    From: "Al13N" <h...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja
    Date: Tue, 19 Feb 2002 12:16:56 +0100

    Witam,
    Mam maly problem dotyczacy gwarancji. W marcu 2001 kupilem dysk twardy
    Seagate U5 40GB, jakis miesiac temu oddalem go do serwisu (padl totalnie).
    Po odczekaniu 21 dni roboczych (czas na usuniecie wady jaki sobie zastrzegli
    w gwarancji) poinformowano mnie, ze dysk jest do odbioru. Na miejscu okazalo
    sie, iz bez mojej wiedzy i zgody (nie zostalem o tym poinforowany, ani
    zapytany) probowano mi oddac inny model Seagate U6 40 GB (niby U6 jest
    nowesze od U5, ale mi to nie odpowiada). Przyczyna takiej "proby podmiany"
    bylo to, ze dyskow z serii U5 nie maja. Odmowilem takiego zalatwienia
    sprawy. Pan z serwisu powiedzail, ze bede musial poczekac na odpowiedz
    dystrybutora u ktorego dysk kupili - czas blizej nie okreslony. Uwazam, iz
    nie powinno mnie to interesowac, przeciez dysk kupilem u nich, a nie u
    dystrybutora. Teoretycznie wg karty gwarancyjnej przysluguje mi wymiana
    dysku na nowy, ale co zrobic jezeli owego dysku nie ma i nie istnieje
    mozliwosc wymiany na takowy. W kodeksie cywilnym (gwarancja jakosci) jest
    mowa tylko o usunieciu wady. A wg pana z serwisu sprzedajacy ma prawo do
    takich praktych. Moim zdaniem sprzedajacy ma obowiazek dostarczyc mi sprawny
    dysk z serii U5 lub zwrocic gotowke (tym bardziej, ze wiem gdzie taki maja).

    Tak wiec moje pytania brzmia: Kto ma racje ja, czy sprzedawca (najchetniej
    jakis paragrafik; moze jest cos w kodeksie czego nie znalazlem)? Jutro mija
    dzien w ktorym zostanie przekroczony termin zalatwienia reklamacji. Jezeli
    to ja mam racje, to jakie mam mozliwosc wyegzekwowania swoich praw. Jezeli
    sprzedawca mosialby mi zwrocic gotowke, to czy moge domagac sie odsetek (w
    jakiej wysokosc i od kiedy je naliczac)?

    Wiem, ze troche namieszalem, ale licze, ze ktos pomoze mi to jakos zalatwic.

    Pozdrawiam,

    Monus