  • 11. Data: 2006-12-11 22:01:09
    Temat: Re: Gdzie odbywa się rozprawa?
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" napisał w wiadomości
    > Jesli cywilna, to po pierwsze Ty musisz zlozyc pozew (nie sadze zeby
    > prokurator skladal za Ciebie za 100 zl), po drugie Ty de facto decydujesz
    > o sadzie wlasciwym - mozesz zlozyc do "swojego" sadu bo swiadczenie mialo
    > byc spelnione w miejscu Twojego zamieszkania. Po trzecie rozprawy moze
    > nawet nie byc jesli sad wyda nakaz zaplaty i ten sie uprawomocni.

    A ja mam pewne wątpliwości czy można tu skorzystać z właściwości
    przemiennej, przecież miejsce wykonania umowy będzie tam gdzie mieszka ten
    kto wysyłał, wykonaniem umowy będzie wysłanie rzeczy a nie miejsce odbioru,
    w końcu wysyłający nie ponosi odpowiedzialności za działania poczty.

    --
    p09v

  • 12. Data: 2006-12-12 08:31:31
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    p09v napisał(a):

> [...]
    > ten kto wysyłał, wykonaniem umowy będzie wysłanie rzeczy a nie miejsce
    > odbioru, w końcu wysyłający nie ponosi odpowiedzialności za działania

    Tak, ale sprawa jest dwojaka. Po pierwsze mam spore wątpliwości czy w
    ogóle to wysłał, bo przez 1,5 nie doprosiłem się dowodu nadania w
    jakiejkolwiek formie (skan, ksero). Po drugie na Policji powiedziano mi,
    że najważniejsze jest to, że nie dostarczył towaru i czy w związku z tym
    złożenie reklamacji na poczcie to nie jest czasem jakiś jego obowiązek
    wobec mnie. W końcu zapłaciłem za coś czego nie mam więc należy mi się
    zwrot kasy, a skoro on to rzeczywiście wysłał, a poczta zgubiła, to
    właściwe wydaje się złożenie reklamacji aby żadna ze stron nie była
    stratna. On po prostu olał sprawę, a ostatnio nie odbiera telefonów ode
    mnie i nie odpisuje na maile czy smsy.

    chairon

  • 13. Data: 2006-12-12 08:32:07
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    miało być przez 1,5 miesiąca...

  • 14. Data: 2006-12-12 09:42:17
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@W...gazeta.pl>

    p09v <p...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "chairon" napisał
    >
    > Za 100 to raczej nie będzie rozprawy karnej. Jeżeli będzie cywilna to
    > najprawdopodobniej będziesz musiał się pofatygować do miejsca zamieszkania
    > pozwanego.

    bzdura, nawet przy 5 groszach moze byc

  • 15. Data: 2006-12-12 10:53:23
    Od: "p09v" <p...@o...pl>