  • 1. Data: 2003-06-05 05:38:24
    Temat: ZUS POMOCY !!!
    Od: "????" <g...@p...onet.pl>

    mam taki problem.
    Prowadziłam działalność, ale jak to w małej miejscowości, nie przynosiła
    dochodu, pod koniec miałam już zaległości w płaceniu Zusu.Zawiesiłam
    działalność na rok.
    Okazało się że w momencie wyrejstrowania w ZUSIE powstała zaległość z tytułu
    nie płacenia. Napisałam podanie o rozłożenie na raty. Spłacałam dzięki
    zarobkom z poborów mężą (rata w wysokości ok 400zł rosnąco). Ale do czasu.
    Trzeba było zdecydować, zapłacić ratę i nic nie jeść, czy kupić coś do
    jedzenia. Mąż zarabia ok 950zł mamy trójkę dzieci.
    Czy można jakoś wybrnąć z tego zaułku?
    Napisałam pismo że nie jestem w stanie płacic, ale mi odpisali że muszę
    dalej to robić tylko znowu muszę napisać pismo o raty.
    W obecnej sytuacji i opłatach ponoszonych gaz, energia, woda, ledwo
    wystarcza na życie.
    Czy może mi ktoś poradzić co zrobić.

    Dodam, że nawet nie korzystałam z zasiłku dla bezrobotnych po zakończeniu
    dzałalności, ponieważ nie wiedziałam że można.

    Grażyna

  • 2. Data: 2003-06-05 14:52:27
    Temat: Re: ZUS POMOCY !!!
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "????" <g...@p...onet.pl> napisał:

    >Zawiesiłam działalność na rok.
    Mogłas to zrobić, ale tylko w U.S. Masz potwierdzenie ?

    >Okazało się że w momencie wyrejstrowania w ZUSIE powstała zaległość
    Bo niestety w ZUS-ie powinnaś zgłosić zaprzestanie dz.g.
    Należało inaczej: wyjaśnić, że w rzeczywistości nie prowadziłaś
    działalności (zawiesiłaś w US, zaprzestałaś zakupów, sprzedaży, nie
    płaciłaś podatków itd). Złożyć druk ZWUA, podając datę zawieszenia
    (wcześniejszą) jako datę zaprzestania. Wtedy może udałoby się
    potraktować to jako niedopełnienie obowiązku powiadomienia (w ciągu 7
    dni) ZUS o zaprzestaniu. Możesz spróbować jeszcze to 'odkrecić',
    chociaż nikłe szanse-jest już za późno. Jednak skoro faktycznie od
    dnia zawieszenia dz.g. nie podjęłaś jej, to faktycznie zaprzestanie
    nastąpiło z tamta datą i składki ZUS-owi nie były należne.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-06-05 23:30:36
    Od: "????" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Mogłas to zrobić, ale tylko w U.S. Masz potwierdzenie ?
    > mam potwierdzenie, ale działalność wyrejestrowałam dopiero po ok. roku
    czasu.
    później (po ok 6 m-cach) napisałam podanie o rozłożenie na raty zaległości.
    Z odsetkami wyszło ok 10 tyś.
    Spłacałam to w ratach przez okres 1 roku (rozłożone to zostało do 2005 roku
    z ratą rosnącą)
    w 2005r ok 500-600zł
    niestety finanse nas tak przydusiły, że nie byłam w stanie dalej płacić.
    Należało wybrać albo coś zjeść, albo nabijać kasę Zusowi.
    Wybrałam to pierwsze.

    Odnośnie zaległości, to powstały z tytułu tego jak jeszcze prowadziłam
    działalność.