  • 1. Data: 2003-06-05 06:19:16
    Temat: Długi..
    Od: "ST-X" <s...@o...pl>

    Witam.
    Czy jako dziecko, po uzyskaniu pelnoletnosci i pierwszej pracy, odpowiadam
    za dlugi moich rodzicow?
    Czy US skarbowy (ew. decyzja sadu) moze zadecydowac, ze czesc mojego
    wynagrodzenia bedzie szla na pokrycie dlugow?

    Czy mozna sie jakos od tych dlugow odciac?

    pzdr,
    ST-X

  • 2. Data: 2003-06-05 10:33:39
    Temat: Re: Długi..
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > wynagrodzenia bedzie szla na pokrycie dlugow?
    >
    > Czy mozna sie jakos od tych dlugow odciac?

    Z mocy samego prawa dziecko nie odpowiada za długi żyjących rodziców.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 3. Data: 2003-06-05 10:50:16
    Od: "ST-X" <s...@o...pl>

    > Z mocy samego prawa dziecko nie odpowiada za długi żyjących rodziców.

    Czyli tak. Matka we Wloszech (raczej nie wroci) Ojciec niewiadomo gdzie,
    dziecko sobie zyje, pracuje, zaklada rodzine. Wtedy po n-dziesieciu latach
    przychodzi Pan i mowi, ze rodzice wisieli gdzies tam 30.000,- ale oni juz
    nie zyja, wiec sciagniemy je od Pana z odsetkami. Tak?

    I nic nie moge zrobic? Tylko czekac? Albo nawiac z kraju... bez sensu..

    st-x

  • 4. Data: 2003-06-05 13:15:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale roszczenia się przedawniają. Po za tym, zawsze możesz nie przyjąć
    spadku, albo przyjąć go z dobrodziejstwem inwentarza. W pierwszym wypadku
    nie odpowiadasz za długi, ale spadek idzie na pozostałych spadkobierców albo
    Skarb Państwa. W drugim wypadku odpowiadasz tylko do wysokości spadku.