  • 1. Data: 2006-01-11 10:30:14
    Temat: Grzywna za niestawiennictwo
    Od: "Wojciech" <w...@o...pl>

    Mam takie pytanie
    Jeżeli sąd ukarał jedną stronę grzywną za niestawiennictwo, ta osoba
    napisała odwołanie motywując je tym, że nie została poinformowana o terminie
    i czasie rozprawy. (druga strona otrzymała takie pismo), jednak sąd
    podtrzymał na kolejnej rozprawie swoje postanowienie o grzywnej, to czy ta
    osoba ma szanse na uchylenie tej grzywny jeżeli np powała się na to, że
    druga strona dostała takie pismo.

    Wielkie dzięki za Pomoc

  • 2. Data: 2006-01-11 10:39:48
    Temat: Re: Grzywna za niestawiennictwo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech napisał(a):

> [...]
    > osoba ma szanse na uchylenie tej grzywny jeżeli np powała się na to, że

    Pewnie strona ukarana też by dostała, gdyby się pofatygowała na pocztę.
    Było zapewne awizo?.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-11 10:48:40
    Od: "Wojciech" <w...@o...pl>

> [...]
    > @ Johnson
    >
    > --- za treść postu nie odpowiadam
    > "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

    Awiza nie było, sądy nie korzystają z poczty tylko dostarczają "osobiście",
    trzeba pokwitować przy odbiorze

  • 4. Data: 2006-01-11 10:51:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech napisał(a):

    > Awiza nie było, sądy nie korzystają z poczty tylko dostarczają "osobiście",
    > trzeba pokwitować przy odbiorze

    Naprawdę? A od kiedy to polskie sądy nie korzystają z poczty? Coś nie
    obiło mi sie o uszy. Zazwyczaj korzystają z poczty.

  • 5. Data: 2006-01-11 10:59:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Naprawdę? A od kiedy to polskie sądy nie korzystają z poczty? Coś nie
    > obiło mi sie o uszy. Zazwyczaj korzystają z poczty.

    Zazwyczaj, ale może ktoś pomyślał :)

    KG

  • 6. Data: 2006-01-11 10:59:51
    Od: "Wojciech" <w...@o...pl>

> [...]
    > @ Johnson
    >
    > --- za treść postu nie odpowiadam
    > "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."
    Nie wiem dokladnie, ale wiem ze jest to za potwierdzeniem odbioru, nie
    chodzi mi o to czy bylo awizo czy nie, chodzi mi o to jak sie odwolac od
    takiej grzywny

  • 7. Data: 2006-01-11 11:02:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech napisał(a):

    > Nie wiem dokladnie, ale wiem ze jest to za potwierdzeniem odbioru, nie
    > chodzi mi o to czy bylo awizo czy nie, chodzi mi o to jak sie odwolac od
    > takiej grzywny

    Było czytać pouczenie na doręczonym postanowieniu o ukaraniu - służy
    zażalenie, ale teraz pewnie będzie za próżno.
    I nie wierze że sąd cię ukarał, a nie miał zwrotki.

  • 8. Data: 2006-01-11 11:04:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Zazwyczaj, ale może ktoś pomyślał :)

    Żartowałem. Sądy często korzystają z doręczycieli sądowych w ramach tego
    miasta w którym jest sąd. Dopiero jak doręczyciel nie może doręczyć
    korzystają z poczty.
    Tak czy inaczej nie wierzę że gość został ukarany za niestawinictwo a
    sąd nie miał zwrotki lub awiza.

  • 9. Data: 2006-01-11 11:07:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wojciech napisał(a):
> [...]
    > i czasie rozprawy. (druga strona otrzymała takie pismo), jednak sąd
    > podtrzymał na kolejnej rozprawie swoje postanowienie o grzywnej,

    zaraz, jeśli się odwołała, to nie powinien tego rozpatrywać ten sam sąd...
    może wniosła o uchylenie grzywny?
    jeśli tak, to powinna zostać pouczona o możliwości wniesienia zażalenia

    KG

  • 10. Data: 2006-01-11 11:10:30
    Od: "Wojciech" <w...@o...pl>

    Moze wiesz jak powinno wygladac takie zazalenie, albo gdzi w internecie
    mozna znalesc wzory
    wielkie dzieki