze nawet gdyby ktoś
    wpadł na pomysł ustalenia, czy posłużono się jego pieczęcią (jakaś poszlaka
    by to była, że jednak ze sprawą miała coś wspólnego jego firma), to na
    pewno pieczątek brać ni ebędzie, bo to sensu nie ma.

    Gdyby sprawca w celu złożenia zamówienia posłużył się pieczęcią pytającego,
    to wskazywałoby po prostu, że była to osoba powiązana z nią. No bo jeśli
    pieczęć nie zginęła, to jest raczej nieprawdopodobne, by sprawca oszustwa
    kradł pieczątkę, a potem ją podrzucał. Oczywiście to w kwestii zasadności
    roszczeń wykonawcy zlecenia nic nie zmienia, bo liczy się podpis, a nie
    pieczątka, ale organom ścigania ułatwiło by ukierunkowanie poszukiwań.