  • 11. Data: 2004-04-23 15:54:50
    Temat: Re: Grozby karalne
    Od: "Dorota W." <p...@p...cad.pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Jak mniemam poszedłeś na rozprawę bez adwokata w swej naiwności sądząc,
    > że nasze sądy działają jak angolosaskie?

    na przełomie czerwca/lipca 2003 pisałąm o podobnej sprawie. Bohaterowie
    to dwóch dwudziestokilkuletnich "kogutów". Posprzeczali się podczas
    wymijania na jezdni. Typowe. Padły słowa typu: ja ci wp..... etc".
    Jeden z nich pomachał straszakiem. Okazało się, ze ten drugi to jakieś
    tam "korytarze zamiata lub kafewlki wykłąda" w ABW. No i ponieważ do
    takich służb dobiera się klientów bardzo bojxliwcy co to wróbla się boją
    no to on włąśnie się przestraszył i uznał te groźby za realne
    zagrożenie. W tych służbach przeciez nie dość, ze wróbla się boją to nie
    odróżniają dziecinnego straszaka od prawdziwej broni. Dlatego tak mamy
    jak mamy. Toteż koleś oczywiście w portki narobił. No i wyklazała się:
    spisał nuemry samochodu tego "wróbla" i w ciągu niespełna trzech godzin
    do domu wpadła "brygada czterech". Poszukiwałąm wtedy (bezskutecznie)
    świadkó. Skończyło się na tym, że wróbel wydał kupe szmalu (5000 + VAT)
    na papugę. Dostał 8 (osiem) miesięcy i zawiasy na trzy lata. Oczywiście
    przepadek straszaka. Aha wróbelek za radą adwokata poddał się
    dobrodziejstwu tzw "dobrowolne poddanie się karze" - bo podobno
    łagodniej. No i jeszcze istotne jest ze papuga to jeden z najlepszych
    karnistów w Warszawie.

    --
    \\\\
    o,,,(o o)

  • 12. Data: 2004-04-23 17:04:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dorota W. wrote:

> [...]
    > wymijania na jezdni. Typowe. Padły słowa typu: ja ci wp..... etc".
    > Jeden z nich pomachał straszakiem. Okazało się, ze ten drugi to jakieś

    No, ja bardzo przepraszam, ale jeśli ktoś jest na tyle głupi, żeby na
    same słowne groźby (nie poparte chociażby "niebezpiecznym zbliżeniem
    cielesnym") reagować straszeniem bronią palną (OK, niech będzie, że
    straszakiem, ale na pierwszy rzut oka nie widać) to bardzo dobrze, że
    dostał wyrok.

    Co innego, gdyby tamten podszedł do niego 'twarzą w twarz' i proponował
    'danie w mordę' - wtedy obrona konieczna itepe (zwłaszcza przy różnicy
    gabarytów).

  • 13. Data: 2004-04-23 20:29:45
    Od: "Dorota W." <p...@p...cad.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > No, ja bardzo przepraszam, ale jeśli ktoś jest na tyle głupi, żeby na
    > same słowne groźby (nie poparte chociażby "niebezpiecznym zbliżeniem
    > cielesnym")
    właśnie tamten tak wymachiwał pięściami, że nastąpiło tzw wg ciebie
    "zbliżenie cielesne" i dlatego wyjęty został straszak. Dodam że
    "przedstawiciel ABW" (godny zresztą naszych władz) miał delikatnie
    mówiąc trochę bardziej kwadratowoą posturę niż "wróbel"

    reagować straszeniem bronią palną (OK, niech będzie, że
    > straszakiem, ale na pierwszy rzut oka nie widać)

    Jestem kobietą - nie blondynką - zapewniam ciebie że ten straszak wył na
    kilometr dziecięca zabawką, ociekał zresztą kiczem ze straganu na
    odpuście - w takim miejscu był zresztą kupiony

    to bardzo dobrze, że
    > dostał wyrok.

    Taki wyrok??? Człowiek nigdy nie karany, z doskonałą opinią zarówno w
    miejscu pracy jak i zamieszkania??? 8 miechów i zawiasy na 3 lata?????
    Za to że dwóch kogutów posprzeczało się o wyprzedzanie na jezdni??? (co
    ciekawsze "bohaterski" przedstawiciel ABW był tym który zajeżdżał droge
    i się drażnił. Czytałeś ostatnie wyroki gostków z Pruszkowa???? Też się
    poddali dobrowolnej karze. Miara ich przestępstw (nie wyłączając
    zabójstw udowodnionych a już nie mówiąc o nieudowodnionych) oceniona na
    6 lat (to najwyższy z wyroków). O czym my mówimy???

    > Co innego, gdyby tamten podszedł do niego 'twarzą w twarz' i proponował
    > 'danie w mordę' - wtedy obrona konieczna itepe (zwłaszcza przy różnicy
    > gabarytów).

    No przecież pisałam o tym

    --
    \\\\
    o,,,(o o)

  • 14. Data: 2004-04-23 20:31:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Dorota W. napisał:
    > 6 lat (to najwyższy z wyroków). O czym my mówimy???

    O Polsce właśnie.

    pozdrawiam
    Arek

    --