  • 1. Data: 2003-06-05 00:22:25
    Temat: Prawo przewozowe: odpowiedzialnośc przewoźnika
    Od: "Adles" <a...@g...pl>

    Jak kształtuje się odpowiedzialność odszkodowawcza w sytuacji gdy ający
    zlecenie przewozowe poleca aby przy dostawie przesyłki do odbiorcy odebrać
    od niego zapłatę za ten towar. Instrukcja taka wpisana jest do listu
    przewozowego. Przewoźnik wydaje towar ale nie inkasuje pieniędzy. Za co
    odpowiada przewoźnik, czy mozna do niego kierować roszczenie odszkodowawcze
    za niezapłacony towar, w jakiej wysokości (wiadomo, że cena towaru jest
    wielokrotnie wyższa niż przewoźne).

    Spotkałem się z opinią że przewoźnik nie odpowiada w takiej sytuacji, ale
    coś mi tu nie pasuje, skoro za inkasowanie zapłaty pobiera od klientra
    dodatkową opłatę...

    Adles