  • 21. Data: 2018-11-21 06:10:14
    Temat: Re: Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > A z ta kamera to ciekawe ...

    Chyba już nie ciekawe.
    Jest wyrok sądowy i odwołanie do siedmiu sędziów niemieckiego sądu
    (moge pomylić określenia), że dopuszcza się kamerki jako dowody sądowe i
    ponoć od tego czasu w Niemczech już nie czepiają się kamerek.
    Ostatnio dostałem trzy mandaty za prędkość. Na zdjęciu ślicznie
    wyszedłem wraz z nawigacją i kamerą video i czepili się wyłącznie
    prędkości. Podczas kontroli również policja tego kraju nie czepiała się
    kamerki.
    Pozdrawiam

    JF bardzo dziękuję za dwa artykuły, które przedstawiłeś tutaj.
    Dla mnie są one jasne, chociaż ten jeden proces się toczy.
    Jedno filozoficzne zdanie Klausa było ciekawe.

  • 22. Data: 2018-11-21 15:29:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >wyszedłem wraz z nawigacją i kamerą video i czepili się wyłącznie
    >prędkości. Podczas kontroli również policja tego kraju nie czepiała

    Podobnie bylo w Austrii.
    Poszla fama ze nie wolno, a potem poszly konkrety.

    -upubliczniac filmow z kamer nie wolno, bo jesli tam sa jakies osoby,
    to narusza ich prywatnosc.
    Ale zdjecia z wakacji upubliczniac mozna, i nie trzeba wymazywac ludzi
    z tla :-)

    -rejestrowac wykroczen kamerami nie wolno, bo to jest zadanie policji
    a nie obywateli.
    a moze nalezaloby napisac "przywilej" ? :-)

    i jeszcze jakies dwa inne punkty byly, wyraznego zakazu nie ma, i nikt
    nic nie wie :-)

    >JF bardzo dziękuję za dwa artykuły, które przedstawiłeś tutaj.

    Nie ma za co, dwa pierwsze strzaly z googla

    >Dla mnie są one jasne, chociaż ten jeden proces się toczy.
    >Jedno filozoficzne zdanie Klausa było ciekawe.

    Ale nie odpowiedziales co chcesz osiagnac.
    Bo jak sie wczytasz, to sie moze okazac ze Garmin nie klamie, za to
    Polizei klamie.

    Ja to bym sie po prostu nie przejmowal w tak blachej sprawie :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-11-22 08:56:52
    Od: p...@g...com

    Info: Sind Radarwarner erlaubt?

    Nach §23 Abs. 1b der StVO ist es in Deutschland untersagt, "ein technisches Gerät zu
    betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das dafür bestimmt ist,
    Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu stören. Das gilt insbesondere für
    Geräte zur Störung oder Anzeige von Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder
    Laserstörgeräte)." Andere Staaten haben andere Regelungen, die man im Internet
    findet. Bei Garmin kann man sich noch damit herausreden, dass das Unternehmen die
    Radarfallendaten nicht selbst zur Verfügung stellt.

    Garmin zaklada minimalny poziom inteligencji uzytkownika ktory przed rozpoczeciem
    kontroli policyjnej wylacza pokazywanie fotoradarow w opcjach ale jak widac jest to
    zalozenie bledne.

  • 24. Data: 2018-11-22 11:03:11
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Ale nie odpowiedziales co chcesz osiagnac.
    > Bo jak sie wczytasz, to sie moze okazac ze Garmin nie klamie, za to
    > Polizei klamie.

    Chciałem osiągnąć:
    1)Przeprosiny za wprowadzenie mnie w błąd.
    2) Zamieszczanie w urządzeniach lub na stronach o dopuszczalności bądź
    zakazowi stosowania urządzeń w określonych krajach.
    3)Informacji o tym że w Niemczech wystarczy wyłączyć funkcję a np. w
    Szwajcarii za samo posiadanie funkcji w nawigacji dostaniesz po d000pie.
    itd.

    > Ja to bym sie po prostu nie przejmowal w tak blachej sprawie :-)

    Kiedy ja się nie przejmuję.
    Niemieccy policjanci wg mnie są bardziej ludzcy niż polscy. Pomimo tego,
    że ostatnio zapłaciłem trzy razy za prędkość ale to na radarach.
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-11-22 12:58:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    >rozpoczeciem kontroli policyjnej wylacza pokazywanie fotoradarow w
    >opcjach ale jak widac jest to zalozenie bledne.

    Tylko jeszcze przetlumacz.
    Kluczowe jest tu chyba "anzuzeigen" - "pokazuje srodki kontroli
    ruchu".
    Oraz "betreiben oder betriebsbereit mitzuführen" - stosowac/uzywac ?

    U nas jest
    4. Zabrania się:
    4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu
    kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego
    lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego
    urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia;

    Hm, wydaje mi sie, ze kiedys bylo "wykrywajacego", co by nawigacje
    wyłaczało, ale teraz mamy "informujace".

    Telefon w kieszeni moze jednak informowac, ale czy mozna nawigacje
    wstawic w uchwyt przyklejony do szyby, czy to juz "wyposazanie
    pojazdu" ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-11-22 13:10:56
    Od: p...@g...com

    ziew ... mialem garmina z radarami 10 lat temu i do tego *nielegalnego* dashcama,
    kilka policyjnych kontroli i mieli to w dupie wiec jak ktos w portki robi to juz jego
    problem

  • 27. Data: 2018-11-22 14:20:51
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 22.11.2018 o 13:10, p...@g...com pisze:
    > ziew ... mialem garmina z radarami 10 lat temu i do tego *nielegalnego* dashcama,
    kilka policyjnych kontroli i mieli to w dupie wiec jak ktos w portki robi to juz jego
    problem

    10 lat temu to była inna epoka.
    Pewnie do dzisiaj jeździsz po Austrii z kamerką.

  • 28. Data: 2018-11-22 14:28:56
    Od: p...@g...com

    -- 10 lat temu to była inna epoka.

    tak sredniowiecze :-)

    --Pewnie do dzisiaj jeździsz po Austrii z kamerką.

    po Niemczech, Polizei zlewa temat

    https://www.garmin.com/de/tempo-und-radar-info-alarm
    https://www.pocketnavigation.de/2017/07/garmin-live-
    radar-infos-kostenlos/
    http://www.blitzer.de/pages/software_garmin

  • 29. Data: 2018-11-22 18:12:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >10 lat temu to była inna epoka.
    >Pewnie do dzisiaj jeździsz po Austrii z kamerką.

    A co - nie wolno ?

    J.

  • 30. Data: 2018-11-23 12:33:25
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > A co - nie wolno ?
    Wolno ale ponoć złapanie w Austrii pierwszy raz z kamerką kosztuje to
    10.000 EUR (dziesięć tysiecy).
    a za drugi raz 15.000 EUR (piętnaście tysięcy).
    Nie mniej jednak można jeździć z kamerką.