  • 1. Data: 2003-12-28 18:14:59
    Temat: Stworzenie strony WWW
    Od: robert <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Witam.

    Mam następujące pytanie.
    Podpisałem jakiś czas temu Umowe o dzieło której przedmiotem było:
    "Usługi internetowe - założenie strony internetowej związku"

    W innym punkcie jest napisane"
    "Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za wykonanie dzieła w wysokości:
    - założenie strony internetowej - określona kwota,

    W umowie nie ma nic o prawach autorskich.

    Więc stworzyłem strone umieściłem ją na darmowym serwerze, następnie
    zrobiłem przekierowanie na stronę z serwisu prv.pl, żeby adres internetowy
    był bardziej przejżysty (co nie było przedmiotem umowy). Aktualizowałem tą
    stronę co było przedmiotem innej umowy i za co dostawałem miesięczne
    wynagrodzenie.
    Teraz jednak Zleceniodawca chce przerwać ze mną współpracę i zlecić
    aktualizację innej osobie.

    Moje pytanie:
    Czy jestem zobowiązany do przekazania wszystkich wiadomości, tzn.
    - haseł i loginów dostępowych do serwerów na których jest umieszczona
    strona,
    - czy adres w domenie prv.pl, który jest darmowy i jest przeze mnie
    zarezerwowany muszę Zleceniodawcy przekazać, (na wszyskich papierach
    firmowych jest zamieszczony ten adres),
    - czy muszę przekazać kod źródłowy stron oraz wszystkie pliki i jak się ma
    sprawa z prawami autorkimi w tym przypadku ?

    Z góry dzięki

    --
    [Pozdrawiam]

  • 2. Data: 2003-12-28 18:39:23
    Temat: Re: Stworzenie strony WWW
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    poczytaj regulaminy wszystkich darmowych miejsc na serwerach. Zazwyczaj
    zobowiązujesz się w nich do zamieszczania treści niekomercyjnych.

    TSS

  • 3. Data: 2003-12-28 19:26:08
    Od: robert <N...@k...chip.SPAMUpl>

    "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl> naskrobal w

    > poczytaj regulaminy wszystkich darmowych miejsc na serwerach. Zazwyczaj
    > zobowiązujesz się w nich do zamieszczania treści niekomercyjnych.

    Jest to strona Związku Zawodowego i ma charakter czysto informacyjny. Jak
    napisałem nie birę pieniędzy za hosting tylko za aktualizację.
    Strona jest na serwerze www.friko.pl i 4 pkt regulaminu mówi:
    "Konto może założyć dowolna osoba fizyczna, firma lub instytucja."

    --
    [Pozdrawiam]

  • 4. Data: 2003-12-29 08:25:14
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > W umowie nie ma nic o prawach autorskich.

    Więc wciąż jesteś zarządcą majątkowych praw autorskich
    do tego dzieła. Do Ciebie więc należy wyłączne prawo
    do korzystania i rozporządzania utworem (projektem,
    który stworzyłeś).

    Pozdrawiam!
    Maciek