  • 1. Data: 2004-10-24 00:15:45
    Temat: Gmina a szkola
    Od: Marcin <m...@t...pl>

    Wtajcie,
    prosta (?) sprawa:
    1. kto jest _bezpośrednim przełożonym_ dyrektora publicznej szkoły
    ponadgimnazjalnej (lub zespołu skzół [podstawówka, gimnazjum, liceum]) w
    gminie? Wójt, który szkołę finansuje, czy ktoś inny?
    2. Czy zgodna z prawem jest sytuacja, w której ŻONA wójta jest DYREKTOREM
    takiej szkoły?
    3. Kto jest organizatorem konkursu na stanowisko DYREKTORA szkoły?

    Z góry dziękuję za wszystkie sugestie (gdyby jakaś podstawa prawna padła,
    byłoby jeszcze milej) ;)
    --
    Marcin
    maql{at}tlen{dot}pl

  • 2. Data: 2004-10-24 08:20:15
    Temat: Re: Gmina a szkola
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Marcin <m...@t...pl> napisał(a):

    > 1. kto jest _bezpośrednim przełożonym_ dyrektora publicznej szkoły
    > ponadgimnazjalnej (lub zespołu skzół [podstawówka, gimnazjum, liceum]) w
    > gminie? Wójt, który szkołę finansuje, czy ktoś inny?

    Dyrektor szkoły nie ma bezpośredniego przełożonego.

    > 2. Czy zgodna z prawem jest sytuacja, w której ŻONA wójta jest DYREKTOREM
    > takiej szkoły?

    Tak.

    > 3. Kto jest organizatorem konkursu na stanowisko DYREKTORA szkoły?

    Art. 36a Ustawy o systemie oświaty.

    RG

  • 3. Data: 2004-10-24 08:43:45
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dyrektor szkoły nie ma bezpośredniego przełożonego.

    > Tak.

    > Art. 36a Ustawy o systemie oświaty.

    Witam,

    A jednostka samorzadu terytorialnego , jako organ prowadzący nie jest
    przełożonym??
    Przecież to ona zatrudnia dyrektora...po wygranym konkursie lub przedłuża
    kontrakt bez konkursu. Nadzór pedagogiczny Kuratorium...

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 4. Data: 2004-10-24 11:06:26
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Hajenus <h...@g...pl> napisał(a):

    > A jednostka samorzadu terytorialnego , jako organ prowadzący nie jest
    > przełożonym??
    > Przecież to ona zatrudnia dyrektora...

    Nie zatrudnia, ale powierza obowiązki.

    RG

  • 5. Data: 2004-10-24 12:52:37
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Nie zatrudnia, ale powierza obowiązki.

    A kto zatrudnia???
    Kto jest przełozonym???
    czy to ma zwiazek z ta nieszczesna Karta Nauczyciela??

    Hajenus

  • 6. Data: 2004-10-24 15:41:38
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Hajenus <h...@g...pl> napisał(a):

    > A kto zatrudnia???
    > Kto jest przełozonym???

    Dyrektor jest zatrudniony w szkole. Nie ma przełożonego.

    > czy to ma zwiazek z ta nieszczesna Karta Nauczyciela??

    Nie, z Ustawą o systemie owiaty :)

    RG

  • 7. Data: 2004-10-25 08:08:51
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Roman G. <r...@g...pl> napisał(a):

    > Dyrektor jest zatrudniony w szkole. Nie ma przełożonego.

    > Nie, z Ustawą o systemie owiaty :)

    Chcesz przez to powiedzieć,ze jest "niezatapialny" ??

    Kto w takim razie rozlicza dyrektora??

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 8. Data: 2004-10-25 17:54:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hajenus" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz przez to powiedzieć,ze jest "niezatapialny" ??
    > Kto w takim razie rozlicza dyrektora??

    Bogiem i Historią :-))

  • 9. Data: 2004-10-25 18:35:58
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Hajenus <h...@g...pl> napisał(a):

    > Chcesz przez to powiedzieć,ze jest "niezatapialny" ??
    > Kto w takim razie rozlicza dyrektora??

    Art. 38 i 38a Ustawy o systemie oświaty.

    RG

  • 10. Data: 2004-10-25 19:21:51
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    > Użytkownik "Hajenus" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bogiem i Historią :-))

    Witam,

    Wolałbym,zeby to bardziej spersyfikowane było, w koncu "powierzono" mu "żywe
    istoty"...
    Troche przewrotne były moje pytania o zwierzchnika, doskonale wiem jak to
    działa niestety.

    Bez urazy,ale chyba ta grupa zawodowa tkwi jeszcze głeboko w minionej epoce,
    zachowała przywileje, ktore chronia na ogół miernoty...Dobry Nauczyciel nie
    ma potrzeby "zastawiać sie " Kartą Nauczyciela i Ustawa o Oswiacie,ktora
    nowelizowana jak widać niewiele zmienia...

    Pozdrawiam
    Hajenus