  • 1. Data: 2002-09-07 07:53:29
    Temat: Glupota ludzka nie zna granic...
    Od: "Jacenty" <j...@n...net.NOSPAM>

    Tureckie malzenstwo mieszkajace w Niemczech chce nazwac swojego syna Osama
    bin Laden. Magistrat w Kolonii, gdzie mieszkaja Turcy zdecydowanie odmowil
    zarejestrowania takiego imienia. Rodzice dziecka odwoluja sie do sadu.

    Wedlug obowiazujacego w Niemczech prawa imiona nadawane dzieciom urodzonym w
    tym kraju musza spelniac okreslone kryteria. Powinny pozwalac zidentyfikowac
    plec dziecka, a takze nie moga narazac go na smiesznosc, czy tez zle
    skojarzenia. Z takiego powodu na przyklad nie mozna nadac dziecku imienia
    "Hitler".

    Tureckie malzenstwo, wystepujac do sadu, powoluje sie na przepis, mowiacy o
    tym, iz dziecku, ktorego rodzice pochodza z innego kraju mozna nadac
    obcobrzmiace imie pod warunkiem, ze jest ono dopuszczalne w kraju ich
    pochodzenia. Jak poinformowal rzecznik kolonskiego magistratu imie Osama bin
    Laden nie jest rowniez akceptowane w Turcji. "Oprocz tego przywoluje
    oczywiste skojarzenie z atakiem terrorystow na USA, dlatego odmowilismy
    rejestracji dziecka pod takim imieniem" ­ powiedzial rzecznik.

    Rodzice dziecka (obydwoje ponizej 30. roku zycia) nie akceptuja uzasadnienia
    urzedu i sprawa trafila do sadu.

  • 2. Data: 2002-09-07 08:38:30
    Temat: Re: Glupota ludzka nie zna granic...
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    . "Oprocz tego przywoluje
> [...]
    > rejestracji dziecka pod takim imieniem" ­ powiedzial rzecznik.
    >
    > Rodzice dziecka (obydwoje ponizej 30. roku zycia) nie akceptuja

    Niech sobie zmienią nazwiska a nie krzywdzą dziecko.
    DD

  • 3. Data: 2002-09-07 09:49:54
    Od: "Matrix" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacenty" <j...@n...net.NOSPAM> napisał w wiadomości
    > Tureckie malzenstwo mieszkajace w Niemczech chce nazwac swojego syna Osama
    > bin Laden.

    Pozwolę sobie rotflnąć :-)
    BTW w oryginale : Usama ibn Laden.

    Matrix

  • 4. Data: 2002-09-08 13:04:35
    Od: "Matrix" <k...@w...pl>

    Użytkownik "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego w Zielonej Gorze z okazji lotu Gagarina nadano imie Gagarinka
    > dziewczynce ???

    IMHO dlatego...--->patrz topic :-)))

    BTW po MŚ'74 chodziła taka anegdota,że jeden z kibiców w Warszawie,któremu
    urodziły się bliżnięta (chłopiec i dziewczynka) chciał dac im na imię Robert
    i Gadocha:-)

    Matrix

  • 5. Data: 2002-09-08 14:29:02
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

    > Pozwolę sobie rotflnąć :-)
    > BTW w oryginale : Usama ibn Laden.

    A nawet Ussama...
    A zanczy to tyle co - Ussama syn Ladena, czy ojciec dziecka - Turek ma na
    imię Laden?!
    Jak nuie - nie mogą takiego imienia nadać dziecku...

    Marcin

  • 6. Data: 2002-09-09 07:52:05
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    A zalezy czy chca nadac w oryginale czy tez w przytoczonym zdaniu : Osama
    ben Laden .. to juz nie jest Osama syn ladena prawda?

    AJA

  • 7. Data: 2002-09-09 10:32:58
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

    > A zalezy czy chca nadac w oryginale czy tez w przytoczonym zdaniu :
    Osama
    > ben Laden .. to juz nie jest Osama syn ladena prawda?

    a le to już nie jest wtedy imię...
    to tak jakby w Rosji nagle np. pojawił się Józef Wisarionowicz Iwanowicz
    Stalin... (miał 2 ojców?! wiem że każdy sukces ma wielu ojców... ale bez
    jaj!)

  • 8. Data: 2002-09-09 11:18:24
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

  • 9. Data: 2002-09-09 13:26:05
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > BTW po MŚ'74 chodziła taka anegdota,że jeden z kibiców w Warszawie,któremu
    > urodziły się bliżnięta (chłopiec i dziewczynka) chciał dac im na imię
    Robert
    > i Gadocha:-)

    Taaak.
    Ale prawda jest, ze pewien szczesliwy ojciec, nadal swoim trzem synom
    imiona, kolejno:
    - Wlodzimierz
    - Ilicz
    - Lenin...