  • 1. Data: 2003-06-05 06:20:24
    Temat: Gwarancja na sprzęt komputerowy
    Od: GraaaL <g...@w...pl>

    Witam!

    Chciałbym prosić o poradę dotyczącą gwarancji na sprzęt komputerowy:

    W sierpniu 2001 kupiłem płytę główną do komputera. Do płyty została
    dołączona gwarancja na 24 miesiące. Niestety w ubiegłym tygodniu płyta
    uległa uszkodzeniu (nie działa karta dźwiękowa, są problemy z trybami DMA
    na dysku, widoczne są spuchnięte kondensatory).
    Płyta została kupiona "na firmę" i w karcie gwarancyjnej zastrzeżono
    wyłączenie praw z tytułu rękojmi za wady fizyczne.

    W serwisie dowiedziałem się, że moje żądanie gwarancyjnej naprawy zostało
    odrzucone. Stwierdzono, że płyta uległa uszkodzeniu na skutek wadliwie
    działającego zasilacza. Ów zasilacz również kupowany był w tej samej
    firmie, ale już nie jest na gwarancji (było 12 miesięcy). Jednakże moim
    zdaniem zasilacz jest sprawny.

    Moje pytania:
    - płyty jeszcze nie odebrałem - czy należy ją odebrać, czy też pozostawić
    w serwisie i twardo żądać usunięcia usterek?
    - jaką mam dalszą drogę aby wyegzekwować naprawę płyty? Czy pozostaje
    tylko sąd?
    - Podejrzewam, że będę musiał zwrócić się do jakiegoś rzeczoznawcy -
    gdzie znaleźć ich adresy (mieszkam w Krakowie)

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-06-05 10:49:30
    Temat: Odp: Gwarancja na sprzęt komputerowy
    Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl>

    - Podejrzewam, że będę musiał zwrócić się do jakiegoś rzeczoznawcy -
    gdzie znaleźć ich adresy (mieszkam w Krakowie)

    zadzwon do miejscowego klubu federacji konsumentow -powinni miec adresy
    tylko nie mow ze komputer jest na firme:)bo to znaczy ze nie jestes
    konsumentem:)

    Rynek Gł.29
    Kraków 31-010,

    012 tel/fax.422-64-62