  • 1. Data: 2003-12-28 23:43:08
    Temat: Gwarancje
    Od: Jakub Bozser <b...@N...wr.home.pl>

    witam

    mam pytanie dot dwarancji
    moze mi wytumacyc od A do Z jak to jest z tym gwarancjami sprzetu
    komputerowego chodzi mi dokladnie o to czy przy swierdzeniu uszkodenia i
    wydaniu nowego sprzetu (uszkodzenie nienaprawialne) sprzedawca ma obowiazek
    dac nowa gwarancje??? i jeszcze jaki sprzt ma dac sprzedawca (taki sam badz
    lepszy zgadza sie??)

    niekoniecznie trzeba mi tu wszystko pisac mozna podac linka ja sobie
    poczytam ;]

    lub podac archiwum grupy

    --
    Jakub Bozser
    Athlon 1...@...0 i inne takie chifteki i fUnki ;]

  • 2. Data: 2003-12-29 07:23:11
    Temat: Re: Gwarancje
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Jakub Bozser napisał(a):

> [...]
    > lepszy zgadza sie??)
    >
    > niekoniecznie trzeba mi tu wszystko pisac mozna podac linka ja sobie

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2003-12-29 08:15:30
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Uzytkownik "Jakub Bozser" <b...@N...wr.home.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > (taki sam badz lepszy zgadza sie??)
    >
    > niekoniecznie trzeba mi tu wszystko pisac mozna podac linka ja sobie

    Jezeli zostalo wydane NOWE urzadzenie to POWINNA zostac wydana nowa
    gwarancja.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2003-12-29 09:01:58
    Od: "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli zostalo wydane NOWE urzadzenie to POWINNA zostac wydana nowa
    > gwarancja.

    pozwolę się nie zgodzić z Szanownym kolegą.....
    otóż wydaje mi się, że jeśli ktoś kupił jakiś towar np. dysk z 3 letnią
    gwarancją (czyli produceny zapewnia-gwarantuje bezawaryją prace urzadzenia
    w danym okresie np 3 lata) i ten dysk popsuł sie po upływie 35 miesięcy.
    Zostaje oddany do reklamacji "A" i najprawdopodobniej bedzie wymieniony
    na nowy inny "niegorszy" ( modelu "A" już nie bedzie w sprzedazy)
    egzemplarz "B". (naprawa takich dyskow jest przeważnie nieopłacalna). I
    teraz pytanie: wymieniony nowy dysk "B" w miejsce "A" (ktory mógł wrocic
    do kupującego np. naprawiony) ma mieć 3 lata nowej gwarancji czy tylko
    brakujący miesiąc?

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 5. Data: 2003-12-29 10:14:59
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Jakub Bozser wrote:

> [...]
    > dac nowa gwarancje??? i jeszcze jaki sprzt ma dac sprzedawca (taki sam badz

    jeśli kupione przed 1 stycznia 2003 r. to
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    Tylko że żeby w ogóle mówić o gwarancji, to powinna być ona udzielona na
    piśmie (karta gwarancyjna), sama faktura itp. gwarancją nie była...

    po 1 stycznia 2003 r. - decyduje o tym gwarancja

    KG

  • 6. Data: 2003-12-29 11:39:59
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Użytkownik "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz pytanie: wymieniony nowy dysk "B" w miejsce "A" (ktory mógł wrocic
    > do kupującego np. naprawiony) ma mieć 3 lata nowej gwarancji czy tylko

    Dlatego napisalem POWINNA zostac wydana, gdyz to jest juz inne urzadzenie
    (nr ser itp.). Natomias jak zwykle teoria mija sie z praktyka. Polityka
    dystrybutorow jest taka ze wola wymienic sprzet na nowy z dotychczasowa
    gwarancja, niz reseller mialby czekac na naprawe urzadzenia kilka tygodni
    (co skutkowaloby roszczeniami klientow odnosnie wymiany sprzetu lub zwrotu
    pieniedzy). Z dwojga zlego lepiej wymienic na nowy z zachowaniem obecnej
    gwarancji. Natomiast zgodnie z prawem klient ma prawo zadac NOWEJ gwarancji
    na nowy sprzet.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-12-29 18:02:27
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    badz
    > lepszy zgadza sie??)
    >
    > niekoniecznie trzeba mi tu wszystko pisac mozna podac linka ja sobie

    1) Gwarancja jest umowa, w której gwarant zobowiazuje sie do usuniecia wady
    (lub wymiany rzeczy na nowa w okreslonych przypadkach).
    2) W przypadku wymiany rzeczy na rzecz wolna od wad (CZASAMI NOWA) Gwarant
    (sprzedawca, producent) jest zobowiazany udzielic gwarancji NA NOWO z
    terminem poczatkowym wydania nowej rzeczy.
    3) Próby obejscia przepisu art. 581 KC sa nie wazne z mocy prawo - Podstawa
    jest art 58 KC (tak wiec nowy dysk nowa garancja)
    4) nie maja znaczenia zadne podzialy terminów na przed/po 1 stycznia 2003 r.
    Mozna jedynie powolac sie na ustawe " szczególnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej" jednakze ona nie WYKLUCZA KC. Podstawa jest nadal Kodeks
    Cywilny.
    5) Wymiana na rzecz wolna od wad nie oznacza automatycznie wymiany na nowa.

  • 8. Data: 2003-12-29 19:13:01
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > Mozna jedynie powolac sie na ustawe " szczególnych warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej" jednakze ona nie WYKLUCZA KC. Podstawa jest nadal Kodeks

    a art.1 ust.4 tej ustawy przeczytałeś?

    KG

  • 9. Data: 2003-12-29 20:39:49
    Od: "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl>

> [...]
    > pieniedzy). Z dwojga zlego lepiej wymienic na nowy z zachowaniem obecnej
    > gwarancji. Natomiast zgodnie z prawem klient ma prawo zadac NOWEJ

    Czyli rozumiem, że przy odrobinie szczęścia ( albo cwaniacta, ) można
    oddać do reklamacji padnięty dysk (albo odpowiemu w tym "pomóć" przed
    końcem gwarancji) i dostać nowy towar i nowe 3 lata gwarancji itd.....
    chyba , że coś źle zrozumiałem....

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 10. Data: 2003-12-29 20:42:21
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > a art.1 ust.4 tej ustawy przeczytałeś?

    przeczytałem :) i masz rację -> ale w zakresie sprzedaży czysto
    konsumenckiej
    z pewnych względów często o tym zapominam :)