    From: kam <k...@p...onet.plX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancje
    Date: Mon, 29 Dec 2003 11:14:59 +0100

    Jakub Bozser wrote:

    > witam
    >
    > mam pytanie dot dwarancji
    > moze mi wytumacyc od A do Z jak to jest z tym gwarancjami sprzetu
    > komputerowego chodzi mi dokladnie o to czy przy swierdzeniu uszkodenia i
    > wydaniu nowego sprzetu (uszkodzenie nienaprawialne) sprzedawca ma obowiazek
    > dac nowa gwarancje??? i jeszcze jaki sprzt ma dac sprzedawca (taki sam badz
    > lepszy zgadza sie??)

    jeśli kupione przed 1 stycznia 2003 r. to
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
    zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
    przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

    Tylko że żeby w ogóle mówić o gwarancji, to powinna być ona udzielona na
    piśmie (karta gwarancyjna), sama faktura itp. gwarancją nie była...

    po 1 stycznia 2003 r. - decyduje o tym gwarancja

    KG