  • 1. Data: 2008-11-13 13:15:00
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Chester" <vancerz[at-maupiszon]tkdami.net>

    Witam.

    Czy ktos z obecnych móglby mi pomóc lub pokierowac mnie w miejsce, gdzie
    zdobede potrzebne mi informacje, odnosnie ochrony koncepcji?
    Otóz sprawa wyglada tak, ze od dlugiego czasu snul mi sie po glowie pomysl,
    na pewien potral internetowy, który zdaje sie miec szanse mocno zaistniec.
    Postanowilem go wreszcie wcielic w zycie. Wszystko byloby w porzadku, gdybym
    od poczatku do konca wykonywal te rzecz sam, jednak z racji tego, ze
    niewiele wiem o projektowaniu stron internetowych, zamierzam zlecic
    wykonanie (i dalsza mdernizacje) tego zadania specjalistom. I tu pojawia sie
    moje pytanie:

    Poniewaz rzecz jest nowatorska i nie chcialbym, zeby ktos mi ten pomysl
    podprowadzil, a co gorsza, zeby ktos mnie uprzedzil, wychodzac z podobnym
    pomyslem przede mna, chcialbym w jakis sposób prawnie ochronic sam koncept
    (wlaczajac w to oczywiscie jakas wstepna, ideowa dokumentacje).
    Podpowiedzcie, prosze, co robic lub gdzie sie udac.

    Z góry dzieki
    pozdrawiam
    Chester

  • 2. Data: 2008-11-13 13:21:46
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 13 Nov 2008 14:15:00 +0100, Chester napisał(a):

> [...]
    > (wlaczajac w to oczywiscie jakas wstepna, ideowa dokumentacje).
    > Podpowiedzcie, prosze, co robic lub gdzie sie udac.

    Generalnie - sposobu brak. Patent odpada a prawo autorskie to za mało. Do
    przemyślenia taka sytuacja:
    spisujesz wszystko na papierze, całą koncepcję portalu. Idziesz z tym do
    firmy projektowej a oni na to "czy ja wiem czy takie nowatorskie? inny
    klient już tydzień temu coś takiego u nas zamówił". Mogą mówić prawdę, mogą
    kłamać.

    Patenty są do gotowych rozwiązań. Prawo autorskie do utworów. Pomysł nie
    mieści się w tych kategoriach. Można ew. opatentować coś po drugiej stronie
    globu, gdzie nawet dwuklik myszą może być patentowany :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2008-11-13 14:04:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

> [...]

    > ze niewiele wiem o projektowaniu stron internetowych, zamierzam zlecic
    > wykonanie (i dalsza mdernizacje) tego zadania specjalistom. I tu pojawia

    A tu odpowiedź:

    http://wnet.bblog.pl/
    wpis,jak;nie;dac;sobie;ukrasc;pomyslu;na;startup,144
    52.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-11-13 14:32:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Chester napisał:
    [..]
    > Podpowiedzcie, prosze, co robic lub gdzie sie udac.

    Nie da się.
    Takie coś jest nie chronione.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 5. Data: 2008-11-13 16:03:36
    Od: "VanTsesh" <V a n c e r z [wytnij_to]@tkdami.net>

    > A tu odpowiedź:
    >
    > http://wnet.bblog.pl/
    > wpis,jak;nie;dac;sobie;ukrasc;pomyslu;na;startup,144
    52.html

    Dzięki serdeczne - dość dobrze przedstawiona i całkowicie adekwatna
    sytuacja.

    Pozdrowionka
    Chester