  • 1. Data: 2018-11-14 22:11:04
    Temat: Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Zakupiłem nawigację wyprodukowaną przez jednego ze światowych
    producentów tych urządzeń.
    Nawigacja posiada w sobie funkcję informująca mnie o radarach.
    Zapytałem producenta pisemnie (email) czy w jednym z państw, gdzie
    zresztą tą nawigację kupiłem, mogę używać zainstalowaną w nawigacji
    funkcję sygnalizująca o umiejscowieniu radaru. Dostałem odpowiedź, że
    spokojnie mogę używać i nie będę ukarany.
    Napisałem drugi raz z innego emaila i dostałem taką sama odpowiedź.
    Napisałem do policji tego kraju i otrzymałem odpowiedź, że za używanie
    tej funkcji zostanę ukarany i otrzymam jeden punkt karny.
    Co zrobić z tym fantem?
    Czy robić z tego aferę koperkową?
    Jakbyście postąpili??
    Może komisję sejmową powołać albo cycuś?
    Może ktoś wie jak taką sprawę poprowadzić umiejętnie?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-11-15 16:27:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Napisałem do policji tego kraju i otrzymałem odpowiedź, że za
    >używanie tej funkcji zostanę ukarany i otrzymam jeden punkt karny.

    No jak to jak - my, praworzadni obywatele, przeslalibysmy policji
    odpowiedz producenta,
    nawigacje oddalibysmy w ramach niezgodnosci z umowa,
    a jezdzilibysmy z przepisowa predkoscia.

    P.S. Automapa przy wjezdzie do Niemiec ostrzega, ze ostrzeganie o FR
    jest nielegalne i pyta sie czy wylaczyc ..

    J.

  • 3. Data: 2018-11-16 11:32:01
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > No jak to jak - my, praworzadni obywatele, przeslalibysmy policji
    > odpowiedz producenta,
    > nawigacje oddalibysmy w ramach niezgodnosci z umowa,
    > a jezdzilibysmy z przepisowa predkoscia.
    JF mnie nie chodzi mi o przepisową prędkość. Mnie chodzi o fakt, że
    miałem wątpliwości o możliwości użytkowania funkcji wykrywania radarów w
    trakcie jazdy po jednym z państw UE i zapytałem producenta czy mogę jej
    używać na terenie tego państwa. Odpowiedział mi pisemnie, że mogę używać
    i nie zostanę ukarany. Złożyłem zapytanie do policji tego kraju o
    użytkowanie tej funkcji i otrzymałem informację o zakazie jej używania
    wraz z podstawą prawną.
    O ile Ty możesz sobie wypisywać różne rzeczy w internecie podczas
    udzielania odpowiedzi to mnie się wydaje, że jednostka Producenta
    działająca w Polsce i udzielająca odpowiedzi ponosi jakąś
    odpowiedzialność za swoje treści. Chyba, że się mylę.

    > P.S. Automapa przy wjezdzie do Niemiec ostrzega, ze ostrzeganie o FR
    > jest nielegalne i pyta sie czy wylaczyc ..
    Tutaj akurat jest informacja. U innego producenta nawigacji samochodowej
    nie ma tej informacji a wręcz przeciwnie mam informację, że mogę ją
    stosować bez strachu o ukaranie.

    Stąd moje pytanie w pierwszym poście.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-11-16 18:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >działająca w Polsce i udzielająca odpowiedzi ponosi jakąś
    >odpowiedzialność za swoje treści. Chyba, że się mylę.

    Powinna. Ale krajow na swiecie duzo, i nie ma sie co dziwic, ze
    wszytkich przepisow nie znaja.
    Ale w razie wpadki cie grzecznie przeprosza :-)

    A bywa, ze i te przepisy niejasne sa, jak np kamery samochodowe w
    Austrii, czy przewoz nart.

    J.

  • 5. Data: 2018-11-16 23:46:55
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 18:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kapitalikk"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Powinna. Ale krajow na swiecie duzo, i nie ma sie co dziwic, ze
    > wszytkich przepisow nie znaja.

    Jeżeli nie znają, to niech się nie wypowiadają.

    > Ale w razie wpadki cie grzecznie przeprosza :-)

    I punkty karne oddadzą? ;-)

    --
    P.

  • 6. Data: 2018-11-16 23:48:49
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 22:11, kapitalikk pisze:
> [...]
    > Jakbyście postąpili??
    > Może komisję sejmową powołać albo cycuś?
    > Może ktoś wie jak taką sprawę poprowadzić umiejętnie?

    Odpowiedział Ci ktoś z polskiego oddziału tej firmy?

    --
    P.

  • 7. Data: 2018-11-17 01:14:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-14, kapitalikk <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > Napisałem do policji tego kraju i otrzymałem odpowiedź, że za używanie
    > tej funkcji zostanę ukarany i otrzymam jeden punkt karny.

    Jakbyś to kupił w Polsce i chciał się trochę poawanturowac to
    skontaktowałbym się UOKiK. Jaki jest odpowiednik tego urzędu w Twoim
    kraju kupna to nie wiem, ale zapewne taki urząd tam jest.
    Logika, która możesz im zapodac jest następująca: Producent jest
    profesjonalistą i powinien co do zasady wiedzieć czy produkt który
    oferuje (jego wszytkie oferowane funkcje) może być zgodnie z prawem
    używany w kraju kupna. Jeśli producent wprowadza Cię w błąd to mozna to
    MZ podciągnąć np. pod czyn nieuczciwej konkurencji - producent wie, że
    ta cecha, o którą zapytałeś, jest dla konsumenta atrakcyjna i może
    wpłynąć na decyzję kupna, więc jesli powinien wiedzieć, że z tego nie
    można korzystać, a twierdzi cos innego to coś tu jest nie halo.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-17 07:14:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2018 22:11:06 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:
> [...]
    > funkcję sygnalizująca o umiejscowieniu radaru. Dostałem odpowiedź, że
    > spokojnie mogę używać i nie będę ukarany.

    Jaką dokładnie dostałeś odpowiedz?
    Że możesz używać czy że możesz używać i nie będziesz ukarany?
    > Napisałem drugi raz z innego emaila i dostałem taką sama odpowiedź.
    zacytuj najlepiej

  • 9. Data: 2018-11-19 18:12:18
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Odpowiedział Ci ktoś z polskiego oddziału tej firmy?

    TAK
    Mam odpowiedź z polskiego oddziału.
    Mam również odpowiedź z siedziby międzynarodowej.
    Mam dwie odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-11-19 18:16:31
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Jakbyś to kupił w Polsce i chciał się trochę poawanturowac to
    > skontaktowałbym się UOKiK. Jaki jest odpowiednik tego urzędu w Twoim
    > kraju kupna to nie wiem, ale zapewne taki urząd tam jest.
    Mój kraj to Polska.
    Firma jest globalnym dostawcą urządzeń (na cały świat, w tym również na
    teren Unii Europejskiej). To że zakupiłem urządzenie w Niemczech nie ma
    znaczenia skoro mogę je kupić i używać w Polsce i w Niemczech.

    Dziękuję za tok rozumowania.