  • 1. Data: 2002-09-07 08:16:20
    Temat: wypadek samochodowy - sprawca się wypiera
    Od: Paweł Tadejko <p...@w...pl>

    witam!

    uczestniczyłem w wypadku samochodowym jako pasażer (z tyłu)

    gość zajechał nam drogę, na miejscu przyznał się do tego
    my wjechaliśmy na skrzyżowanie na zielonym świetle
    w raporcie policyjnym z miejsca zdarzenia jest napisane
    "nieumyślne wtargnięcie na skrzyżowanie,...."

    teraz gość już się nie przyznaje
    była z nim pasażerka, która potwierdza jego wersję

    u nas oprócz kierowcy był jeszcze drugi pasażer (z przodu)
    wszyscy trzej składali zeznania, zgodne

    obdukcja wykazałą u niego niezdolność powyżej 7 dni, czy jak to się mówi

    ja przeleżałem w szpitalu 7 dni i dostałem 20 dni zwolnienia
    wstrząs mózgu, wybity ząb, 4 szwy na twarzy

    na przesłuchaniu lekarz zakwalifikował to jako poniżej 7 dni

    mam w związku z tym kilka pytań

    1. co się dzieje w takich przypadkach ze sprawą, jeśli nie ma innych
    świadków, a jedna i druga strona twierdzi co innego?
    kto wypłaca odszkodowanie, itp?

    2. policjan powiedział, że mogę żadać odszkodowania od firmy
    ubezpieczeniowej domniemanego sprawcy, czy to coś da w takim wypadku?

    3. sprawca był na przepustce (jest żołnierzem służby granicznej)
    czy to ma jakieś znaczenie?

    4. czy to, że moje obrażenia zakwalifikowano jako "poniżej 7 dni" ma
    jakieś znaczenie dla mnie i dla przebiegu sprawy?

    z góry dziękuję za wszelką pomoc
    pozdrawiam
    Paweł Tadejko