  • 1. Data: 2004-04-23 09:13:14
    Temat: Grozby karalne
    Od: "Michał" <r...@g...pl>

    Kiedy mamy do czynienia z grozbami karalnymi? Prosze o definicje. Czy jesli
    komus grozilo sie raz, czy podlega to juz grozba karalnym, w zwiazku z czym
    sad moze bez zadnych dowodow (tylko zeznanie poszkodowanego) ukrac
    domniemanego winnego?
    Pzdr
    Michal

  • 2. Data: 2004-04-23 09:28:18
    Temat: Re: Grozby karalne
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedy mamy do czynienia z grozbami karalnymi?

    gdy zapowiedz wystapienia przeciwko zdrowiu, zyciu lub mieniu, w
    odczuciu adresata moze wywolac obawe ich spelnienia

    np. "zabije cie" rzucone po jakies ostrej wymianie zdan przez kolegow,
    trudno nazwac realna grozba

    jezeli sad da wiara ofierze to tak

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-04-23 09:35:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michał napisał:
> [...]
    > komus grozilo sie raz, czy podlega to juz grozba karalnym, w zwiazku z czym
    > sad moze bez zadnych dowodow (tylko zeznanie poszkodowanego) ukrac

    Art. 190.
    § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona,

    Art. 115.
    § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma
    ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem

    Opisz swoją sytuację jeśli chcesz konkretniejszej oceny.

    W mojej opinii - jeśli pokrzywdzonym jest ktoś z sitwy to uzyska korzystny wyrok
    dla siebie nawet jeśli groźba była tylko krzywym spojrzeniem - wg niego wymownym.

    Jeśli jest to zwykły szarak to możesz zapomnieć, że sprawa w ogóle trafi do sądu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2004-04-23 10:12:35
    Od: "Michał" <r...@g...pl>

    > Opisz swoją sytuację jeśli chcesz konkretniejszej oceny.

    Ocene juz otrzymalem: 3 miesiace w zawieszeniu na 2 lata + 880zl grzywny.
    Najbardziej boli to ze cala sprawa jest naciagana i sady wydaja takie
    wyroki.

> [...]
    wyrok
    > dla siebie nawet jeśli groźba była tylko krzywym spojrzeniem - wg niego

    Sluszna opinia. Tylko czy mozna cos z tym zrobic? Uderzajacy jest kompletny
    brak dowodow.
    Jesli ta osoba znow wyssa z palca ze jej grozilem to przeciez sad odwiesi mi
    kare. Istna paranoja.
    Czy jest sens sie odwolywac? Jesli tak jakie mam szanse?

    Pzdr
    Michal

  • 5. Data: 2004-04-23 10:26:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michał napisał:
    > Ocene juz otrzymalem: 3 miesiace w zawieszeniu na 2 lata + 880zl grzywny.
    > Najbardziej boli to ze cala sprawa jest naciagana i sady wydaja takie
    > wyroki.
    [..]
    > Czy jest sens sie odwolywac? Jesli tak jakie mam szanse?

    Jak mniemam poszedłeś na rozprawę bez adwokata w swej naiwności sądząc, że nasze
    sądy działają jak angolosaskie?

    Cóż - o ile stać Cię na adwokata i tej groźby nie było to powinieneś się odwoływać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-04-23 11:01:16
    Od: "Michał" <r...@g...pl>

    > Jak mniemam poszedłeś na rozprawę bez adwokata w swej naiwności sądząc, że
    nasze
    > sądy działają jak angolosaskie?

    Adwokat byl no ale chyba nie wiele pomogl.

    > Cóż - o ile stać Cię na adwokata i tej groźby nie było to powinieneś się
    odwoływać.

    No to bede ale tym razem bez adwokata. Poprostu sam powiem co o tym mysle.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Michal

  • 7. Data: 2004-04-23 11:36:35
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    r...@g...pl news:c6amn4$hav$1@opal.futuro.pl

> [...]
    > zwiazku z czym sad moze bez zadnych dowodow (tylko zeznanie
    > poszkodowanego) ukrac domniemanego winnego?

    Nasz kolega Arek (ktoremu odpisles zreszta obok :) jest mozna powiedziec
    mistrzem w grozbach karalnych, bowiem grozil juz dziesiatkom osob (glownie
    z internetu, w tym i paru z tej grupy) - http://www.raf256.com/arnold/

    traktuj jego "rady" z odpowiednim dystansem

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2004-04-23 12:41:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michał napisał:
    > Adwokat byl no ale chyba nie wiele pomogl.
    [..]
    > No to bede ale tym razem bez adwokata. Poprostu sam powiem co o tym mysle.

    Bez adwokata nic nie wskórasz. Weź po prostu takiego dobrze ustawionego, lepiej
    niż Twój oskarżyciel.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2004-04-23 13:24:02
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:

    > traktuj jego "rady" z odpowiednim dystansem

    Podobnie jak i analizy finansowe, które jak sam stwierdził, są
    porównywalne do wróżenia z fusów...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2004-04-23 13:37:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Massai napisał:
    > Podobnie jak i analizy finansowe, które jak sam stwierdził, są
    > porównywalne do wróżenia z fusów...

    Nie dość, że robisz ze swojej gęby cholewę, bo publicznie obiecałeś,
    że wrzucasz mnie w niebyt to na dodatek bezczelnie okłamujesz ludzi.

    Więc gwoli prawdzie: pisałem, że analizy finansowe opierają się na :
    - na PRZESZŁOŚCI - i nic nie są w stanie powiedzieć o przyszłości,
    - jeżeli dotyczą przyszłości - przyszłych przepływów finansowych, zysków,
    przychodów itp. itd. - to są zwykłym wróżeniem z fusów i niczym więcej bo
    jeszcze nikt nie widział analizy finansowej, która by się sprawdziła.
    No może oprócz Ciebie, bo Ty przecież jesteś jasnowidzem.

    zdrówka
    Arek

    --
    http://www.losowania.net