  • 1. Data: 2010-02-01 12:29:56
    Temat: Garaz wlasnosciowy-spoldzielczy - usuwanie sniegu z odsniezonego podjazdu
    Od: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>

    Witam!

    W ostatnim okresie spore opady sniegu spowodowaly powstanie olbrzymich
    stosow ze sniegiem wdluz wyjazdu z mojego garazu. Stosy, ze na tyle
    duze, ze nie ma mozliwosci dalszego odsniezania podjazdu, bo snieg ze
    stosow obsypuje sie na podjazd sasiada lub moj. Garaz
    wlasnosciowy-spoldzielczy znajduje sie w przyziemiu bloku gdzie mieszkam
    (mieszkanie tez spoldzielcze wlasnosciowe).
    Wyglada to tak: http://yfrog.com/hq20100128yj

    Probowalem interweniowac w administracji osiedla, ale po lokalnej wizji
    poproszono gospodarza domu o usuniecie czubka stosu na pobliski (ok 20m)
    trawnik. Ja zostalem poinformowany, ze nie powinienem skaldowac
    odsniezonego sniegu wzdluz podjazdu, tylko przenosic go na ten sam
    trawnik. Moim zdaniem jest to smieszne rozwiazanie, bo latanie z kazda
    szufla sniegu jakies 20m to jakas kpina.

    Czy ktos moze sie orientuje, czy w obecnej sytuacji to nie spoldzielnia
    powinna zapewnic usuniecie nadmiaru sniegu i umozliwic dlasze
    odsniezanie wlascicielom garazow (w sumie 4 sztuki)?
    Jak co bede wdzieczny za przekierowanie do jakis aktow prawnych, na
    ktore bym mogl sie powolac w dalszych rozmowach ze spoldzielnia.

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Pawel

  • 2. Data: 2010-02-01 15:30:21
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Nie ma najważniejszej informacji. Czy te garaże mają indywidualnych
    użytkowników, czy za drzwiami jest kilka stanowisk? Wszystko zależy od
    regulacji w spółdzielni, ale na zdrowy rozum, jeśli są to indywidualne
    stanowiska, to śnieg usuwa posiadacz prawa do stanowiska, a jeśli
    zbiorowe - spółdzielnia.
    AK.

  • 3. Data: 2010-02-01 15:36:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 1, 4:30 pm, Olek Kwas <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > regulacji w spółdzielni, ale na zdrowy rozum, jeśli są to indywidualne
    > stanowiska, to śnieg usuwa posiadacz prawa do stanowiska, a jeśli

    Ale nie mozna tez zapominac do stu tysiecy orzeszkow czym jest
    spoldzielnia.

    Ludzie teraz chca na wszystko paragraf - niedlugo trzeba bedzie wydac
    ustawe o oddychaniu za art. 1 wdech i art. 2 wydech :)

    Spoldzielnia po to jest spoldzielnia zeby ludzie sobie tam sami
    rzadzili, nie musza na wszystko miec ustawy. Jak sie jest w
    spoldzielni to trzeba sprawy zalatwiac w spoldzielni :)

    Jak ktos ma dupna spoldzielnie, ktora zapomniala od czego jest
    spoldzielnia i z czym to sie je to trzeba sie wypisac :)

  • 4. Data: 2010-02-01 15:46:07
    Od: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>

    W dniu 2010-02-01 16:30, Olek Kwas pisze:
> [...]
    > regulacji w spółdzielni, ale na zdrowy rozum, jeśli są to indywidualne
    > stanowiska, to śnieg usuwa posiadacz prawa do stanowiska, a jeśli

    Garaże są indywidualne. Jeśli chodzi o regulacje w spółdzielni to o
    jakie konkretnie dokumenty powinienem zapytać?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Pawel

  • 5. Data: 2010-02-01 17:53:55
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Pawel Ratajczak napisał(a):
    > Garaże są indywidualne. Jeśli chodzi o regulacje w spółdzielni to o
    > jakie konkretnie dokumenty powinienem zapytać?
    W spółdzielniach uchwala się rozmaite regulaminy (np. porządku domowego,
    itp). Jest duża swoboda w tym zakresie. Trzeba zadzwonić do spółdzielni
    i zapytać gdzie jest uregulowana ta sprawa. Ale może też nie być
    uregulowana nigdzie i wtedy zdrowy rozsądek pozostaje. Wskazówką może
    być składnik opłaty eksploatacyjnej miejsca postojowego związany z
    opłaceniem kosztów sprzątania. Jeśli taka opłata jest pobierana -
    odśnieżyć powinna spółdzielnia, jeśli nie- posiadacz garażu.
    Powodzenia,
    AK

  • 6. Data: 2010-02-01 19:50:41
    Od: Pawel Ratajczak <1...@p...pl>

    W dniu 2010-02-01 18:53, Al Kwasone pisze:
> [...]
    > opłaceniem kosztów sprzątania. Jeśli taka opłata jest pobierana -
    > odśnieżyć powinna spółdzielnia, jeśli nie- posiadacz garażu.

    Dziękuję za informacje, ale u mnie problemem nie jest odśnieżanie, które
    wykonuje samemu, tylko usunięcie śniegu składowanego w wyniku
    odśnieżania, bo brakuje miejsca na składowanie kolejnego.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł