    From: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancje
    Date: Mon, 29 Dec 2003 19:02:27 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@ym10.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > mam pytanie dot dwarancji
    > moze mi wytumacyc od A do Z jak to jest z tym gwarancjami sprzetu
    > komputerowego chodzi mi dokladnie o to czy przy swierdzeniu uszkodenia i
    > wydaniu nowego sprzetu (uszkodzenie nienaprawialne) sprzedawca ma
    obowiazek
    > dac nowa gwarancje??? i jeszcze jaki sprzt ma dac sprzedawca (taki sam
    badz
    > lepszy zgadza sie??)
    >
    > niekoniecznie trzeba mi tu wszystko pisac mozna podac linka ja sobie
    > poczytam ;]
    >
    > lub podac archiwum grupy

    1) Gwarancja jest umowa, w której gwarant zobowiazuje sie do usuniecia wady
    (lub wymiany rzeczy na nowa w okreslonych przypadkach).
    2) W przypadku wymiany rzeczy na rzecz wolna od wad (CZASAMI NOWA) Gwarant
    (sprzedawca, producent) jest zobowiazany udzielic gwarancji NA NOWO z
    terminem poczatkowym wydania nowej rzeczy.
    3) Próby obejscia przepisu art. 581 KC sa nie wazne z mocy prawo - Podstawa
    jest art 58 KC (tak wiec nowy dysk nowa garancja)
    4) nie maja znaczenia zadne podzialy terminów na przed/po 1 stycznia 2003 r.
    Mozna jedynie powolac sie na ustawe " szczególnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej" jednakze ona nie WYKLUCZA KC. Podstawa jest nadal Kodeks
    Cywilny.
    5) Wymiana na rzecz wolna od wad nie oznacza automatycznie wymiany na nowa.