  • 1. Data: 2005-01-19 11:09:37
    Temat: Grupy roszczeniowe
    Od: "raddud" <r...@g...pl>

    Witam,

    udało mi się paść ofiarą spółdzielni mieszkaniowej. Nie ja pierwszy i nie
    ostatni... ale chyba mam dosyć sytuacji w jakiej się znajduję i w jakiej mogą
    się znaleźć inni ludzie. dlatego chciałbym się dowiedzieć czy są tu osoby
    chętne do współpracy nad obywatelskim projektem ustawy mającym na celu
    przesunięcie nabywcy mieszkania od spółdzielni bądź developera do I grupy
    roszczeniowej w przypadku upadłości.

    Nie jest dobrze, że ten który płaci często oszczędności całego życia nie ma
    szans na zaspokojenie roszczeń bo przed nim kasa należy się innym...

    Dobrze by było gdyby do pracy nad takim projektem zaangażowali się prawnicy.

    czekam na odpowiedź

  • 2. Data: 2005-01-19 12:42:28
    Temat: Re: Grupy roszczeniowe
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    raddud wrote:
> [...]
    > szans na zaspokojenie roszczeń bo przed nim kasa należy się innym...
    >
    > Dobrze by było gdyby do pracy nad takim projektem zaangażowali się prawnicy.

    Pomysł jest ze wszech miar słuszny. Spółdzielczość, szczególnie
    mieszkaniowa, od lat jest w Polsce fikcją i masz rację, problem dotyczy
    bardzo wielu osób.

    Jednak z uwagi na fakt, że nawet się nie podpisałeś, mogę jedynie
    zasugerować - tak słusznym pomysłem, całkowicie anonimowo, możesz bez
    trudu zainteresować polityków.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 3. Data: 2005-01-19 13:10:20
    Od: "Radosław Dudzic" <r...@g...pl>

    Mam problem... nie wierzę politykom, a każda kolejna komisja śledcza jest
    tylko dowodem, że bardziej zależy im na promocji niż na rzetelnym naprawianiu
    prawa... co zrobić... dlatego chciałbym to zrobić w ramach projektu
    obywatelskiego... tym bardziej, że lobby spółdzielcze jest tak duże...

  • 4. Data: 2005-01-20 14:02:00
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Radosław Dudzic wrote:
> [...]
    > prawa... co zrobić... dlatego chciałbym to zrobić w ramach projektu
    > obywatelskiego... tym bardziej, że lobby spółdzielcze jest tak duże...

    Jeśli masz możliwości wypromowania tego projektu, jako projektu
    obywatelskiego (np. stoisz na czele organizacji, która będzie w stanie
    uzbierać Ci te 100 000 podpisów), to proszę bardzo, chętnie pomogę od
    strony prawnej. Szczególnie, że to jedna z tych niezbędnych zmian prawa,
    o których już od jakiegoś czasu myślę. I główny zauważony przeze mnie
    problem, to właśnie wypromowanie tego projektu. Choć mam już w tej
    kwestii kilka pomysłów, które uwzględniają m.in. namówienie do
    zainteresowania się tematem kilku grup lobbyingujących profesjonalistów,
    do których wiem, jak trafić, to jednak nadal mam wrażenie, że to mało.

    Mam zatem nadzieję, że nie jesteś osobą, która właśnie wpadła na ten
    pomysł i wie, jak dotrzeć do swoich 300 sąsiadów.
    Lobby spółdzielcze owszem jest duże, ale rozproszone i z zaszczepionym
    syndromem wyuczonej bezradności. Dlatego w tym wypadku samo powołanie
    się na ilość nic nie da.

    Mówiąc w skrócie - mam nadzieję, że masz jakieś własne, racjonalne pomysły.

    A rozpromowanie projektu wśród polityków będzie niezbędne choćby z tego
    prostego powodu, że niestety to właśnie oni będą decydować, czy ten
    projekt w ogóle przejdzie;)
    Pozdrawiam,