  • 1. Data: 2009-03-12 00:33:02
    Temat: Zdjęcia na aukcjach
    Od: malpa <"switalaw(malpa)"@wp.pl>

    Witam.
    Przegladajac kilka dni temu aukcje natrafilem na zdjecie w miniaturce
    ktore wygladalo jak moje.
    Wszedlem na aukcje okazalo sie ze ktos uzyl mojej fotki przedmiotu ktory
    sprzedaje.
    Zanim wystawilem ten przedmiot zrobilem swoje zdjecia i oznaczylem swoim
    logo.
    Konkretnie mowiac jest to lozeczko Pewnej Firmy i aby wystawic przedmiot
    zrobilem zdjecie z Materacem ktory znajduje sie w lozeczku Mojej Produkcji.
    Przez pewnego Sprzedawce zostalo moje logo usuniete ( wygumowane widac
    slady usuwania) i wykorzystane moje zdjecie na jego aukcji.
    Jako ze Lozeczka sprzedawane sa w zestawach w Materacami w lozeczku jest
    materac Mojej Produkcji jednak sprzedawca nie Sprzedaje mojego towaru.
    Napisalem grzecznie i zdjecie zostalo wycofane.
    Dzis jednak widze ze nastepny sprzedawca wykorzystal moje foto.

    Czy mozna sobie od tak skopiowac foto wygumowac czyjes logo??
    Najlepsze jest na dole aukcji gdzie Sprzedawca zaznaczyl iz wykorzysanie
    jego zdjecia jest nielegalne. Tylko ze wlasnie zrobil to samo ukradł.
    Mysle ze jesli byłoby to samo zdjecie lozeczka to moze bym dal sobie
    spokoj ale Usuniecie mojego Logo i wstawienie swojego to chyba jest juz
    przesada.

    Co w tym przypadku mozna gdyby np nie zgodzil sie zmienic foty.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-12 05:45:34
    Temat: Re: Zdjęcia na aukcjach
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    malpa napisał(a):

    > Dzis jednak widze ze nastepny sprzedawca wykorzystal moje foto.

    Szukaj tych zdjeci na innych aukcjach i wysylaj kazdemu sprzedawcy
    fakturkę z terminem platnosci 7 dni i opisem: "oplata
    licencyjna za wykorzystanie zdjecia takiego a takiego" 500 zl,
    Jesli chociaz jeden zaplaci to potem bedziesz mial niezly dowod w Sadzie
    ile zdjecie jest warte ;)

    j.

  • 3. Data: 2009-03-12 06:27:02
    Od: ant <a...@n...tld>

    januszek wrote:
> [...]
    > licencyjna za wykorzystanie zdjecia takiego a takiego" 500 zl,
    > Jesli chociaz jeden zaplaci to potem bedziesz mial niezly dowod w Sadzie

    Tylko skąd weźmie namiary na delikwenta potrzebne do faktury?

  • 4. Data: 2009-03-12 07:57:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ant napisał(a):

    [...]

    > Tylko skąd weźmie namiary na delikwenta potrzebne do faktury?

    Moze pomyslec, zapytac Wrozki lub wynajac Liwiusza ;)

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 5. Data: 2009-03-12 09:02:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 01:33:02 +0100, malpa napisał(a):

    > Czy mozna sobie od tak skopiowac foto wygumowac czyjes logo??

    Skoro to zwykłe zdjęcie przedmiotu to prawa autorskie
    nie obowiązują. A to już zdejmuje sporo problemu "pożyczającemu"
    zdjęcie. Zna ktoś jakieś inne przepisy?

    Pozdrawiam
    Henry

  • 6. Data: 2009-03-12 09:21:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

    > Skoro to zwykłe zdjęcie przedmiotu to prawa autorskie
    > nie obowiązują.

    Że jak? Możesz wyjaśnić co masz na myśli?

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 7. Data: 2009-03-12 10:10:15
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Henry(k) wrote:

    > Skoro to zwykłe zdjęcie przedmiotu to prawa autorskie
    > nie obowiązują. A to już zdejmuje sporo problemu "pożyczającemu"
    > zdjęcie. Zna ktoś jakieś inne przepisy?

    chyba się delikatnie mylisz....

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-12 10:30:16
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > chyba się delikatnie mylisz....

    Może i delikatnie... ale za to całkowicie :-)

    http://www.zpaf.pl/pl/content/prawa_aut/inet.php
    Ale to propozycja stawek z 2004.

    D.

  • 9. Data: 2009-03-12 10:33:25
    Od: "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > chyba się delikatnie mylisz....

    Prawo autorskie z 94:

    Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    Napisz na czym polega działalność twórcza albo indywidualny charakter
    zdjęcia przedmiotu, który jest wystawiony na aukcj. Jak 10 osób pstryknie
    fotkę (pewni jakąś "małpką" albo komórą) jakiemuś przedmiotowi na aukcję, to
    będa prawie takie same zdjecia - nic w nich indywidualnego , żadnego
    przejawu działalności twórczej. A może tło przedmioto jest jakieś
    oryginalne? Czoś więcej niż meble kowlaskiego :)

    A.

  • 10. Data: 2009-03-12 12:11:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 11:33:25 +0100, Arek Margraf napisał(a):

> [...]
    > przejawu działalności twórczej. A może tło przedmioto jest jakieś
    > oryginalne? Czoś więcej niż meble kowlaskiego :)

    Ale zaraz będzie burza - powiedzieć fotografowi że jego fotografia to
    zwykły pstryk jest obrazą najwyższą z możliwych. Teraz już nie ma
    foto-rzemieślników - sami foto-artyści (nawet od gazetek "tesco"
    i zdjęć do aukcji allegro) ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry