    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Help... bo zaczynam sie denerwowac...
    Date: Wed, 11 Mar 2009 23:50:29 +0100

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gp9eas$o89$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote
    > może niech on albo ty złoży zawiadomienie o oszustwie. Wtedy to organa
    > wyjaśnią sprawę, przesłuchają was, będą szukać tego gościa. z pewnością
    > zarekwirują Ci pieczątke, choc nie wiem czy masz ochote..

    I wszystkie długopisy w firmie, bo którymś się może podpisywał :-)

    A poważnie, to normalnie pobiera się wzory pieczątki poprzez jej odbicie
    kilkukrotne na czystej kartce. Dla biegłego to łatwiej, bo nie musi tych
    pieczątek odbijać. Mniejsze zamieszanie, bo do badań się wysyła tylko
    kartki papieru. No i mniejsze zamieszanie w firmie, do której pieczątka
    należy. W badaniu i tak przecież porównuje się odbitki pieczęci, a nie
    pieczątkę z odbitką. Przy czym ma to jakiś głębszy sens, jak pieczątka jest
    choć trochę podobna do oryginalnej. Jak jest zupełnie inna (a tak
    relacjonuje to wątkotwórca), to jaki sens w ogóle to badać?